Toon posts:

Comp start helemaal niet meer .... geen stroom ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P3 450 Mhz waarvan de kast een 'beetje' kapot is ... dwz een van de zijplaten zit er niet meer op.

Ik heb naar mijn weten niets raars gedaan maar als ik de power knop indruk start de comp niet meer. Als ik achteraan de on/off knop op on zet dan hoor ik zachtjes de ventilator draaien maar meer niet. Ook gaan de normale lampjes aan. Als ik de on knop ingedrukt hou zie ik het lichtje op mn cdrw ook aangaan.....

hoe krijg ik da ding weer aan de praat ??

Verwijderd

je voeding is een beetje kapot gegaan ;(. Je kunt even 15 seconden de stroom helemaal afsluiten en dan kijken of hij het weer doet.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
moederbord overleden?

Verwijderd

Proces van eliminatie:
Je gaat gewoon alle onderdelen in andere computers testen. *D

Verwijderd

Gewoon alle voedings kabels los halen en kijken of er nog leven in de powersupply zit. Misschien is de voeding nog oke, maar is er iets anders overleden.
Je weet maar nooit. :Y)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 18 april 2002 09:08 schreef SilverLion het volgende:
Proces van eliminatie:
Je gaat gewoon alle onderdelen in andere computers testen. *D
Dat kan je uiteraard doen maar ik zou eerst even kijken naar de voeding want volgens mij is de voeding dus de boosdoener.

Probeer iig. je pc. te booten met alleen mobo, processor (incl. koeling ;)), videokaart, geheugen en uiteraard de voeding voor de zekerheid dat er niet een device als je brander kortsluiting maakt (dan maakt de koeling meestal een 1/6 slag, dat kan je ook nog even controleren).

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Als de problemen pas zijn gekomen toen het zijpaneel werd verwijderd dan is misschien je kast beschermd. Dat als hij open is niet kan starten.. dit heet chasis intrusion. Kijk of er een schakelaar o.i.d. bij dat open paneel zit...

Ut ken...

Afbeeldingslocatie: http://www.elanvital.com.tw/products/pccases/T-5/graphics/chassisintrusion.jpg

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1