If it ain't broken it doesn't have enough features
Heb je niet toevallig instellingen voor je monitor opgegeven die net buiten het bereik vallen? Het ziet eruit als een probleem van je grafische kaart of van je monitor. Ik neem aan dat er niet speciaals in de logbestanden staat? Misschien kun je X eens opstarten met -verbose 15 -logverbose 15 om alle mogelijke meldingen te zien en dan eens kijken of alles wel goed gedecteerd wordt en of de refreshrates, ramdac en dergelijke allemaal wel overeenkomen met de specificaties van monitor en grafische kaart.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Als het de refreshrate van m'n monitor zou zijn zou ik er dan wel een screenshot van kunnen nemen?
kzit iig ong recht op de spec's
m'n monitor (LG studioworks 995E+) draait volgens OSD op 91.2 horiz freq en 85 vert
volgens de man is horiz 91,146 maar dat zou niet veel mogen uitmaken (ga zometeen checken onder windows of er dan 91.1 staat oid
)
de grafische kaart is een gainward gf3, maar zoals ik al zei had ik op de oude pc hetzelfde en daar zat een banshee in + extra crappy ogen verwoestende 17 inch monitor
Zal iig volgende keer X starten met die argumenten
XFree logs idd gechecked, toen en nu en daar was niets abnormaals aan, volgende keer ga ik het ook proberen te reproduceren op de tv-out.
kzit iig ong recht op de spec's
m'n monitor (LG studioworks 995E+) draait volgens OSD op 91.2 horiz freq en 85 vert
volgens de man is horiz 91,146 maar dat zou niet veel mogen uitmaken (ga zometeen checken onder windows of er dan 91.1 staat oid
de grafische kaart is een gainward gf3, maar zoals ik al zei had ik op de oude pc hetzelfde en daar zat een banshee in + extra crappy ogen verwoestende 17 inch monitor
Zal iig volgende keer X starten met die argumenten
XFree logs idd gechecked, toen en nu en daar was niets abnormaals aan, volgende keer ga ik het ook proberen te reproduceren op de tv-out.
Verwijderd
ik heb ooit juist dezelfde effecten gehad door mijn videokaart te (ver te) overklokken.
Heb je soms overclock utils gebruikt voor je nvidia?
Heb je soms overclock utils gebruikt voor je nvidia?
Verwijderd
[quote]Op woensdag 17 april 2002 20:13 schreef Apache het volgende:
Als het de refreshrate van m'n monitor zou zijn zou ik er dan wel een screenshot van kunnen nemen?
[/qote]
nee, zeker niet... een screenshot wordt genomen van de video buffer en niet het scherm zelf... de refreshrate is dus dan niet een beeld beïnvloedende factor
[qoute]
)
[/qoute]
Waarschijnlijk niet... als je 91,146 afrond kom je toch op 91.2?
[/qote]
nee, zeker niet... een screenshot wordt genomen van de video buffer en niet het scherm zelf... de refreshrate is dus dan niet een beeld beïnvloedende factor
[qoute]
[/qoute]
Verwijderd
[quote]
Op woensdag 17 april 2002 20:46 schreef Jaap3 het volgende:
[kut! edit en quote vergis ik me altijd in!!]
Op woensdag 17 april 2002 20:46 schreef Jaap3 het volgende:
Het ziet er op de plaatjes inderdaad meer uit als een geheugen/clock frequentie probleem... iets wat ik bij mezelf ook wel eens gezien heb toen ik een oude matrox g400 overclockteOp woensdag 17 april 2002 20:13 schreef Apache het volgende:
[/qote]
[qoute]
volgens de man is horiz 91,146 maar dat zou niet veel mogen uitmaken (ga zometeen checken onder windows of er dan 91.1 staat oid)
[/qoute]
[kut! edit en quote vergis ik me altijd in!!]
offtopic:
Mijn wiskundetoetsen krijg ik vol rode strepen terug als ik dat zeg
...
Mijn wiskundetoetsen krijg ik vol rode strepen terug als ik dat zeg
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
het klopt eigenlijk wel, 6 maakt van de 4 5 en die 5 gaat naar boven en is dus 91.2, en dus ook onder windowsOp woensdag 17 april 2002 20:51 schreef odysseus het volgende:
[..]
offtopic:
Mijn wiskundetoetsen krijg ik vol rode strepen terug als ik dat zeg...
k'heb deze kaart ooit overclocked, maar niet in de bios ofzo, ze is dus normaal geclocked, er zit een orange orb op, het is een golden sample, en ik heb ze dus al vrij hoog gekregen zonder problemen, glxgears kan trouwens ook zonder problemen lang draaien.
[edit]
* Apache gaat ff casefan voor gf hangen
Nope, klopt niet. De grens voor het afronden naar boven/beneden ligt op 91.150. Daaronder (dus 91.149 en lager) moet je afronden naar 91.1, en 91.150 zelf en hoger moet je afronden naar 91.2.Op woensdag 17 april 2002 20:55 schreef Apache het volgende:
het klopt eigenlijk wel, 6 maakt van de 4 5 en die 5 gaat naar boven en is dus 91.2, en dus ook onder windows
Anyhow... Driver probleem misschien? Probeer het eens met de 'vesa' driver in je XFree Config?
Hier in Belgie word op 2 manieren afgerond, 1 in de fysica en 1 in de wiskunde, k'dacht dat ze bij fysica afronden van .146 naar .150 naar .2 en bij wiskunde dus zoals jij het zegt of omgekeerd, maar ok het maakt weinig uitOp woensdag 17 april 2002 22:25 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Nope, klopt niet. De grens voor het afronden naar boven/beneden ligt op 91.150. Daaronder (dus 91.149 en lager) moet je afronden naar 91.1, en 91.150 zelf en hoger moet je afronden naar 91.2.
Anyhow... Driver probleem misschien? Probeer het eens met de 'vesa' driver in je XFree Config?
k'zal eens testen met de gewone nv driver, nadeel is wel dat ik het niet altijd heb en dat het soms dus na een tijdje weg gaat, eerst dacht ik te weinig geheugen, maar nu blijkt m'n kaart toch aan de warme kant dus zal daar eerst eens voor meer koeling zorgen, zou nl graag de nvdrivers blijven gebruiken
Je mag toch echt maar één keer afronden, dus van 1.46 kun je niet eerst 1.50 en dan 2.00 maken. Alle andere manieren klinken leuk (en zijn dat ook als het om je cijfers gaatOp woensdag 17 april 2002 22:35 schreef Apache het volgende:
Hier in Belgie word op 2 manieren afgerond, 1 in de fysica en 1 in de wiskunde, k'dacht dat ze bij fysica afronden van .146 naar .150 naar .2 en bij wiskunde dus zoals jij het zegt of omgekeerd, maar ok het maakt weinig uit
Ja, afkapping en wiskundige afronding. Afkapping is eigenlijk niet echt afronden, maar het is makkelijker (en dus sneller voor compus). Maar in beide gevallen kom je op 91.1 uit.Op woensdag 17 april 2002 22:35 schreef Apache het volgende:
Hier in Belgie word op 2 manieren afgerond
Dat het getalletje in Windows 91.2 is, is misschien omdat hij daar net ietsje hoger draait... Verschillende drivers ofzo.
Dit bewijst nog maar eens dat hoeveel fysica of wiskunde je ook krijgt, als je niet echt oplet heb je het allemaal foutOp woensdag 17 april 2002 23:13 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Ja, afkapping en wiskundige afronding. Afkapping is eigenlijk niet echt afronden, maar het is makkelijker (en dus sneller voor compus). Maar in beide gevallen kom je op 91.1 uit.
Dat het getalletje in Windows 91.2 is, is misschien omdat hij daar net ietsje hoger draait... Verschillende drivers ofzo.
Was net een reply aan het typen toen het weer voorkwam, net nadat ik xmms en iris 3D plugin had aangezet, dus volgens mij word het veroorzaakt door het tussen desktop's switchen onder kde 3 en / of combinatie van de iris plugin.
[update]
net wat tests gedaan met de opengl plugins van xmms, ze zorgen hier allemaal voor dezelfde problemen, het zijn dus zeker de plugins, nadat ze gestart zijn word het XFree log geflood met select returned 0 (met -verbose 15 -logverbose 15)
bedankt allemaal
Pagina: 1