welke controller

Pagina: 1
Acties:

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
He hallo,
Ik wordt hjelemaal gek van het spelen van spelletjes met het toetsenbord en wi dus een controller gaan kopen. En ja je raad het al... ik weet niet welke .. ik vind psx\2 controllers erg fijn en ben er immidels ook achtergekomen dat je de op je pc kan aansluiten ... maar er zijn nog zoveel andere controllers .. watis jullie mening welke vinden jullie het fijnst en waarom?
:)

misschien staat er ergens een test van de verschillende controllers; die ik overigns niet kan vinden

• rblommers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:12
ikzelf vind de thrustmaster dual analog 2 de beste want hij ligt lekker in de hand, heeft genoeg knoppen voor functies en - vooral bij racegames handig - 2 analoge knoppen
plaatje Afbeeldingslocatie: http://www.dynabyte.nl/plaatjes/1355600.jpg

Verwijderd

Ik heb zo'n geval waarmee je je psx controller aan je pc aan kunt sluiten... :+
Werkt PERFECT ! :7

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:21
Op woensdag 17 april 2002 20:17 schreef rblommers het volgende:
ikzelf vind de thrustmaster dual analog 2 de beste want hij ligt lekker in de hand, heeft genoeg knoppen voor functies en - vooral bij racegames handig - 2 analoge knoppen
plaatje [afbeelding]
deze roeleert echt gigantisch
heb er zelf ook een en deze is ideaal voor racegames (NFS5)
en voor sommige vliegspellen ook goed te gebruiken (Starwars Starfighter)
ook bij FIFA doet ie ut lekker >:)

Verwijderd

Ik ben ok van plan die Thrustmaster Firestorm Dual Power 2 te kopen. Ziet er ook vet mooi uit. Ik heb nu een gravis gamepad pro. Die is ook wel leuk voor race games en voor fifa spelletjes, maar ik wil graag 2 van die analoge sticks dr op (helemaal nu als gta3 eindelijk uitkomt, dan heb je in feite dezelfde gameplay als op de ps2, en die vind ik toch wel ok!).

Edit: en ik wil een de gelijke Force Feedback, en die shcijnt op deze controller wel goed te zijn :).

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 17:05
Op woensdag 17 april 2002 20:17 schreef rblommers het volgende:
plaatje [afbeelding]
Ik heb deze dus ook. Ik gebruik hem ook bij een paar emu's. Ik vond hem bij CMR2 niet zo fijn, maar dat zal wel aan mij liggen.
Hij ligt overigens wel heel fijn in de hand.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Crash
Op woensdag 17 april 2002 20:32 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Ik ben ok van plan die Thrustmaster Firestorm Dual Power 2 te kopen. Ziet er ook vet mooi uit. Ik heb nu een gravis gamepad pro. Die is ook wel leuk voor race games en voor fifa spelletjes, maar ik wil graag 2 van die analoge sticks dr op (helemaal nu als gta3 eindelijk uitkomt, dan heb je in feitte dezelfde gameplay als op de ps2, en die vind ik toch wel ok!).
die gravis gamepad pro heb ik hier ook 2 liggen,
das voor mij toch wel de favoriet om FIFA mee te spelen >:)

Verwijderd

waren daqar idd wel fijn voor. Vooral door de simpelheid en de prijs van die dingetjes. Voor fifa2002 vond ik ze wat minder, vanwege dat nieuwe pass-systeem dat je je knoppen langer moest inhouden.

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
ik speel voornamelijk THPS2/3 en wat race spelletjes ... ik denk dat ik toch maar voor dat psx ding ga ... tenzij het echt vreselijk duur wordt... eiegnlijk kmoet ik gewoon een winkel binnenlopen en gaan testen .. hmmm denk dat ik dat ga doen .. thnx in iedergeval :)

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik gebruik voor THPS en FIFA een Logitech Wingman Gamepad.
Dat ding ligt voor mij echt perfect in de hand (medium sized handen :) ). Is ook niet zo duur en er zitten 11 knoppen op naast t D-pad.

Alleen geen Analoge stick(s).

Maarja ik zou zeggen probeer er eens wat uit in een winkel als dat mag. das t beste.

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
zijn er spelletjes waarbij je die analoge sticks echt nodig hebt?

• DeaT
  • Laatst online: 07-12-2025
hmz, ik vind de d-pad op de meeste pc joypads gewoon ronduit sh!t :r en die v/d psx ruuled gewoon dus de beste optie is gewoon zon converter,.. is toch goedkoper dan een hele nieuwe joypad kopen?..

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:35

Cyphax

Moderator LNX
'k heb ook een Gravis Gamepad pro, die lijkt op een oude PSX controller.
Ik heb ook een Gravis eXterminator. Daar kan je eigenlijk ALLES mee, tot flightsims aan toe.
Hoewel ie niet zo handig is voor bijvoorbeeld een platform spelletje ofzo, daarom dus die Gamepad Pro :)

Saved by the buoyancy of citrus

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

Op woensdag 17 april 2002 20:19 schreef XnX het volgende:
Ik heb zo'n geval waarmee je je psx controller aan je pc aan kunt sluiten... :+
Werkt PERFECT ! :7
cool! waar kan je zoiets kopen, het lijkt me reuze handig..

jep

• DeaT
  • Laatst online: 07-12-2025
lik-sang.com heeft veel van dat soort leuke gadjets :)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov3964.gif

Die heb ik en is ERG goed

Draadloos
Force Feedback
PS layout (je hebt ook 4 schouderknoppen) + nog 2 knoppen bij je duim extra
2 analoge sticks (alleen kunnen de meeste spellen maar 1 aan :'( )
houd ERG lekker vast.

Verwijderd

Ik vin em wel bijzonder lelijk :). Mijn keuze staat al vast: Thrustmaster Firestorm Dual Power :).

Veel reviews geven em een 9 (soms nog hoger). En mn kleuwen zijn aardig groot, en daar schijnt die goed voor te zijn :).

Ik denk dat je voor gta3 (als de besturing een beetj ehetzelfde als op de ps2 blijft) zo'n gamepad met 2 analoge sticks erg goed kan gebruiken!

Edit: ik wil wel ff weten over die thruistmaster, of die analoge sticks niet te slap zijn, dus zoals bij een nintendo645 controller die je even hebt gebruikt. Dat ze dus eigenlijk helemaal geen weerstand bieden (ik heb het dus neti over de FF). Dat zuigt namelijk...

• BlackMage
Op donderdag 18 april 2002 17:28 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Ik vin em wel bijzonder lelijk :). Mijn keuze staat al vast: Thrustmaster Firestorm Dual Power :).

Veel reviews geven em een 9 (soms nog hoger). En mn kleuwen zijn aardig groot, en daar schijnt die goed voor te zijn :).

Ik denk dat je voor gta3 (als de besturing een beetj ehetzelfde als op de ps2 blijft) zo'n gamepad met 2 analoge sticks erg goed kan gebruiken!

Edit: ik wil wel ff weten over die thruistmaster, of die analoge sticks niet te slap zijn, dus zoals bij een nintendo645 controller die je even hebt gebruikt. Dat ze dus eigenlijk helemaal geen weerstand bieden (ik heb het dus neti over de FF). Dat zuigt namelijk...
Die firestorm wou ik eerst ook kopen alleen toen ik hem geprobeert heb bij mediamarkt merkte ik dat de schouderknoppen gewoon erg fout geplaatst zijn. Je kan niet bij die andere knoppen zonder je gamepad eerst los te laten.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

gewoon een PS2 Controller met een PS2 -> USB converter ertussen, heb ik ook :D

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Crash
Op donderdag 18 april 2002 17:34 schreef BlackMage het volgende:

[..]

Die firestorm wou ik eerst ook kopen alleen toen ik hem geprobeert heb bij mediamarkt merkte ik dat de schouderknoppen gewoon erg fout geplaatst zijn. Je kan niet bij die andere knoppen zonder je gamepad eerst los te laten.
nou, dan heb je waarschijnlijk te kleine handen :+
ik heb er ook een en kan overal perfect bij, nergens problemen mee
en verder is ie zeer compatible met een hele hoop games,
dus wat mij betreft een aanradertje
ook scoorde deze zeer hoog (het hoogste) bij een test van de PU qua verschillende gamepads :)

Verwijderd

Gebruik zelf de microsoft Sidewinder Freestyle Pro.
Is een ideaal voor div. games.
Zie de specs. op : http://www.microsoft.com/netherlands/hardware/sidewinder/forcefreestylepro.asp

• komaki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 12:44

komaki

The Hot Zone

Op donderdag 18 april 2002 17:10 schreef BlackMage het volgende:
[afbeelding]

Die heb ik en is ERG goed

Draadloos
Force Feedback
PS layout (je hebt ook 4 schouderknoppen) + nog 2 knoppen bij je duim extra
2 analoge sticks (alleen kunnen de meeste spellen maar 1 aan :'( )
houd ERG lekker vast.
Ik heb hier de voorloper van
met draadje eraan :D

maar zijn de "vuur"knoppen wat groter dan bij de voorloper? :?
dat vond ik namelijk een groot nadeel bij die ouwe
het begint na een tijdje namelijk te irriteren

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

Verwijderd

Zijn die stcikies nou een beetje stevig of niet? dus bieden ze een beetje weerstand, geven ze een stvig gevoel :).

zie paar posts terug voor mn hele vraag, dat ga ik niet helemaal opnieuw zitten typen :).

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

Bear

wench

ik zelf heb de thrustmaster firestorm wireless (ziet er voor de rest hetzelfde uit) en heb met die stickies nooit problemen gehad, ze zijn stroever dan een ps2 controller :7

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• BlackMage
Op vrijdag 19 april 2002 15:55 schreef komaki het volgende:

[..]

Ik heb hier de voorloper van
met draadje eraan :D

maar zijn de "vuur"knoppen wat groter dan bij de voorloper? :?
dat vond ik namelijk een groot nadeel bij die ouwe
het begint na een tijdje namelijk te irriteren
Die draadloze is heel anders als die met draad hoor.
En die knoppen zijn niet echt groter maar ze liggen wat hoger dus je hoeft niet zo hard te drukken.

En die stickjes zijn echt perfect. Goede weerstand en ze schieten direct terug als je ze los laat. Er is ook een knopje (die zullen ze wel allemaal hebben maar goed) om die digitale en de linkse analoge stick om te draaien zodat je veel relaxer kan spelen bij rpg's (word wel wat moeilijker is het menu btw.)

grootste nadeel: Geen select knop |:( erg irritant bij emulatie van gba/snes/psx enz.

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

Bear

wench

het ligt eraan hoveel geld je wilt besteden die draadloze (5 meter bereik) 60 euro kwee nie wat die draadloze kost voor de rest: hij is perfect

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• BlackMage
Op zaterdag 20 april 2002 21:38 schreef Griepzooi het volgende:
het ligt eraan hoveel geld je wilt besteden die draadloze (5 meter bereik) 60 euro kwee nie wat die draadloze kost voor de rest: hij is perfect
Die van logitech kost 64 euro en heeft 6!!! meter bereik

Verwijderd

Dan bind je "s" toch gewoon aan select? op je keyboard..

Maar ik ga nu dus zeker die Thrustmaster Firestorm Dual Power kopen :)!

• BlackMage
Op zondag 21 april 2002 09:49 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Dan bind je "s" toch gewoon aan select? op je keyboard..

Maar ik ga nu dus zeker die Thrustmaster Firestorm Dual Power kopen :)!
En dan elke keer als ik op select wil drukken uit bed stappen en naar de pc toe lopen ?? Liever niet ;)
Er zitten 2 knoppen meer op als een PSX dus gebruik ik gewoon 1 van die :)
Pagina: 1