[KDE3] Licq compileren

Pagina: 1
Acties:

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Sinds ik KDE3 heb geinstalleerd lukt het me niet meer om de CVS versie van licq te compileren (CVS vanwege het v8 icq protocol) . Iets wat voorheen onder KDE 2.1 en KDE 2.2.2 prima werkte.
Eigenlijk zeg ik het niet goed.... het compileren gaat zonder errors, echter... licq wil toch niet werken :'(
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
guide@guide:~$ licq -p qt-gui
21:33:33: [WRN] Licq: Ignoring stale lockfile (pid 9777)
Licq Segmentation Violation Detected.
Backtrace:
licq(licq_handle_sigsegv+0x73) [0x80976db]
/lib/libpthread.so.0(pthread_kill+0x170) [0x401a5eb4]
/lib/libc.so.6(__libc_sigaction+0x1f8) [0x4025c928]
/usr/local/lib/licq/licq_qt-gui.so(__11CMainWindowP10CICQDaemonP14CSignalManagerP12CQtLogWindowbPCcT5P7QWidget+0x102b) [0x4039cf63]
/usr/local/lib/licq/licq_qt-gui.so(Run__8CLicqGuiP10CICQDaemon+0xc6) [0x4039af2a]
/usr/local/lib/licq/licq_qt-gui.so(LP_Main+0x4d) [0x403993b5]
/usr/local/lib/licq/licq_qt-gui.so(LP_Main_tep+0x21) [0x403990d1]
/lib/libpthread.so.0(pthread_detach+0x519) [0x401a3065]
/lib/libc.so.6(__clone+0x3a) [0x402fb01a]
Attempting to generate core file.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

Effe letten op de /code tags... (voor de lay-out)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:37
Bij mij was de oplossing de hele cvs tree deleten en opnieuw co'en. Werkt nu bij toppie! :)

Verwijderd

Ik kan die problemen niet onderschrijven. Ik heb alleen maar KDE3 op mijn systeem staan en licq-daily-snapshot compileert zonder problemen. Heb je threading support in qt meegecompileerd ?

• balk
Op donderdag 18 april 2002 01:37 schreef janjanjansen het volgende:
Ik kan die problemen niet onderschrijven. Ik heb alleen maar KDE3 op mijn systeem staan en licq-daily-snapshot compileert zonder problemen. Heb je threading support in qt meegecompileerd ?
Als je elke dag een daily ophaalt zal het werken ja. Ik deed echter eens in de zoveel dagen een 'cvs bladiebla up licq' en toen deed ie het niet meer. Uit de licq mailinglist leerde ik dat je gewoon de hele cvs tree opnieuw binnen moet halen en dan werkt het wel :)

• Theguide
Ik zal het nog eens verduidelijken... het compileert inderdaad zonder problemen, alleen het uitvoeren van licq werkt dus niet.
Hetgeen tussen de code tags staat in m'n initiele post is dus de foutmelding die ik krijg bij het proberen uit te voeren van licq en niet bij het compileren.

Overigens, QT is inderdaad geinstalleerd met multithreading. Bij het uitvoeren van ./configure geeft de uitvoer aan dat QT met -mt gebruikt gaat worden met compileren.

kxicq2 heb ik nu wel kunnen compileren en dat werkt. Die had problemen met de admin/ dir in de source. Die admin/ dir moest ik vervangen door de admin/ dir. die bij de development meuk zit van KDE3.

Diezelfde truuk werkt helaas niet bij licq :z
Bij het compileren crasht make op het niet kunnen vinden van libtool/ & stuff. Maar goed, ik dwaal af.

Trouwens, als ik licq -p console uitvoer, dan krijg ik ook een segmentation violation. Dus ik denk niet dat het puur ligt aan de qt-gui (--with-kde).

Ik zal vanavond nog eens proberen om een volledige cvs versie binnen te halen.

Verwijderd

Bij mij was de naam van de gui=plugin verkeerd gespeld in de config file van licq (~/.licq/licq.conf). Toen ik dat eenmaal had aangepast, was er niks aan de hand. Ik werk overigens met de kde-gui.

• Theguide
Okay dan! Het werkt :)
Nieuwe cvs versie from scratch gedownload en gecompileerd.
De truuk zat 'm dus in: licq -p kde-gui
How could i've missed that one :? :Z

• balk
Op donderdag 18 april 2002 20:39 schreef Theguide het volgende:
Okay dan! Het werkt :)
Nieuwe cvs versie from scratch gedownload en gecompileerd.
De truuk zat 'm dus in: licq -p kde-gui
How could i've missed that one :? :Z
Dat hoef je maar 1 keer te doen hoor, licq 'onthoudt' de laatst gebruikte plugin

• Theguide
Yep, dat had ik gelezen (vraag me niet waar).
Vroeger startte ik 'm dus altijd op in qt-gui mode (stond zo in m'n licq.conf), maar dat ging nu niet meer (ook wel logisch, achteraf gezien).
Ik heb 'm nu een keer met -p kde-gui opgestart en nou ist weer goed he :)

Verwijderd

Als je geen licq.conf hebt van 'een vorig leven', en je hebt 'em uit de CVS gecompileerd, staat 'ie ook naar de qt-gui te verwijzen. Ik denk dat het een bugje is..
Pagina: 1