Toon posts:

G-force 4 Ti 4600 well nuttig op mij system?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik kan via dell aan een g-force 4 Ti4600 128 blabal komen geen idee welk merk als iemand dat weet plz, plz tell me.

Maar ik heb zelf een systeem die old dated is namelijk ;
athlon tb 800 mhz
512 mb kingston 133 mhz
Maxor 20 gig 7200 tr
Is een g-force hier wel een grote verbetering op?
of moet ik onderdelen eerst gaan vervangen om de g4 optimaal te laten kunnen draaien?

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

ik dacht dat je om maximaal redement te halen je voor GF3 800MHz nofig had en voor GF4 1GHz.
maar ik ben niet zeker. zoek anders de andere topics eens door. er staat genoeg.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wat denk je zelf?
Lees een een review zoals deze: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1608

en kijk bij CPU scaling. Ik denk dat je dan zelf heel makkelijk de conclusie kan trekken dat je wellicht beter af bent met een nieuwe CPU+ mobo.

Edit: typo

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
mijn geforce 3 loopt hier ook perfect !!! :)

Verwijderd

Topicstarter
thx klopt ja,
Bagger moet min 1600 mhz hebbu om het te optimaliseren

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56
Op woensdag 17 april 2002 20:48 schreef destination1 het volgende:
thx klopt ja,
Nou, 1600 MHz is wat overdreven, dan zou je dus een 1900+ moeten hebben om echt waar voor je Geforce4 te krijgen, maar geloof me: ik heb tests gezien en daar stond dat in verschillende spellen (Max Payne, SoF, UT etc) een Athlon XP 2000+ & Geforce4 Ti4200 maar 5 à 10 % sneller was dan een Athlon 1,0 GHz & Geforce4 Ti4200. Dus dat zal dan ook wel voor de Ti4600 gelden :)

Verwijderd

Idd..met spelletjes maakt het helemaal zoveel niet meer uit, of je nu een 1,0 GHZ of 1,6 GHZ hebt...je haalt dan mischien ipv 100 FPS , 90 fps....so what??

Gewoon doen joh, reken maar dat die pc gaat roelen als je dat ding erin zet!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 20:48 schreef destination1 het volgende:
thx klopt ja,
Neuh.. ik zie dat jij je cpu getweakt hebt :)

Dat scheeld ook al enorm veel als je je fsb wat verhoogd hebt.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02
ik zou het niet doen als ik jou was,
koop een GeForce 3
scheelt je knaken, en je hebt ook een goede performance

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Mijn gf3 deluxe is nog net zo duur als een ti4200 :o , ik wou eerst een ti4600 erinzetten maar das een beetje onzin he ;)

koop gewoon een gf3 ti500 ben je goedkoper uit

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op donderdag 18 april 2002 00:12 schreef Klubbheads het volgende:
Mijn gf3 deluxe is nog net zo duur als een ti4200 :o , ik wou eerst een ti4600 erinzetten maar das een beetje onzin he ;)

koop gewoon een gf3 ti500 ben je goedkoper uit
De Gf 3 Ti500 is duurder als de Ti4200 word hoor ;) lees maar in de tientallen topics op V&B.

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
budget hoef ik me geen zorgen over te maken.pc project >:)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
helpt wel degelijk, zie 3d mark online database
nogal overkill, maar als het via een PC prive project is
dan zou ik zeggen toeslaan voordat het te laat is
Ti 4600 -> :9~

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op donderdag 18 april 2002 00:28 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:

[..]

De Gf 3 Ti500 is duurder als de Ti4200 word hoor ;) lees maar in de tientallen topics op V&B.
Ohh shit mijn fout :o , koop dan een ti4200 :Y)

Verwijderd

Ga gewoon voor die kaart... je zal toch een redelijke score moeten halen...

• Soepster
  • Laatst online: 17-03 14:04
http://firingsquad.gamers.com/hardware/gf4athlonscaling/default.asp

daar staat hoe je procje presteert met de Geforce 4

een athlon 1200 mhz is al een bottleneck in bepaalde gevallen :(

maar welke videokaart heb je nu? als je videokaart een direct X 7 kaart is en je kunt voor een zacht prijsje die 4600 krijgen, dan is het wellicht de moeite waard....

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Kopen die kaart. Je upgrade later toch wel naar een snellere cpu en dan heb je er veel aan

iStockphoto

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 09:41

BaRF

bijna kerst

Op donderdag 18 april 2002 21:23 schreef BlizzarD het volgende:
Kopen die kaart. Je upgrade later toch wel naar een snellere cpu en dan heb je er veel aan
juist :) die nieuwe cpu komt er vast toch wel een keer :7

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Ik vind dat sowieso gezeik dat mensen gaan zeggen dat iets totaal niet werkt als ze het zelf niet eens hebben geprobeert . Tja en mij leek het dat je best die GF-4 kan proberen, en als het echt niet loopt kan je altijd nog die processor upgrade doen. Want ze zeggen hier wel dat je beter een zwaardere processor er extra bij kan doen meer dan ben je meteen weer bijna dubbel zo duur uit. Ik deed ook een GF1 in een AMD k6-2 350 en die deed het relatief veel en veel beter dan toen ik hem in een celly700 stopte. Zo zal dat bij die GF4 ook moeten zijn want anders heeft die GPU geen nut leek mij. Die GPU is om werk van de CPU over te nemen en is dus niet belastend voor de CPU als hij goed werkt. En anders heeft NVidea gefaalt

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

nja, duron 1.2 met ti 4600 doet 10732 punten in 3d mark.
dus zeker een aanrader :)
compare url : 10732
wel overclocked natuurlijk :P

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 21:40 schreef BroxTheMan het volgende:
Ik vind dat sowieso gezeik dat mensen gaan zeggen dat iets totaal niet werkt als ze het zelf niet eens hebben geprobeert . Tja en mij leek het dat je best die GF-4 kan proberen, en als het echt niet loopt kan je altijd nog die processor upgrade doen. Want ze zeggen hier wel dat je beter een zwaardere processor er extra bij kan doen meer dan ben je meteen weer bijna dubbel zo duur uit. Ik deed ook een GF1 in een AMD k6-2 350 en die deed het relatief veel en veel beter dan toen ik hem in een celly700 stopte. Zo zal dat bij die GF4 ook moeten zijn want anders heeft die GPU geen nut leek mij. Die GPU is om werk van de CPU over te nemen en is dus niet belastend voor de CPU als hij goed werkt. En anders heeft NVidea gefaalt
Bij je amdk6-2 liep je bus op 100 MHz en bij je celly op 60 MHz :+. Smokkelaar >:), deze vergelijking is niet eerlijk...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 17 april 2002 20:32 schreef destination1 het volgende:
Hoi, ik kan via dell aan een g-force 4 Ti4600 128 blabal komen geen idee welk merk als iemand dat weet plz, plz tell me.

Maar ik heb zelf een systeem die old dated is namelijk ;
athlon tb 800 mhz
512 mb kingston 133 mhz
Maxor 20 gig 7200 tr
Is een g-force hier wel een grote verbetering op?
of moet ik onderdelen eerst gaan vervangen om de g4 optimaal te laten kunnen draaien?
Ik kan je met zekerheid zeggen dat je systeem een zware bottleneck zal zijn voor zo'n GF4.

Ik heb hier een systeem draaien op 900 MHz met een GF2GTS. Maar zelfs voor een GF2GTS is mijn systeem nog iets te traag. Je kan dan dus echt zeggen dat het zonde is om een strakke GF4 in een 800 MHz systeempje te proppen (nog snellere grafische kaart op een trager systeem, dus een nog groter verschil)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:11

Scatman_II

R9500 Pro >:)

de harde feiten:

een PIII 450 @ 504 met TNT2: 3dmark 2001 punten 900

een PIII 450 @ 504 met Ati Radeon 8500 275/275 3dmark 2001 punten 3600

OK, extreem voorbeeld ;)

Als ik jou was zou ik wachten tot je hele systeem aan een update toe is, want veel verschil zal het niet maken en volgens mij kun je elk spel nog in zeeen van fps'en spelen met je config... :)

(ik ben een nederlander, nooit meer geld uitgeven dan nodig is :))

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:11

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op donderdag 18 april 2002 22:38 schreef wfvn het volgende:

[..]

Ik kan je met zekerheid zeggen dat je systeem een zware bottleneck zal zijn voor zo'n GF4.

Ik heb hier een systeem draaien op 900 MHz met een GF2GTS. Maar zelfs voor een GF2GTS is mijn systeem nog iets te traag. Je kan dan dus echt zeggen dat het zonde is om een strakke GF4 in een 800 MHz systeempje te proppen (nog snellere grafische kaart op een trager systeem, dus een nog groter verschil)
Je gaat toch niet zeggen dat je systeem er prut van wordt?

Tuurlijk zullen je scores omhoog gaan
tuurlijk zullen de fpsen wat hoger liggen

maar wat HEB je eraan als je huidige config nog zeer zeker redelijk is de noemen...

edit

ennuhm, was de GTS er niet eerder dan de 900Mhz procs?

/edit

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 18 april 2002 22:41 schreef Scatman_II het volgende:

[..]

Je gaat toch niet zeggen dat je systeem er prut van wordt?
Neuh, dat absoluut niet, maar je betaalt dan wel een enorme vracht geld voor een kaart die lang niet optimaal wordt gebruikt. Die GF4 komt van z'n leven niet tot z'n recht op een 800MHz-systeem
Tuurlijk zullen je scores omhoog gaan
tuurlijk zullen de fpsen wat hoger liggen
Indeed
maar wat HEB je eraan als je huidige config nog zeer zeker redelijk is de noemen...
Niet heel erg veel ben ik bang... tja, een lege portemonnaie.
Ik denk dat je beter een GF2 of GF3 kan kopen voor minder geld en het uitgespaarde geld aan wat anders uitgeven. (tenzij je binnen een half jaar een compleet nieuw systeempje gaat neerzetten)
edit

ennuhm, was de GTS er niet eerder dan de 900Mhz procs?

/edit
Kan best... Weet ik niet. Maar ik weet wel dat m'n GF2GTS meer gegevens kan verwerken dan m'n AthlonTbird 750 kan leveren. Ook op 900 MHz draait die GF2 nog niet op volle toeren volgens mij.

• PhatFish
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Ik heb dit alles in een eerder topic gepost heb, maar goed.
De kracht van de huidige games is aan het verhuizen van CPU naar GPU. Dit neemt natuurlijk niet weg dat je CPU geen bottleneck gaat vormen, maar 10fps op een schaal van >150fps stelt in principe helemaal nix voor. Je duurdere kaart gaat langer mee dan zo'n GF3'tje, ook al is het nog steds DX8. Pas bij eind DX10 zal een GF4 aan vervanging toe zijn en een andere DX8 kaart al eind DX9 vervanging nodig hebben, simpelweg omdat de Core/Memmory van de GF4 snel genoeg is om de verouderde technologie te compenseren.
Dat is de reden waarom het gewoon verstandiger is een GF4 te nemen, maar het is IMHO wel een goede.

...

Verwijderd

Topicstarter
thz allemaal voor je reactie
maar ik schaf het ding gewoon aan upgrade me systeem wel later :D
dus als iemand een tb >1200 200 mhz geen 266 mhz te koop heeft gimme a mail :D
mous_button@yahoo.com

Verwijderd

na aanleiding van dit topic zit ik nu te tweifelen of ik nu een duron 1200, duron 1300 of een xp 1600+ moet aanschaffen in combinatie met een gef4ti4200

wou eerst minstens een xp1800+ aanschaffen maar na het lezen van die cpu scaling benches lijkt het mij slimmer dat verschil in geld bijv in een betere harddisk te proppen

die gef2ti4200 is lekker goedkoop, snel zat en oc lekker en later kan ik altijd nog die goedkope cpu vervangen door een snellere maar flink in prijs gedaalde claw of sledge hammer >:)

Verwijderd

Altijd XP!!! Duron zuigt...en ik kan het weten...
Ik heb nu zo een ding...daarvoor 2 XPs gehad...had nooit zo een duron moeten kopen..

Verwijderd

waarom is zo'n duron dan zoveel minder omdat ie minder cache geheugen heeft?

merk je dat verschil in cachegeheugen dan als je naar het aantal fps in games kijkt? of merk je het alleen bij zakelijke applicaties?

Verwijderd

In de FPS ook...maar vooral in Windows zelf merk ik het!

• Saekerhett
  • Laatst online: 08:56
Op vrijdag 19 april 2002 19:03 schreef NoStra het volgende:
In de FPS ook...maar vooral in Windows zelf merk ik het!
Thunderbird rulez nog steeds :P

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 15:11 schreef destination1 het volgende:
mous_button@yahoo.com
idd zo moet je dat doen..!
bijna niemand heeft geld om meteen een 1900+ plus goed mobo plus ram + vidkaart... dus moet je het in stapjes doen...

en voor games en dergelijke is een snellere vid kaart gwoon de beste optie om up te graden dus GOEDE KEUS ;)

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Goede keuze, alleen ik ga de Geforce 4 Ti 4200 halen die Ti 4600 is me toch echt iets te duur hoor. :(

Verwijderd

nu maar hopen dat de retail gef4ti4200 kaartjes net zo ver overclocken.... niveau gef4ti4600 dus :)

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 19:27
Op vrijdag 19 april 2002 15:11 schreef destination1 het volgende:
mous_button@yahoo.com
Ik heb een TB 1.4 Ghz 200 mhz, het maximale wat op dit abit (KT7 Raid) plankje past.

Ik sta ook op dit moment in dubio : Ik heb zo'n €1000,= te besteden en heb eigenlijk mijn zinnen gezet op een TI 4400.

Het probleem is dat eigenlijk alle spellen nog perfect op mijn systeem draaien. Te goed eigenlijk om een nieuwe videokaart incl. proc & mobo aan te schaffen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 19:34 schreef Henkus het volgende:

[..]

Ik heb een TB 1.4 Ghz 200 mhz, het maximale wat op dit abit (KT7 Raid) plankje past.

Ik sta ook op dit moment in dubio : Ik heb zo'n €1000,= te besteden en heb eigenlijk mijn zinnen gezet op een TI 4400.

Het probleem is dat eigenlijk alle spellen nog perfect op mijn systeem draaien. Te goed eigenlijk om een nieuwe videokaart incl. proc & mobo aan te schaffen.
Dan spaar je toch door :? Je HOEFT niet te upgraden hoor ;) En anders koop je nu een nieuwe videokaart en neem je die gewoon mee naar je nieuwe systeempje :) (dat kan natuurlijk ook :) )

• Henkus
Ik ben zeker van plan om mijn systeem in stappen te upgraden. Ik weet alleen nog niet zeker of dit het juiste moment is om al een nieuwe videokaart te kopen.

Al mijn spellen draaien perfect op 1152x864x32 of zelf 1024x1280x32.

Maar wanneer ik een nieuwe kaart koop moet het een TI 4400 zijn (deze is meestal te overclocken tot TI 4600).

Misschien wacht ik ook wel op de 1e kaart die direct X9 ondersteund.

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 19:44 schreef Henkus het volgende:
Ik ben zeker van plan om mijn systeem in stappen te upgraden. Ik weet alleen nog niet zeker of dit het juiste moment is om al een nieuwe videokaart te kopen.

Al mijn spellen draaien perfect op 1152x864x32 of zelf 1024x1280x32.

Maar wanneer ik een nieuwe kaart koop moet het een TI 4400 zijn (deze is meestal te overclocken tot TI 4600).

Misschien wacht ik ook wel op de 1e kaart die direct X9 ondersteund.
Als je nu alles gewoon nog goed kan spelen zou IK écht wachten totdat je de spellen niet meer goed kan spelen :D Ik bedoel 1152xblablabla is toch wel goed? Als je dit niet goed genoeg vindt DAN moet je een nieuwe vidkaart kopen :) Anders lijkt het me overbodig toch :7

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 19:34 schreef Henkus het volgende:

[..]

hey als de proc wilt verkopen geef me dan ff een mailje aub
mous_button@yahoo.com

• Henkus
Op vrijdag 19 april 2002 20:36 schreef destination1 het volgende:

[..]

hey als de proc wilt verkopen geef me dan ff een mailje aub
mous_button@yahoo.com
zal ik zeker doen

Pagina: 1