Toon posts:

WinXp <-> win2000 super traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal "problemen", ik heb al het forum afgezocht, maar niet echt iets gevonden dat werkt.
Maar k, ik zal ze ff opnoemen:
1) Als ik de Xp bak opstart duurt het nog nog +- 2 minuten voordat ik het netwerk of internet kan komen.
2) Het data verkeer tussen xp en 2000 gaat super traag, ongeveer 2 mb per minuut, hij gebruikt ook maar maximaal 4% van het netwerk, en dat gaat met pieken en dalen.
3)Sinds vandaag verlies ik ook steeds verbinding met de win2000 bak gedurende data verkeer.
4) De laatste en minst erge, het browsen gaat een beetje traag, maar dit boeit niet echt, ik noem hem alleen omdat het misschien een symptoom is.

De PC's zelf zijn redelijk nieuw en werken goed, dus het zit echt ergens in de windows versies.
Iemand enige oplossingen?

Alvast bedankt

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

zet QoS eens uit bij je XP client..

heeft dat enig effect?

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

kabeltje vervangen?? (iig ff om te testen)
Qos is het iig NIET!
tsja en dan ook nog een leuke.. drivers?

nog 1: staat 1 van de 2 toevallig op 10 mbit half duplex?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat je bedoelt met gpedit.msc en dan de gereserveerde bandwith omlaag schroef? Omhoog, omlaag geen verschil.

Ik heb gisteren ook ff geuninstalled, maar toen was ik alles kwijt, dus netwerk en internet.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Qos zal hooguit een heel klein beetje helpen :?

qua punt 1: loopt je NIC niet toevallig naar een IP-adres van een DHCP server te zoeken die er niet is?

Dat maakt dat je soms minuten kunt wachten voordat je kunt gaan surfen.

Verwijderd

Topicstarter
De kabels zijn goed, die zijn laatst nog allemaal gecontroleerd. Verder ze staan allebei op full duplex 10mbit

Quote: "loopt je NIC niet toevallig naar een IP-adres van een DHCP server te zoeken die er niet is? "

Hij stond wel op DHCP ...nu iig niet meer. Ik heb ff geboot en foetsie 2 minuten w88..thanx dat is er weer 1 minder

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Ik loop me ook al suf te zoeken naar het antwoord.....

Hewt is idd een vaag iets. Internetten gaat ok. Het is alleen als je files over gaat zetten van de ene pc naar de andere.

Het enige wat helpt is alles uninstallen en weer opnieuw instellen en dan maar w88 op het moment dat het weer in elkaar stort :( :(

Heb echt niemand een idee ??

PLZZZZZZ :'(

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Long shot:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309820
? Heel misschien dat het helpt..

Ze hebben ook beiden een IP-adres geschikt voor thuis-gebruik?
XP heeft bij mij nl meteen netwerk op de 192.168.0.x range... (of 10.0.0.x of whatever)

Om (nieuwe) instellingen van DHCP, IP e.d. van kracht te laten zijn, werkt het ook wel eens om de lan-verbinding ff te verbreken, en daarna weer te verbinden. De nieuwe settings worden dan zeker gebruikt... duurt het dan ook 2 minuten voor er een netwerk is ?

Misschien dat je nieuwe drivers voor de NIC's zou kunnen proberen ?

Wanneer alleen de XP-machine fysiek op het netwerk zit (Win2k uit de hub), duurt het dan ook 2 minuten voor je jezelf op je externe IP adres (dus niet 127.0.0.1) kunt pingen ? Of duurt het dan ook 2 minuten voordat het netwerk het doet ?

zomaar een stel mogelijkheden/ vragen :)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

en gebruik je toevallig mcafee
want toen ik hier eventjes xp draaide (nu weer win2k,was me broertjes pc,had het zelf geinstalleerd(mcafee dus))mcafee draaien,deze vertraagde de boel nogal,eraf gegooit en het ging weer perfect

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
nope geen mcafee
Pagina: 1