Sinds kort draai ik 3 pc's aan elkaar geknoopt via straight-kabels door een 10/100 switch. (Alles vast IP) Het enige probleem is dat sinds de switch ertussen hangt mijn internet TRAAG is. En dan bedoel ik echt 5 á 6 minuten nodig om tweakers.net te laden
(en dan nog zonder plaatjes e.d.). Trek ik die switch eruit en verbind in m'n internetserver direct met een cliënt (om het even welke) dan is internet weer snel
Verwijderd
Kijk even of je de netwerkenkaarten in je computer op een vaste snelheid kan zetten. Bijvoorbeeld 100Mb fullduplex. Het klinkt mij namelijk alsof de kaarten zitten te twijfelen en switchen tussen verschillende modi.
Verwijderd
Staan de karten ook vast ingestelt kwa snelheid en duplexmodus??
Ander skan het zijn dat ze teveel met de switch "lullen" over hoesnel ze wel niet met elkaar kunnen praten ipv de "echte" packets doorsturen.
Ander skan het zijn dat ze teveel met de switch "lullen" over hoesnel ze wel niet met elkaar kunnen praten ipv de "echte" packets doorsturen.
De switch heb ik al omgeruild dus ik geloof dat dat geen probleem is. Verder dacht ik dat omdat internet ook over een 10mbit verbinding moet kunnen dat het voor internet geen snelheidsverschil moet vormen. Nu heb ik de kaartjes (3com) "geforceerd" op 100mbit maar dat maakt geen verschil
heeft die server dan geen problemen met die switch.
Kan zijn bij zelf geknepen kabels dat daar wel eens de fout in kan zitten.
Kan zijn bij zelf geknepen kabels dat daar wel eens de fout in kan zitten.
Heb zojuist de HDD met 2k server uit de server gehaald en winxp geinstalled. Ik zal ff kijken of dit wel goed gaat als internet server. De kabels heb ik idd zelf geknepen maar mijn tester geeft alles oké aan
Nee,
met een hub wordt het er niet beter op lees de faq maar eens over hubs op dit forum
met een hub wordt het er niet beter op lees de faq maar eens over hubs op dit forum
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
hoe gaat je interne verkeer, heb je daarbij grote hoeveelheden packetloss?? (doe een groot aantal pings om dit te checken)
en doe ns tracert www.tweakers.net
en doe ns tracert www.tweakers.net
[ Voor 14% gewijzigd door brokenp op 17-06-2003 20:52 ]
Pagina: 1