Hallo mede Tweakers,
ik ben een programma aan het schrijven voor iemand. Daarin worden 100 vragen gesteld en daarna worden de resultaten op het beeld gezet. Het progamma werkt al zo goed als.
Maar nu wil ik die resultaten ook nog kunnen printen en zelf op kunnen slaan als een Excel-document.
Printen:
Ik heb weleens gezien dat je in Delphi QuickReports kunt gebruiken, maar heb er zelf nooit mee gewerkt. Als ik ze op het formulier sleep (of een nieuwe maak) dan moet ik datasources enzo instellen. Maar mijn data komt niet uit een database.
Ook kan ik een TPrinter gebruiken. Maar ik weet ook niet hoe dat werkt.
De resultaten moeten in 3 kolommen worden afdrukt (met een nette lay-out).
Kan iemand mij hier bij helpen? Als het kan met een duidelijke uitleg en eventueel met een voorbeeldje.
Opslaan als Excel-document:
Nou...
Hier weet ik helemaal niets van. Ik weet ook niet of het mogelijk is.
Dus alle mogelijk oplossingen zijn welkom.
Als iemand mij hierbij kan helpen zou ik dat hartstikke fijn vinden !!
Alvast bedankt.
ik ben een programma aan het schrijven voor iemand. Daarin worden 100 vragen gesteld en daarna worden de resultaten op het beeld gezet. Het progamma werkt al zo goed als.
Maar nu wil ik die resultaten ook nog kunnen printen en zelf op kunnen slaan als een Excel-document.
Printen:
Ik heb weleens gezien dat je in Delphi QuickReports kunt gebruiken, maar heb er zelf nooit mee gewerkt. Als ik ze op het formulier sleep (of een nieuwe maak) dan moet ik datasources enzo instellen. Maar mijn data komt niet uit een database.
Ook kan ik een TPrinter gebruiken. Maar ik weet ook niet hoe dat werkt.
De resultaten moeten in 3 kolommen worden afdrukt (met een nette lay-out).
Kan iemand mij hier bij helpen? Als het kan met een duidelijke uitleg en eventueel met een voorbeeldje.
Opslaan als Excel-document:
Nou...
Hier weet ik helemaal niets van. Ik weet ook niet of het mogelijk is.
Dus alle mogelijk oplossingen zijn welkom.
Als iemand mij hierbij kan helpen zou ik dat hartstikke fijn vinden !!
Alvast bedankt.