Toon posts:

pc vindt niet alle pc's in het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier 4 pc's in netwerk draaien (netbeui) zoals hieronder te zien is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
pc 1 (win98)          pc 2(winme)
  |                |
  |                |
  |------------- HUB ---------|
  |        |         |
  |        |         |
pc3 (winxp)  |   pc 4 (winxp)
            ADSL

alle pc's zitten op de werkgroep MSHOME

nu zit ik met het volgende probleem:

pc 1 ziet: pc 2 en pc 3
pc 2 ziet: pc 1 en pc 3
pc 3 ziet: pc 1 pc 2 pc 3 en pc 4
pc 4 ziet: pc 1 en pc 3

voorheen heeft dit altijd gewerkt. Het belangrijkste is nu dat pc4 pc 2 gaat zien en andersom. Ik krijg het niet voor elkaar. Op de WinXp machines is de gast account ingeschakeld. Kan iemand mij helpen??

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Heb je dan de afgelopen dagen nog iets geinstalleerd zoals een firewall (zone alarm oid) wat de boel tegen zou kunnen houden?

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

gooi dat brakke me van die pc2 af!
ik heb een hoop geeikel met een thuisnetwerkje gehad en dat was over toen me was vervangen door xp prof.
suc6!

©zweitausendundsechs

Verwijderd

Topicstarter
nee, helemaal niets. Ik heb zo'n 2 maanden terug een crash gehad en windows opneiuws geinstalleerd (pc4). Ik heb het netwerk nog niet nodig gehad op die manier en daarom niet goed getest. Toen mijn vader gisteren wat van zijn pc beneden (pc2) op zijn pc boven (pc4) wilde hebben kwamen we er pas achter dat het niet goed zat. Ik bleek de werkgroep niet ingesteld te hebben. De werkgroep was VAN TOOR. DIt heb ik vervolgens ingesteld op PC 4 en opneiuw opgestart. Windows maakt er vervolgens weer gewoon MSHOME van. Daarom heb ik de werkgroep VAN TOOR op alle andere pc's maar veranderd in MSHOME. Ze zien elkaar allemaal, alleen PC 4 geeft problemen. Die wordt niet overal gezien en ziet niet alles.

Verwijderd

Je kan idd overal het beste NT OS's gebruiken. Daarbij gaat
het installeren van de netwerk enorm goed, en handig. Geloof
me, die wizard van ME lijkt leuk, maar je kan bar weinig!
Als de specs te laag zijn, vervang het dan gewoon door 98
(SE neem ik aan) en configureer daar alles zelf :) Suc6!

Verwissel de stekkers nog es in de HUB, en installeer anders
het netwerk opnieuw. Gebruik goeie IP's, en precies dezelfde
werkgroep namen. EN WAAROM WERK JE NIET MET TCP/IP! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 22:02 schreef _Brake_ het volgende:
Je kan idd overal het beste NT OS's gebruiken. Daarbij gaat
het installeren van de netwerk enorm goed, en handig. Geloof
me, die wizard van ME lijkt leuk, maar je kan bar weinig!
Als de specs te laag zijn, vervang het dan gewoon door 98
(SE neem ik aan) en configureer daar alles zelf :) Suc6!

Verwissel de stekkers nog es in de HUB, en installeer anders
het netwerk opnieuw. Gebruik goeie IP's, en precies dezelfde
werkgroep namen. EN WAAROM WERK JE NIET MET TCP/IP! :)
Ik wilde in eerste instantie ook een TCP/IP netwerk aanleggen. Dit gaf ontzettend veel problemen. Omdat ik ook mijn adsl verbinding wil delen moest ik in 1 pc, 2 netwerkkaartjes plaatsen. En deze als server gebruiken. Ik heb al zoveel dingen geprobeerd, maar kreeg het niet werkend. Daarom heb ik maar voor netbeui gekozen. Werkt ook alleen kan ik nu maar met 1 pc teglijk online via adsl.

Ik heb de wizards trouwens niet gebruikt en alles handmatig ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb. Zoals ik al zei heb i de gast account aangezet. Na opnieuw opstarten staat hij weer uit. Het zelfde verhaal als met het veranderen van die werkgroep. Windows onthoud m'n instellingen dus niet.

Kan dit ook de reden zijn waarom de XP machine hem wel ziet en de win98 en winme niet? Op mijn eigen XP machine is gast account wel ingeschakeld en de andere pc's hebben geen problemen om mij te benaderen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/index2.htm

hier staat hoe je je ADSL modem kunt tweaken, zodat je met 4 pc's er op kunt, en toch tpc/ip kunt gebruiken (soort router)

ook kan het zijn dat pc's met 10Mbit kaarten niet alle pc's zien...dat komt wel vaker voor, maar als je de pc pingt, of de pc naam intypen in de search, dan ziet hij ze wel

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 22:22 schreef RocketKoen het volgende:
http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/index2.htm

hier staat hoe je je ADSL modem kunt tweaken, zodat je met 4 pc's er op kunt, en toch tpc/ip kunt gebruiken (soort router)

ook kan het zijn dat pc's met 10Mbit kaarten niet alle pc's zien...dat komt wel vaker voor, maar als je de pc pingt, of de pc naam intypen in de search, dan ziet hij ze wel
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. Ik heb de site bekijken en ben er een beetje huiverig voor. Als het fout gaat heb ik volgens mij niets meer.

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 22:07 schreef bouncin-j het volgende:

[..]

Ik wilde in eerste instantie ook een TCP/IP netwerk aanleggen. Dit gaf ontzettend veel problemen. Omdat ik ook mijn adsl verbinding wil delen moest ik in 1 pc, 2 netwerkkaartjes plaatsen. En deze als server gebruiken. Ik heb al zoveel dingen geprobeerd, maar kreeg het niet werkend. Daarom heb ik maar voor netbeui gekozen. Werkt ook alleen kan ik nu maar met 1 pc teglijk online via adsl.

Ik heb de wizards trouwens niet gebruikt en alles handmatig ingesteld.
Dan koop je een router! En desnoods bouw je van een 486 een server! :)
Pagina: 1