Toon posts:

compactFlash kaartje werkt niet meer in digicam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb een compactflash kaartje van 128MB gekocht voor m,n digicam. Alles werkte goed. Op een dag stop ik dat kaartje in m,n ipaq. Niks aan het handje. Ding gaat opeens dat compactFlash kaartje formateren. En ik kan hem gebruiken. Op een dag doe ik dat kaartje weer terug in m,n digicam. En hij zegt. Ik moet hem even formateren. Oke is goed. Ik zeg dat hij dat mag doen. Maar wat gebeurd er. Hij blijft maar komen met de vraag of hij hem mag formateren. Ik heb ook een usb card reader. En daar kan ik gewoon m,n cf kaarje benaderen. Kan er ook gewoon data op zetten. En kan hem ook formateren. Heb ik gedaan. Gewoon als FAT. MAar dan pakt m,n digicam m,n cf kaartje niet. En komt steets met de melding dat hij wil formateren. Doe ik een ander CF kaartje in m,n digicam. Werkt het wel. stop ik me eigen er in. Werkt het niet.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Ik weet het niet meer :{

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-03 18:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Merk compact flash?
Merk & type camera?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Digicam is een
HP318
cf is een sandisk.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Je moet die CF-kaart even formatteren met je digicam. Ik had zelfde probleem met m'n ipaq 3850 en digital ixus. De ixus kon niks meer in die CF-kaart schrijven, CF-card error zegt ie dan. Maar een format-opdracht en het werkt weer.

Er bestaat trouwens een speciaal (gratis) progje voor PPCs om flashcards te formatteren. Flashformat heet ie. en 2.5 is net uit. Schijnt dat die wel zodanig kan formatteren dat digicam de kaart kunnen blijven lezen. Waarschijnlijk gewoon die speciale dir erbij gezet... je kan dat even proberen. Ik heb de moeite niet genomen. Werkt wel lekker zo voor me. Dat formatteren onder ipaq had ik maar even gedaan voor de gein. Zonder kan ie die cfkaart gewoon lezen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat is het probleem.
m,n digicam zegt nu formateren? ik zeg ja. En weer komt de vraag CF formateren. En ga zo maar door. En dat snap ik dus niet :{

• kmf
  • Niet online

kmf

Op woensdag 17 april 2002 22:52 schreef markje het volgende:
Ja maar dat is het probleem.
m,n digicam zegt nu formateren? ik zeg ja. En weer komt de vraag CF formateren. En ga zo maar door. En dat snap ik dus niet :{
hmm... dat is vreemd... Want ik had ook op m'n CF-reader geformatteerd, en dan werkt het ook weer gewoon.
Kan je even kijken of er wel een speciaal directory is aangemaakt tijdens het formatteren?

Geen idee of het iets HP is. Ken je iemand met een ander merk digicam of zo die het voor je kan formatteren?
Anders probeer eens flashformat uit.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Nee er word niks aan gemaakt tijdens formateren. En m,n digicam wil hem zo wie zo niet meer formateren. En onder xp formateert hij hem wel. Maar dan ook slikt m,n digicam hem niet meer. ERG vreemd dus. Ik heb ook de partitie er af gehaald. En hopen dat m,n digicam er zelf 1 aan maakt. Maar ook dat wilde hij niet doen :(

Een kennis van me neemt hem nu mee. En die zegt dat hij het EVEN gaat oplossen. We wachten af. Tot die tijd oplossingen zijn welkom :)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

je hebt een aantal jaar garantie op CF kaartjes van Sandisk, dus je kan een nieuwe krijgen...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het probleem is dat het CF kaartje niet defect is. Want dat werkt gewoon onder XP. KAn lezen schrijven alles. Maar ik ben bang dat m,n Ipaq er iets geks mee gedaan heeft. In m,n ipaq werkt het nog wel gewoon goed. Dus defect is het niet. En ikke niet snappen waarom het niet meer werkt in m,n digicam :{

Verwijderd

je camara gebruikt een andere indeling, je moet hem formatteren via de camara.

Verwijderd

Topicstarter
zo ver was ik ook al.
Maar zoals je ziet in het verhaaltje hier boven (eerst goed lezen dus) KRIJT M,N DIGICAM HET NIET VOOR ELKAAR OM HEM ZELF TE FORMATEREN |:( |:( |:( |:(

Het is en blijft moeilijk he lezen!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50
Op zaterdag 20 april 2002 15:51 schreef markje het volgende:
zo ver was ik ook al.
Maar zoals je ziet in het verhaaltje hier boven (eerst goed lezen dus) KRIJT M,N DIGICAM HET NIET VOOR ELKAAR OM HEM ZELF TE FORMATEREN |:( |:( |:( |:(

Het is en blijft moeilijk he lezen!
Niet aan storen is ook nog een optie :)

Heb je kenissen die ook een digicam hebben? Zo ja, vraag hen om dat ding es te formatteren.

Verwijderd

nie zo zeiken

wou alleen maar behulpzaam zijn.

Verwijderd

De oplossing:

Windows XP zegt wel FAT, maar hij maakt er FAT16 van. Daarom werkt het niet.

Probeer even te formatteren onder Win9x/ME in het dosprompt,
of gebruik (als je een sandisk reader hebt) even het volgende programmaatje om je CF te formatteren onder XP:

http://www.student.kun.nl/b.i.ampting/diskinit.exe

succes

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 17:01 schreef Bjorntje het volgende:
De oplossing:

Windows XP zegt wel FAT, maar hij maakt er FAT16 van. Daarom werkt het niet.

Probeer even te formatteren onder Win9x/ME in het dosprompt,
of gebruik (als je een sandisk reader hebt) even het volgende programmaatje om je CF te formatteren onder XP:

http://www.student.kun.nl/b.i.ampting/diskinit.exe

succes

Kijk dit is het juiste antwoord!!!
Het werkt dus perfect. Mag ik je hartelijk bedanken.

En de rest die gereageerd hebben. Heel erg bedankt voor de hulp.

Groeten
Mark

Verwijderd

Graag gedaan, veel fotografeerplezier :)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
kijk ik heb dit probleem nu ook (mijn nikon coolpix kan niet eens formatteren), ik heb dus denk ik ook dat diskinit programma nodig.

Heeft iemand dat voor mij?

Verwijderd

StanTheMan schreef op 19 oktober 2002 @ 00:49:
kijk ik heb dit probleem nu ook (mijn nikon coolpix kan niet eens formatteren), ik heb dus denk ik ook dat diskinit programma nodig.

Heeft iemand dat voor mij?
Misschien moet je dan ff op die link klikken en downloaden ? :S

• StanTheMan
grapjas, probeer t zelf voordat je bijdehand doet

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 00:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• StanTheMan
nee dat heb ik al geprobeerd

• StanTheMan
niemand heeft dus dat tooltje (diskinit in dit geval) om misschien toch via m'n usb reader m'n compactflash kaartje geschikt te maken voor m'n nikon digitale camera??

• kmf
  • Niet online

kmf

StanTheMan schreef op 20 oktober 2002 @ 17:19:
niemand heeft dus dat tooltje (diskinit in dit geval) om misschien toch via m'n usb reader m'n compactflash kaartje geschikt te maken voor m'n nikon digitale camera??

Misschien moet je toch wat meer regels dan de eerste paar recente posts...

athlonkmf schreef op 17 april 2002 @ 22:49:
Je moet die CF-kaart even formatteren met je digicam. Ik had zelfde probleem met m'n ipaq 3850 en digital ixus. De ixus kon niks meer in die CF-kaart schrijven, CF-card error zegt ie dan. Maar een format-opdracht en het werkt weer.

Er bestaat trouwens een speciaal (gratis) progje voor PPCs om flashcards te formatteren. Flashformat heet ie. en 2.5 is net uit. Schijnt dat die wel zodanig kan formatteren dat digicam de kaart kunnen blijven lezen. Waarschijnlijk gewoon die speciale dir erbij gezet... je kan dat even proberen. Ik heb de moeite niet genomen. Werkt wel lekker zo voor me. Dat formatteren onder ipaq had ik maar even gedaan voor de gein. Zonder kan ie die cfkaart gewoon lezen

• StanTheMan
wie zegt dat ik een pocket pc heb? en ik ken even niemand met een camera die compactflash gebruikt

• kmf
  • Niet online

kmf

StanTheMan schreef op 20 oktober 2002 @ 23:51:
wie zegt dat ik een pocket pc heb? en ik ken even niemand met een camera die compactflash gebruikt

........ |:( |:( |:(

als je beetje had gezocht dan wist je hoe en waar flashformat en soortgelijke programma's voor gebruikt. aangezien je niet eens wilt zoeken houdt deze helpsessie nu op.

• StanTheMan
nou nou, niet iedereen is moderator gadget talk met die geweldige kennis..

Maarre, je reactie is een beetje raar. Ik snap hoe het programma werkt, en waar ik het kan halen (www.cnetx.com) maar ik kan er niets mee aangezien ik geen pocketpc heb.

Een programma dat ik ergens kan downloaden die hetzelfde doet als die flashformat, maar dan via windows mbv een reader, heb ik hier nog niet zien staan. Behalve dat "diskinit", wat wel schijnt te werken, maar waarvan niemand weet waar het te krijgen is.
Pagina: 1