[Compaq] BIOS Powerup Password verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik heb hier een oudere Compaq Prolinea 5150 (P150, 96MB RAM) staan waar in het BIOS een Power Up Password zit.

Nu weet ik dat password wel alleen ik wil deze PC klaar maken voor mijn moeder en om haar nou telkens zoŽn password in te laten typen.. dat is ook niets.

Enfin, dus ik via F2 (of F10, weet ik zo snel even niet meer) het software matige config/BIOS programma in. Nou staat er GEEN optie om het password te verwijderen. Maar als ik het password wil veranderen in een LEEG password .. of ik wil de optie "Power Up Password" UIT zetten dan zegt het config programma: "De computer heeft een beschermd password. Het configuratieprogramma kan dit password niet verwijderen".. of iets van die strekking.

Weet er iemand een manier om van dat password af te komen?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:53

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Op woensdag 17 april 2002 21:36 schreef tazzman het volgende:
Ik heb hier een oudere Compaq Prolinea 5150 (P150, 96MB RAM) staan waar in het BIOS een Power Up Password zit.

Weet er iemand een manier om van dat password af te komen?
Als het via F10 (setup) niet lukt kan je ook het volgende proberen:

Typ het password in gevolgd door een /. Daarmee start je de computer en wis je direct het wachtwoord.

Dus stel dat het password TEST is, typ dan TEST/

Als dat ook niet werkt, moet je op de site van compaq even zoeken naar de utility waarmee je de complete setup wist. Dat werkt zeker (is echter wat minder elegant ;) )

Succes !

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:44

MBV

Meestal zit er een Jumper op je mobo om het wachtwoord te wissen. ben je direct van al het gezeur af!

• FJR1300

FJR1300

Op woensdag 17 april 2002 22:01 schreef MBV het volgende:
Meestal zit er een Jumper op je mobo om het wachtwoord te wissen. ben je direct van al het gezeur af!
Volgens mij zitten er op dit board geen jumpers, maar wel een blokje met 5 of 6 dipswitches. Aan de binnenkant van de kap zit meestal een sticker die verteld waar e.e.a. voor dient. Maar of je daarmee het password kan omzeilen.... ik kan het me niet meer herinneren. Het is ook al een jaar of 6 geleden dat ik deze dingen repareerde.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Op woensdag 17 april 2002 22:16 schreef FJR1300 het volgende:

[..]

Volgens mij zitten er op dit board geen jumpers, maar wel een blokje met 5 of 6 dipswitches. Aan de binnenkant van de kap zit meestal een sticker die verteld waar e.e.a. voor dient. Maar of je daarmee het password kan omzeilen.... ik kan het me niet meer herinneren. Het is ook al een jaar of 6 geleden dat ik deze dingen repareerde.
batterij dan ;)

• FJR1300

FJR1300

Op woensdag 17 april 2002 22:21 schreef richardkraal het volgende:

[..]

batterij dan ;)
Vastgesoldeerd op het board, met mogelijkheid voor externe battery... just in case ;)

Verwijderd

Nachtje in de vriezer is dan toch de oplossing? Ik heb het nooit zelf geprobeerd, maar dat hoor ik vaak...K zou wel ff zonder andere onderdelen eruit halen, kweenie wat er anders mee gebeurd.
Maarre, was het niet zo dat bij Compaq de BIOS op de harde schijf staat? Ik vind het onlogisch, maar dat heb ik ook wel eens gelezen. Dan weet ik niet wat een nachtje vriezer uithaalt.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op woensdag 17 april 2002 22:58 schreef davie het volgende:
Maarre, was het niet zo dat bij Compaq de BIOS op de harde schijf staat? Ik vind het onlogisch, maar dat heb ik ook wel eens gelezen. Dan weet ik niet wat een nachtje vriezer uithaalt.
Klopt half... :)

De instellingen staan gewoon in je EEPROM, maar de software om het in te stellen (Dat windowtje als je op F10 drukt) staat idd op een 2e partitie op je HD...

Werdt er gelukkig tijdig op gewezen, ik d8 dat er alleen drivers op stonden en wilde hem weg kazen :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!! Ik zal het van de week weer proberen (PC staat niet hier op het moment). Ik waardeer jullie input :D

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1