Toon posts:

[inet]Kan ik mijn provider testen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Weet iemand van jullie of het mogelijk is om mijn ISP te testen? Ik heb laatste dagen nogal wat problemen met mijn verbinding (kabel via essent@home in Groningen)

Normaal gesproken speel ik een spelletje quake2 met ping 40-50 op barrysworld en nu gaat ie opeens op dezelfde tijden omhoog naar 1500 met ongelooflijk veel packetloss.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk was om te testen waar het fout gaat (volgens mijn provider moet ik maar genoegen nemen met de vertraging omdat het druk is op internet, kan het dan van 1 op andere dag veranderen?? Opeens duizenden nieuwe abonnees??)

Misschien dat iemand van jullie een programmaatje kent ofzo waarmee ik het probleem kan oplossen, ik gebruik Windows XP prof. als OS.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 20:43 schreef glo0mdud3 het volgende:
Hoi, Weet iemand van jullie of het mogelijk is om mijn ISP te testen? Ik heb laatste dagen nogal wat problemen met mijn verbinding (kabel via essent@home in Groningen)

Normaal gesproken speel ik een spelletje quake2 met ping 40-50 op barrysworld en nu gaat ie opeens op dezelfde tijden omhoog naar 1500 met ongelooflijk veel packetloss.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk was om te testen waar het fout gaat (volgens mijn provider moet ik maar genoegen nemen met de vertraging omdat het druk is op internet, kan het dan van 1 op andere dag veranderen?? Opeens duizenden nieuwe abonnees??)

Misschien dat iemand van jullie een programmaatje kent ofzo waarmee ik het probleem kan oplossen, ik gebruik Windows XP prof. als OS.
De vervelende eigenschap van kabel-internet is dat je de verbinding deelt met je buren. Als jouw provider, zoals bij mij Casema :'( destijds, veel meer mensen aansluit op de wijkkast en die gaan dan en masse internetten. Dan merk je dat inderdaad.

Helaas geven providers geen informatie over de hoeveelheid klanten die op een wijkkast zitten. Mocht jij structureel problemen hebben, dan kun je de verbinding laten doormeten. Neem hiervoor contact op met de helpdesk. Uiteraard kun je ook een alternatief nemen zoals ADSL. Hierbij is de verbindingssnelheid altijd stabiel. :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21

Dennahz

Life feels like hell should.

www.mordax.nl kan je snelheidstest doen.. kweet niet of je dat precies bedoelt.

en via www.pcpitstop.com kan je je verbinding grondig testen.

Twitter