• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar omdat hier veel digicammers zitten dus mischien weten jullie het...

Ik zoek dus een programma waar in je allemaal foto's kan laden en op die manier zeg maar je eigen huis helemaal door kan lopen....
dus je maakt super veel foto's van je huis...en maakt met dat programma zeg maar 3d er van...dus dat je ook trap omhoog kan lopen etc...

Wie weet of dat bestaat ??
als het hier verkeerd staat ""sorry"" :P

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24

ko9

Zal je denk ik in "3d studio Max" of "3d Studio Viz" moeten gaan maken...

Maar hoort denk ik eerder in [SA]

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

CTRL + D

intressant, ben benieuwd. :)

Whatever.

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 21:20 schreef meendering het volgende:
CTRL + D

intressant, ben benieuwd. :)
/me voert dezelfde handeling uit

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24

ko9

Op woensdag 17 april 2002 21:21 schreef redcorn het volgende:

[..]

* ko9 voert dezelfde handeling uit
Maar dan moet er dus wel iemand zijn er er verstand van heeft :+

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

als je iets 3d wilt maken, zal je moeten kijken tot welk detail je 3d wilt. Een foto blijft per slot van rekening altijd 2dimensionaal.

Dus als je door de gang van je huis loopt bijvoorbeeld: wil je dan dat de jassen ook 3d zijn? Of is dat als het ware op het zelfde vlak geprojecteerd als je muur?

Als je voor "low-detail" gaat, kan je volstaan om in max een ruwe 'blokkendoos' te maken, en daarop vervolgens beginnen te metselen met textures die je hele foto's zijn van complete muren / inrichtingen. Maar dan krijg je natuurlijk nóóit mooie voorwerpen op tafels, of andere objecten in je huis netjes.

Ga je voor "high-detail", dan kost het wel ff wat tijd... dan zal je van iedere ruimte apart alle objecten eerst in 3d moeten modellen, en vervolgens kleine stukjes van je foto's op moeten plakken als texture. Dat geeft natuurlijk wel het mooiste 3d-resultaat... maar kost idioot veel tijd...

Een mooie middenweg tussen die 2 is erg moeilijk te vinden, lijkt me... want als je eenmaal besluit om iets een beetje meer te detailleren (bijv. een stoel) dan vind je al gauw iets anders niet meer mooi staan..

voor een ugly maar snel resultaat kan je dus wel voor de eerste optie gaan, maar hou in je achterhoofd:
• de 3d-vorm eraan brengen zal je nog steeds zelf moeten doen
• foto's blijven altijd 2d, en je kan daar géén extra informatie uithalen dus...

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
oke ik ga gewoon eerst ff de eerste proberen
en als dat leuk is kan ik altijd die 3d doen
thx voor de tip...

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
iemand nog een idee ??

• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 23:56
jup, 3ds max ;)

maar met behulp van fotos? tja misschien dat je die als textures kan gebruiken..

ik denk niet dat het makkelijk zal gaan in ieder geval.. dat wordt gewoon moddelen :9

ow en wij verkopen hier 3ds max hè.. ;) t is wel wat prijzig alleen..

edit: oops ;)

Verwijderd

Ik heb ons huis hier van buiten gemaakt, nouja ben ik mee bezig :) hier pics :

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2716977464

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2441409518

Ik heb deze aan de hand van tekeningen van de architect gemaakt. soort van blauwdrukken dan :) ik ben nu bezig met de details en de textures. Die haal ik gewoon van een foto. Hij is trouwens met 3d studio max gemaakt

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 16:29 schreef DeaT het volgende:
jup, 3ds max ;)

maar met behulp van fotos? tja misschien dat je die als textures kan gebruiken..

ik denk niet dat het makkelijk zal gaan in ieder geval.. dat wordt gewoon moddelen :9

ow en wij verkopen hier 3ds max hè.. ;) t is wel wat prijzig alleen..

edit: oops ;)
kopen ? ;)
neuh het duurt nog 10 min dan heb ik hem ook :P

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

je zou ook kunnen kiezen voor een soort panorama oplossing, zeg maar een boel panorama foto's en als je dan ergens klikt dat je dan naar bijv de volgende ruimte gaat.. Ik geloof dat Chem ooit zoeits had gemaakt van zijn huis (met Quicktime)
Pagina: 1