Toon posts:

Probleem met ASUS GForce4 V8440...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:? Ik zit met een vervelend probleem.

Installeren van een videokaartje hoeft toch niet zo lastig te zijn... In mijn geval is het dus wat anders...

Gegevens PC:

Mb. : ABIT KG7
Proc.: AMD 1.4 Ghz
Mem. : 512 MB DDR
HDs. : 2 x 40 GB (MAXTOR)
vid. : nu... Leadtek GForce2 Pro 64 MB (met drivers 28.32)
moet worden... ASUS GForce4 V8440...
mon. : IIyama Vision Master Pro 410
sys. : Win2K

Bij installatie precies zo gedaan als handleiding voorschrijft (hardware verwijderd via add/remove hardware en opnieuw opgestart). Vervolgens kaart erin. Opnieuw opgestart, ASUS drivers geinstalleerd, en nu komt ut... bij het einde van installatie krijg ik een foutmelding te zien dat het installeren mislukt is doordat er een fout is opgetreden (geen blauw scherm ofzo, maar gewoon in installatiescherm). Dus er worden geen drivers geinstalleerd en videokaart blijft aangeduid met VGA adapter.

Wie heeft dit probleem eerder bij de hand gehad of weet de oplossing voor dit vreemde probleem?

En voordat iedereen zegt dat ik de detonator drivers moet installeren... Heb ik gedaan, maar na herstarten van de machine zegt PC weer... nieuwe hardware gevonden (VGA adapter) en drivers installeren, en hopsa, dezelfde foutmelding, en alleen VGA beeld (een hele vooruitgang voor dat beetje geld wat ik betaald heb :) )....

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Probeer deze driver eens :? [topic=471385/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je info, maar de Vid kaart is voorzien van een CDtje met de laatste drivers (27.42).

Alsnog je optie gedaan. Maar, blijf hetzelfde probleem houden. De exacte melding die ik krijg luidt als volgt:

--------------
Bezig met het voltooien van de Wizzard nieuwe hardware gevonden.

Videocontroller (VGA-compatibel)

Er is een fout opgetreden tijdens installeren van het apparaat.

De gegevens zijn ongeldig

Klik op voltooien om de wizzard af te sluiten
--------------

Ik ga maar terug naar de winkel. Ik heb zo het vermoeden dat de kaart bagger is (bios probleem???). Waarom... Nou ook omdat ik geen testgegevens zie van videokaart bij opstarten/herstarten van PC (geen mem check, geen modelgegevens, etc). Het blijft een vaag probleem die ik in geen geval kan oplossen! :) :) :)

Ik zal laten weten hoe het afloopt... (hopelijk positief).

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Die opstartgegevens zie ik bij mijn Asus V8440 ook niet, dus daar ligt het niet aan.
Ik ben van een GF2MX400 naar deze kaart gegaan en ik heb geen problemen gehad. Ik heb eerst alle zooi van de oude kaart weggegooid (dus ook registry keys: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\nv) en daarna de bijgeleverde Asus drivers (27.42) geinstalleerd en het werkte meteen goed. Misschien moet je eens VIA drivers opnieuw installeren? Check ook even of er wel een IRQ toegekend is aan AGP, of AGP wel op 4x staat, of de Aperture size wel goed staat (64MB), etc...

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

installeer eens de cd (dus gewoon de setup runnen, jah ik weet :r :) ) als het goed is zou windhoos dan bij de volgende reboot de vid. kaart gewoon zelf moeten herkennen.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Wat IK persoonlijk zou doen is windows opnieuw installeren, er is namelijk wel vaker gezeik als je van Nvidia-kaart wisselt (niet altijd). Maar dit is dus wat IK zou doen.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tjsah, beetje rigoreus, maar installeer windows eens opnieuw. Je zal niet de eerste zijn waar het op deze manier door wordt opgelost.

Je huidige windows verwardt waarschijnlijk je oude en je nieuwe videokaart eigenschappen/drivers. Ook al is die oude niet meer aanwezig. Het klinkt misschien vreemd en normaal zou zich dit niet moeten voor doen, maar probeer het opnieuw installeren van windows eens.

Suc6 ermee.

Verwijderd

Ik denk eigenlijk dat kaart wel gewoon goed is maar dat het probleem bij windows ligt. Ik heb het ook wel is gehad dat ik geen Nvidia driver meer kon installeren door een fout telkens bij de installatie.

Beetje Drastische methode mischien maar je zal zien dat hij gaat werken met verse windows install.

Succes.

/EDIT : Zoals je ziet zijn m'n mede tweakers het met me eens. *D

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op woensdag 17 april 2002 21:33 schreef Milkman het volgende:

(hardware verwijderd via add/remove hardware en opnieuw opgestart). Vervolgens kaart erin. Opnieuw opgestart
dat moet je ook niet doen als ie aan staat >:)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Slaat toch nergens op das een n00b oplossing Windows verwijderen...

delete al je .inf files etc..
leeg je registry mbt nvidia etc etc...

Probeer die kaart trouwens ook ff in een andere pc

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op donderdag 18 april 2002 22:01 schreef -KOD- het volgende:
Slaat toch nergens op das een n00b oplossing Windows verwijderen...

Probeer die kaart trouwens ook ff in een andere pc
nee dat is gewoon veel makelijker en sneller
check de kaart ook ff in een andere pc ja
als ie daar nie werkt moet je hem ff naar de winkel brenge
doe ze het daar wel voor je :o

Verwijderd

Sneller???

Ik weet niet maar ik heb XP Pro installed staan met nog eens een stuk of 20applicaties die ik nodig heb.

Alleen al om XP zo in te stellen naar mijn wensen, alle patches updates, registry veranderingen, mailboxen herstellen, netwerk goed instellen, alle drivers installeren, hardware tunen, beveiliging goed instellen, IE goed instellen zodat die niet zo LEAK is... EtC ETC...

Dat duurt dagen...

• dr snuggles
  • Niet online
Op donderdag 18 april 2002 22:20 schreef -KOD- het volgende:
Sneller???

Ik weet niet maar ik heb XP Pro installed staan met nog eens een stuk of 20applicaties die ik nodig heb.

Alleen al om XP zo in te stellen naar mijn wensen, alle patches updates, registry veranderingen, mailboxen herstellen, netwerk goed instellen, alle drivers installeren, hardware tunen, beveiliging goed instellen, IE goed instellen zodat die niet zo LEAK is... EtC ETC...

Dat duurt dagen...
Dagen, dan weet ik niet hoe lang jij bezig ben met IE tweaken (neem gewoon Opera :P), maar ik ben max 6 uur bezig met windows installeren + alle troep.
Is wel veel ja, maar voordat de topicstarter zijn videokaart werkend heeft gekregen, zonder windows opnieuw te installeren, zijn er waarschijnlijk al meer dan 6 uurtjes verstreken.

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 23:10 schreef wwillem het volgende:

[..]

Dagen, dan weet ik niet hoe lang jij bezig ben met IE tweaken (neem gewoon Opera :P), maar ik ben max 6 uur bezig met windows installeren + alle troep.
Is wel veel ja, maar voordat de topicstarter zijn videokaart werkend heeft gekregen, zonder windows opnieuw te installeren, zijn er waarschijnlijk al meer dan 6 uurtjes verstreken.
Ik heb het over alles bij elkaar... ik ben erg geroutineerd in OS'en installen etc en optimizing, maar met XP PRo is dat wel andere koek voordat ik alles weer heb zoals ik wil... Standaard sux XP...

Jij hebt waarschijnlijk totaal geen id wat ik allemaal instel, tune etc... zelfs om alles op te noemen heb ik al een compleet a4tje nodig.

Ik weet ook hoe de meeste personen een OS installen...

OS install, standaard. paar appjes installen klaar...
Das dus lame, zelfs de paar mensen die ik ken die toch nog iets tunen... doen lang en na niet zoveel veranderingen als ik doe.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
Op vrijdag 19 april 2002 00:26 schreef -KOD- het volgende:

[..]

Ik heb het over alles bij elkaar... ik ben erg geroutineerd in OS'en installen etc en optimizing, maar met XP PRo is dat wel andere koek voordat ik alles weer heb zoals ik wil... Standaard sux XP...

Jij hebt waarschijnlijk totaal geen id wat ik allemaal instel, tune etc... zelfs om alles op te noemen heb ik al een compleet a4tje nodig.

Ik weet ook hoe de meeste personen een OS installen...

OS install, standaard. paar appjes installen klaar...
Das dus lame, zelfs de paar mensen die ik ken die toch nog iets tunen... doen lang en na niet zoveel veranderingen als ik doe.
als je slim bent maak je dan gewoon een extra partitie voor je proggies, moet je ze nog wel installeren maar in ieder geval niet configgen, ik verander ook veel aan windows steeds maar eh dagen? maximaal 3-4 uurtjes en ik ben klaar

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Nu weer even on-topic:

Zoals er werd aangeven (voor alle 'hoe install je WinXP-perikelen' :Z ), moet je eerst maar eens je regedit opstarten en alle referentie naar je oude videokaart en aanverwante drivers verwijderen. Dit is en snel gebeurd en heeft volgens mij ook de grootste kans van slagen zonder je c:\windows weg te gooien ;)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• Occy74
  • Laatst online: 27-07 17:52
http://gotapex.com/reviews.php?rev=gf4-comp/p3.html
Lees dat stuk van "Installation and Image Quality"
maar eens door.
Hij had dus precies hetzelfde probleem en het bleek dus een fout in de Leadtek drivers te zijn.

Als jij de drivers van de Leadtek-CD hebt geinstalleerd van je GF2 Pro ben je waarschijnlijk de klos net als die gast van www.gotapex.com.

Het enige wat hem nog restte was format c: en XP opnieuw installeren voordat ie de Asus aan de praat kreeg.

Systeem Specs

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 11:23 schreef bolleh het volgende:

[..]

als je slim bent maak je dan gewoon een extra partitie voor je proggies, moet je ze nog wel installeren maar in ieder geval niet configgen, ik verander ook veel aan windows steeds maar eh dagen? maximaal 3-4 uurtjes en ik ben klaar
Ik heb al 4 partities ;)
Anyway meeste progjes werken niet wanneer ze niet geinstalled zijn dus daar heb je niks aan...

En zoals ik zeg. ik durf mijn ... erom te verleggen dat wat ik doe aan configgen, tunen, patchen, reg. editten etc etc etc jij niet in zo een mate doet als ik, zowiezo is het onmogelijk om binnen dat tijdsbestek (4 uur) dat allemaal te doen.

Verwijderd

Topicstarter
:'( Van het front... :'(

Zo, weer een ervaring rijker, echter een slechte... Na alles gedaan te hebben wat er in de bovenstaande berichten vermeld is (met uitzondering van het herinstalleren van Win2K... is met veel te veel werk en volstrekt onnodig) ben ik teleurgesteld teruggegaan naar de winkel. Dus, de kaart is retour.

Verkoper vertelde mij dat dit iets uitzonderlijks is. Hij had hetzelfde moederboard en daarop werkte de videokaart meteen (na verwijderen oude NVidia drivers...). Mogelijk is de kaart toch bagger, of zoals hij zij "een rotte appel".

Ik krijg een nieuwe en gaan we het vol goeie moet nogmaals opnieuw proberen! :)

In ieder geval iedereen bedankt voor zijn moeite.

Greetz :P

It's The MilkMan! :)

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 18:51

flexje

got-father

humm lekker dan , ik heb dus ook hetzelfde probleem met mn asus gf4 8420 , k krijg em alleen maar op 640x480 en 4 bit , en bij installatie geeft ie ook een error : this device cannot start...

geen andere oplossing dan format?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 18:51

flexje

got-father

mja , net ff met regcleaner alles weggehaald , weer reboot , detonator geinstalled , weer zelfde probbie :(

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Pagina: 1