Hmm, had nog een plaatje op m'n webspace van een Supermicro Quad Xeon
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
gatverdikkeme!, maar das lekker!!!Op woensdag 17 april 2002 21:00 schreef Abbadon het volgende:
Die bestaan niet, wel met vier Slot 2's voor de PII/!!! Xeon's. Kijk eens bij Supermicro.com.
[afbeelding]
A wise man's life is based around fuck you
Slot1 is er voor de gewone Pentium2 en Slot2 voor de Xeon derivaat ervanOp woensdag 17 april 2002 21:01 schreef DennieXP1 het volgende:
wat is eigenlijk het verschil tussen slot 1 en slot2?
Is dit wel standard ATX formaat, want de backpanel poorten ziten nogal raar.Op woensdag 17 april 2002 21:00 schreef Abbadon het volgende:
Die bestaan niet, wel met vier Slot 2's voor de PII/!!! Xeon's. Kijk eens bij Supermicro.com.
[afbeelding]
Neehoor, de moederbord is gewoon te grootOp woensdag 17 april 2002 21:06 schreef DennieXP1 het volgende:
[..]
Is dit wel standard ATX formaat, want de backpanel poorten ziten nogal raar.
Je hebt er wel een erg ruime kast voor nodig
Mocht je het willen weten: dit is het plaatje van een Supermicro S2QR6
dot.blaat
Het verschil tussen Slot 1 en 2 zijn o.a. het aantal pins, 242 tegen 330 (waardoor de laatste ook breder is). Pins zijn er volgens mij voor de extra SMSbus en management features v.d. Xeon. Iig duur spul, temeer je ook de duurdere Xeon's moet gebruiken; de goedkopere met 256KB L2 cache kunnen max in een dual setup, voor 4-way moet je de stervensdure large cache Cas(h)cades Xeon's nemen.
Ik heb al een geschikte kast gevonden:Op woensdag 17 april 2002 21:17 schreef Abbadon het volgende:
Nee dat gaat niet in een ongemodde ATX big tower passen
Het verschil tussen Slot 1 en 2 zijn o.a. het aantal pins, 242 tegen 330 (waardoor de laatste ook breder is). Pins zijn er volgens mij voor de extra SMSbus en management features v.d. Xeon. Iig duur spul, temeer je ook de duurdere Xeon's moet gebruiken; de goedkopere met 256KB L2 cache kunnen max in een dual setup, voor 4-way moet je de stervensdure large cache Cas(h)cades Xeon's nemen.
http://www.supermicro.com/PRODUCT/SUPERServer/SuperServer8050.htm
Waar kan ik het moederbord en de processors eigenlijk kopen?Op woensdag 17 april 2002 21:17 schreef Abbadon het volgende:
Nee dat gaat niet in een ongemodde ATX big tower passen
Meen je dat serieus?Op woensdag 17 april 2002 21:36 schreef DennieXP1 het volgende:
[..]
Waar kan ik het moederbord en de processors eigenlijk kopen?
Je kunt hooguit 2 slot1 processoren in een systeem hebben, dit ivm met de chiparchitectuur...Op woensdag 17 april 2002 20:55 schreef DennieXP1 het volgende:
Kan iemand me vertellen of er een mobo is voor 4 slot1 processors.
ha, daar zitten geeneens geheugenslots op, kan nooit wat zijn. trouwens, er zit ook niet eens een chipsetcooler op. goedkope zooi.Op woensdag 17 april 2002 21:00 schreef Abbadon het volgende:
[afbeelding]
en ook al geen agp.
LOL, er zit ook helemaal geen riser-aansluiting op voor een geheugenboardOp donderdag 18 april 2002 15:11 schreef smvs het volgende:
[..]
ha, daar zitten geeneens geheugenslots op, kan nooit wat zijn. trouwens, er zit ook niet eens een chipsetcooler op. goedkope zooi.
en ook al geen agp.
Maar wat ik me nog steeds afvraag bij dat board, en wat ik al es eerder gevraagd heb, waarom kunnen er 6 VRM's op? voor redundancy lijkt mij dat overdreven
Op donderdag 18 april 2002 15:11 schreef smvs het volgende:
[..]
ha, daar zitten geeneens geheugenslots op, kan nooit wat zijn. trouwens, er zit ook niet eens een chipsetcooler op. goedkope zooi.
en ook al geen agp.
Beetje jammer, de zwarte gleuf boven de pci sloten is een memory expansion slot daar gaat een kaart in waar het geheugen opgeprikt kan worden (ongeveer 8 memory gleuven op zo'n expansie kaart)
En AGP, tis een server die hoogstwaarschijnlijk alszijnde database server dient te fungeren, dit zijn geen werkstationnetjes of grafische doosjes waar agp videokaarten in moeten....
Dus het is wel degelijk wat, echter toegerust op een specifieke taak, en chipset coolers, dit ding hangt gemiddeld toch in een windtunnel kast, so who cares..
http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/RCC_HE/s2qe6.htm

http://www.supermicro.com/product/superserver/mec.htm

Support for up to 16 GB ECC registered SDRAM.
Four-way memory bank interleaving provides outstanding memory performance. (Memory modules must be equally populated on four banks at a time.)
Support ECC operations
16 DIMM slots support a wide range of memory DIMMs including 64, 128, 256, 512 MB and 1 GB modules.
Frame/bracket mounting kit included
PCB size: 13.323" (W) x 5.41" (H) (338.4 mm x 137.41 mm, not including gold fingers)
Noooit meer geheugen problemen

Past 16GB op.
TegelijkOp donderdag 18 april 2002 15:26 schreef Abbadon het volgende:
Voor de grappenmakersDe bijbehorende MEC:
[afbeelding]
Past 16GB op.
Volgens mij is het zogenaamde AGP slot, geen AGP slot meer maar de MEC op te zetten. Want anders zou de afstand Cpu's
Da's slot 2Op donderdag 18 april 2002 15:22 schreef Termi het volgende:
Een quad slot 1 mobo![]()
...
http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/RCC_HE/s2qe6.htm
[afbeelding]
http://www.supermicro.com/product/superserver/mec.htm
[afbeelding]
Support for up to 16 GB ECC registered SDRAM.
Four-way memory bank interleaving provides outstanding memory performance. (Memory modules must be equally populated on four banks at a time.)
Support ECC operations
16 DIMM slots support a wide range of memory DIMMs including 64, 128, 256, 512 MB and 1 GB modules.
Frame/bracket mounting kit included
PCB size: 13.323" (W) x 5.41" (H) (338.4 mm x 137.41 mm, not including gold fingers)
Noooit meer geheugen problemen...
Ongeveer hetzelfde tochOp donderdag 18 april 2002 15:29 schreef BlizzarD het volgende:
[..]
Da's slot 2
Verwijderd
Als er geen chipsetkoeler op zit, betekent niet meteen dat het zooi is. Mijn K7T Turbo heeft er ook geen. Als er niet gigantisch veel data doorheen gaat worden die dingen niet zo heet, en is het niet nodig. En wat heb je aan een AGP poort in een High-End server?Op donderdag 18 april 2002 15:11 schreef smvs het volgende:
[..]
en ook al geen agp.
En het is al helemaal geen goedkope zooi
Verwijderd
Ik denk dat dit ook een grapje was...Op donderdag 18 april 2002 15:37 schreef Tweak-Metallica het volgende:
[..]
Als er geen chipsetkoeler op zit, betekent niet meteen dat het zooi is. Mijn K7T Turbo heeft er ook geen. Als er niet gigantisch veel data doorheen gaat worden die dingen niet zo heet, en is het niet nodig. En wat heb je aan een AGP poort in een High-End server?
En het is al helemaal geen goedkope zooi
tja, het is dat supermicro a la dell nog geen amd oplossingen heeft maar anders had ik al lang een supero bordje. die dingen zijn in mijn ogen toch wel de top. en ik heb dan alleen nog maar i810 supermicro ervaring. zelfs dat was al mooi.Op donderdag 18 april 2002 15:56 schreef NioXX het volgende:
[..]
Ik denk dat dit ook een grapje was...
Verwijderd
Supermicro en Tyan toch ook welOp donderdag 18 april 2002 16:39 schreef smvs het volgende:
[..]
tja, het is dat supermicro a la dell nog geen amd oplossingen heeft maar anders had ik al lang een supero bordje. die dingen zijn in mijn ogen toch wel de top. en ik heb dan alleen nog maar i810 supermicro ervaring. zelfs dat was al mooi.
enne hoe zit dat qua snelheid? Zou een dubbele P3 1.26 niet sneller zijn dan 4x P2 Xeon 700mhz?
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/GC_HE/P4QH6.htm

Ook een leuk bordje voor in je pc
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
is dat nou een PCI slot recht bovenaan??Op donderdag 18 april 2002 17:17 schreef FastBunny het volgende:
[offtopic]
Geen idee lijkt het wel op inderdaadOp donderdag 18 april 2002 17:21 schreef geforce5_guy het volgende:
[..]
is dat nou een PCI slot recht bovenaan??
Ik heb wel eens een website gezien waar dit soort dingen spot goedkoop weggedaan werden..
Enneuh, wat is het adres dan als ik vragen mag? Zo'n quad-bordje onder de kap is natuurlijk wel 0wnenOp donderdag 18 april 2002 19:13 schreef gladiool het volgende:
geil. Ik kenwat lui die op een quad xeon renderen, gaat best snel, je moet alleen goede software hebben die 4 threads ondersteund. Maarja een dual xp 1500 is sneller dan een quad xeon 500...
Ik heb wel eens een website gezien waar dit soort dingen spot goedkoop weggedaan werden..
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Verwijderd
Je hebt er alleen helemaal niks aan met een gewone Windows versieOp donderdag 18 april 2002 19:36 schreef Liam_xi het volgende:
[..]
Enneuh, wat is het adres dan als ik vragen mag? Zo'n quad-bordje onder de kap is natuurlijk wel 0wnen
OK, dan is het goedOp donderdag 18 april 2002 15:56 schreef NioXX het volgende:
[..]
Ik denk dat dit ook een grapje was...
Wie draait er dan ook windows op z'n server? 2k of nt ok, de rest no wayOp donderdag 18 april 2002 20:04 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Je hebt er alleen helemaal niks aan met een gewone Windows versieEn het vreet volgens mij ook nog energie...
[..]
OK, dan is het goed
Dat kan ja, maar 2k as of nt4 kan net zo goed op een quadbak hoor... geen probleem werkt prima....Op vrijdag 19 april 2002 14:00 schreef DennieXP1 het volgende:
Daar mot je UNIX op draaien!
Verwijderd
Deze is ook goed en goedkopere processors.Op donderdag 18 april 2002 17:17 schreef FastBunny het volgende:
[offtopic]
[afbeelding]
Thanx!
Verwijderd
Verwijderd
yeah right, zeker die lieve Xeon's met 2 mb cache, die zijn zo ontzettend energie zuinig. Die dingen zitten ver over de 100 Watt man. Amd's zijn alleen heet in vergelijking met de normale p3 ,de Xeon's zijn nog een stapje erger dan de Athlon.Op vrijdag 19 april 2002 15:04 schreef Gordijnstok het volgende:
Quad AMD lijkt me momenteel qua warmteontwikkeling van de AMD's nog niet echt haalbaar. Die Xeons kunnen passief gekoeld worden wat tevens weer minder ruimte inneemt.
Die koelingen die je hier ziet, zijn gebruikt omdat de server kast zelf voor een hoop airflow door de heatsink gaat zorgen ( tunnels en een berg fan's )