Op http://www.woodstyle.nl/menu.fla staat een menu-item met een actionscript effect. Als je goed in de linkerbovenhoek kijkt, dan zie je "muis"(een movie-instance). Ik wil dat mijn menu gewoon goed werkt zonder dat je dat ziet. Iemand een idee? Ik heb liever niet dat er een wit vierkantje overheen gaat, maar een iets creatievere oplossing.
Het buiten de movie slepen? x-15 y-15?
* Yellow|A heeft de movie niet gedowned, dus gokt maar raak
* Yellow|A heeft de movie niet gedowned, dus gokt maar raak
|{ brrr }] |
Gaat het om dat muistrailer ding? Misschien ipv met duplicatemovieclip met attachMovie werken? Of origineel onload de _visible op false zetten en bij het dupliceren op true zetten? Ik roep maar wat
.
Het probleem is zegmaar ook dat dit mijn eerste ding is wat ik helemaal zelf heb bedacht. Ik heb naar attachmovie in de dictionary gekeken en daar zag ik staan: .attachmovie of zo iets. Maar er stond nergens hoe je precies die functie kon gebruiken en/of ik begreep het niet helemaal. Dat tweede gedeelte van je antwoord werkte bij mij ook niet. Ik had het geprobeerd, maar hij deed het gewoon niet. Ik denk dat ik het gewoon niet goed doe en daarom vraag ik het hier aan de experts.
Nog iemand anders?
Nog iemand anders?
Verwijderd
Plak dit op je muis-mctje...
code:
1
2
3
| onClipEvent (load) {
_name=="muis" ? _visible = 0 : _visible = 1;
} |
Wat doet dat stukje code eigenlijk precies? Ik heb het er neergezet, maar nu doet hij het nog steeds niet goed.
Verwijderd
tis de korte versie voor:
moet de naam van je mctje wel "muis" zijn natuurlijk...
code:
1
2
3
4
5
6
7
| onClipEvent (load) {
if(this._name == "muis"){
this._visible = 0;
} else {
this._visible = 1;
}
} |
moet de naam van je mctje wel "muis" zijn natuurlijk...
Ik heb het op de de instance muis als object-action neergezet en het werkt nog steeds niet naar behoren, op de een of andere manier wordt er (als mijn muis zich niet in de movie bevindt) een movie afgespeeld. Ik ben echt een beetje
Wil iemand het echt in de movie zetten en dan zelf kijken of het werkt en dan posten? Nu moet ik steeds allerlei probeersels van mensen uitgaan proberen. Ik vind het natuurlijk meer dan aardig dat jullie tijd aan een probleem van mij besteden, maar je moet het ook even van mijn kant zien.
Wil iemand het echt in de movie zetten en dan zelf kijken of het werkt en dan posten? Nu moet ik steeds allerlei probeersels van mensen uitgaan proberen. Ik vind het natuurlijk meer dan aardig dat jullie tijd aan een probleem van mij besteden, maar je moet het ook even van mijn kant zien.
Ik heb het hier eens aan actionscript gekken voorgelegd en die kwamen er ook niet uit.
http://www.actionscripts.org/forums/showthread.php3?s=&threadid=11255
Volgens mij begrepen jullie ook niet echt wat mijn probleem was. Hier staat het ff beter uitgelegd.
http://www.actionscripts.org/forums/showthread.php3?s=&threadid=11255
Volgens mij begrepen jullie ook niet echt wat mijn probleem was. Hier staat het ff beter uitgelegd.
Verwijderd
Niet zo onnodig schoppen....Op woensdag 24 april 2002 16:16 schreef gang-ster het volgende:
Experts?
erm......leg nou eerst eens duidelijk uit wat het probleem is....want ik zie er geen.
Pagina: 1