kt333 of kt266a?

Pagina: 1
Acties:

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:31
Hallo,
ik ben binnenkort van plan m'n systeem te gaan upgraden.
Ik weet alleen nog niet wat voor chipset ik wil.
Ik twijfel tussen de kt333 en de kt266a.
De kt333 zou wat sneller moeten zijn, maar ik vraag me af hoe dat met de stabiliteit zit. Zijn de kt266 moederborden stabieler omdat ze al een tijdje doorontwikkeld zijn?
Of is dit allemaal gelul en moet ik gewoon een kt333 nemen :D

Verwijderd

Dit is inderdaad gelul, de KT333 is heel stabiel en als je toch een nieuw systeem wil neem dan gelijk de beste van de twee.

Verwijderd

Ik zou zeggen pak de kt333a...

• tweak_dude
Want je hoorrt wel eens dat de 1.0 versies van moederborden een beetje gaar zijn en dat ze eigenlijk nog niet 'af' waren maar men ze toch maar uitgebracht heeft

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tsja de 333 is gewoon een doorontwikkeling van de 266A, en de 400 wordt een doorontwikkeling van de 333.

saai eigenlijk :?

• tweak_dude
ja er zitten niet echt heel erg boeiende functies op.
Maar kost ook niet meer dan een kt266:)

Verwijderd

maar kijk eens hoeveel dat ddr333 geheugen kost,heel wat meer dan gewoon 266.

en waarom,voor 2 a 3 procent meer snelheid,alsof je dat merkt

en de 266a is al helemaal doorontwikkeld dus de bugs zijn er uit en hij is snel zat

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 22:11 schreef mark_m het volgende:
maar kijk eens hoeveel dat ddr333 geheugen kost,heel wat meer dan gewoon 266.

en waarom,voor 2 a 3 procent meer snelheid,alsof je dat merkt

en de 266a is al helemaal doorontwikkeld dus de bugs zijn er uit en hij is snel zat
Je kan er ook nog altijd Pc2100 geheugen instoppen , de kt333 chipset is stabiel en die kleine snelheids winst is altijd meegenomen.

Heb zelf het Soltek moederbord met de 333 chipset en ben er zeer tevreden over...

Verwijderd

ben van een kt133 naar de 333 gegaan moet zeggen zeer stabiel draait super en ben zeer tevreden.

Bordje was ietsie duurder dan een 266 maar ik vind het wel waard.

Verwijderd

Als je om stabiliteit geeft kun je m.i. het beste VIA maar gewoon links laten liggen, en in plaats daarvan een nVidia nForce based moederbord kopen. Zelfs met de 1.0 drivers is hij volkomen stabiel (ben met vier weken gebruik van drie nForce systemen iig nog geen problemen tegengekomen, anders dan incompatibiliteit met de bootrom van een Compex Freedomline NIC). D

e stabiliteit van de KT-xxx tot nu toe, en de 4-in-1 drivers die daarbij horen, kan daarentegen weinig vertrouwen geven in de prestaties van de KT-333.

Uiteraard gaan er nu hele hordes mensen roepen dat er niets mis is en dat HUN KT-xxx bord het prima doet, maar op grond van de issues die de afgelopen twee jaar aan het licht zijn gekomen en mijn eigen ervaring met een slordige 15 KT-xxx borden heb ik daar persoonlijk nogal een hard hoofd in.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

ga voor een goed KT266A bord ipv een slecht KT333 bord. Dat is het enige advies dat ik je kan geven.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

maar wat is nou het nut van 266 geheugen in een 333 mobo,NIKS!....dan zit je toch weer op 266 mhz EN zit je met een v 1.0 mobo

kijk maar hoe het ging met de voorgaande,de gewone en de a versie chips.

doe nou maar gewoon een 266a based mobo,snel en vooral stabiel

Verwijderd

Gewoon een Abit KR7a halen...die out performed alle KT333 bordjes..
Pagina: 1