weet iemand een mobotje die draait op dual pentium 3 Tualatin processor(FC-PGA2).en ook met DDR geheugen werkt???
alvast bedankt...
alvast bedankt...
De kick van Electric!
De kick van Electric!
Te laat, heb al ge-editOp woensdag 17 april 2002 20:23 schreef Ossenaar het volgende:
heheehhe sjek http://www.space-promotion.nl/
RDRAM met de Intel 820 chipset zeker? Deze zou ik je ten zeerste afraden.. De voordeel van RDRAM boven DDR is de grotere geheugenbandbreedte, helaas met daartegenover veel hogere latencies dan DDR. Vooralsnog profiteert alleen de Pentium4 van de grotere bandbreedte, dus daar zit je dan met je Dual PentiumIII en hoge geheugenlatencies. Dat maakt het systeem er niet sneller van op, sterker, het is vaak langzamer dan een Dual PentiumIII met DDR.Op woensdag 17 april 2002 20:34 schreef DaveS het volgende:
yeps
k ben er wel hard aan over aan het nadenken...
k heb ook een gigabyte mobotje op het oog die is alleen met rd-ram das wel minder maar die is wel maar 180,- euro.
dus wel een stuk goed kopen..
maarja als k voor die duurdere gaat zal die wel beter zijn..
is dat verschil groot tussen rd-ram en ddr?
De kick van Electric!
De Tualatin wordt alleen sneller door het te overklokken..Op woensdag 17 april 2002 20:52 schreef Ossenaar het volgende:
ehm een p3 heeft helemaal niks aan ddr geheugen. Hij wordt 0% sneller daardoor.
Ik ben er ook niet zeker van, maar volgens mij heb je gelijk.P.s. hou er rekening mee dat die 820 borden waarschijnlijk de tuatlin niet ondersteunen
Het is juist ook een fijne chipset. Misschien verwar je de VIA chipsets voor AMD processoren met die voor Intel processoren?Op woensdag 17 april 2002 20:53 schreef DaveS het volgende:
aha ok k begrijp het ja..
maar k zie net dat het een VIA 694T AGPset chitset is is dat dan nogsteeds zo kut of is dat al beter?
De processor wordt daarmee wel sneller maar de prestatie van het geheugen zul je weinig merken bij de p3Op woensdag 17 april 2002 21:00 schreef BalusC het volgende:
[..]
De Tualatin wordt alleen sneller door het te overklokken..De communicatie tussen de Northbridge met het geheugen wordt door DDR geheugen overigens wel sneller.
[..]
Het is juist ook een fijne chipset. Misschien verwar je de VIA chipsets voor AMD processoren met die voor Intel processoren?
De kick van Electric!
Ja en nee. Ja in een uniprocessor setup, nee in een dp setup omdat twee cpu's toch iets meer door de gesharede FSB heen weten te trekken (intensiever gebruik me dunkt). Verschil is niet erg groot, maar zeker geen nul procent. Heb enkele testen gelezen waarin een dual P!!! met DDR-SDRAM toch iets beter presteerde dan met SDRAM.Op woensdag 17 april 2002 20:52 schreef Ossenaar het volgende:
ehm een p3 heeft helemaal niks aan ddr geheugen. Hij wordt 0% sneller daardoor.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Helaas heeft intel nooit een ddr bordje uitgebracht voor een (dual) p3 / tuatalin. De winst die je theoretisch met ddr ram zou krijgen wordt door de slechte chipset te niet gedaanOp woensdag 17 april 2002 21:09 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Ja en nee. Ja in een uniprocessor setup, nee in een dp setup omdat twee cpu's toch iets meer door de gesharede FSB heen weten te trekken (intensiever gebruik me dunkt). Verschil is niet erg groot, maar zeker geen nul procent. Heb enkele testen gelezen waarin een dual P!!! met DDR-SDRAM toch iets beter presteerde dan met SDRAM.
De kick van Electric!
Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)
Het is zeker geen veel verschil in geld waard nee. Maar ik denk dat je toch bij VIA uitkomt, of je moet voor een ServerWorks bord gaan zoals de Tyan Thunder HEsl-TOp woensdag 17 april 2002 21:18 schreef DaveS het volgende:
zo te horen maakt het verschil wel iets uit tussen sd-ram en DDR.maar k denk dat het niet dat geld verschil waard is.
....
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)
Jawel kijk maar eens naar de asus p3c-d met 820 chipset bijvoorbeeldOp woensdag 17 april 2002 21:50 schreef B3NN0 het volgende:
Btw, er zijn GEEN DUAL P3 borden met RD-RAM (toch?)
De kick van Electric!
De kick van Electric!
er zijn zelfs intel 840 (dual channel rdram) borden voor de dual p3:Op woensdag 17 april 2002 21:50 schreef B3NN0 het volgende:
Btw, er zijn GEEN DUAL P3 borden met RD-RAM (toch?)