PC reboot door plaatsing van Geforce 2 GTS

Pagina: 1
Acties:

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:40
Juist heb ik een Geforce 2 GTS 32 DDR in mijn computer gezet. De kaart veroorzaakt steeds een fout waardoor mijn computer spontaan reboot, ik krijg heel kort een groot blauw scherm waarin ik het woord "geheugendump" zie staan. Dit niet in windows maar bv. bij het spelen van quake. Het vervangen van de voeding hielp niet, de videokaart is goed gekoeld. Met mijn TNT2 M64 heb ik dit probleem niet.

Mijn specs:

Windows XP
AMD k6-2 500 MHz
Asus p5a
384 mb geheugen

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
had je wel je pc uitgezet toen je hem erin deed? ;)

maareh, reinstall windows xp, het klinkt heeeeel erg lame, maar het helpt wel!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en de nieuwste detonater drivers gebruiken :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik heb de kaart al eens eerder in mijn computer gehad, maar zelfde probleem. Ik dacht toendertijd dat het aan de voeding lag, inmiddels is de voeding vervangen. Probleem echter nog steeds aan de orde. Reinstall van XP hielp toen niet. De nieuwste detonator drivers zijn reeds geïnstalleerd.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
een K6-2... zit dus waarschijnlijk in een systeem met een AT voeding.. Die zijn vaak nog niet zo zwaar uitgerust... Met andere woorden, hoeveel watt kan je voeding leveren? een GF2 trekt nogal wat als je hem vol belast met bv quake. Op de desktop, of gewoon in windows met wat 2d gedoe veel minder, daarom zou je kunnen verklaren waarom ;ie daar wel stabiel is.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kijk eens of je in de bios : agp aperture size ziet staan.
zet deze op 128 als ie op 64mb staat of net omgekeerd :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die p5a is je probleem denk ik. Volgens mij is dat samen met de Abit kt7a het moederbord dat de grootste problemen met een geforce2 gts heeft :{

Verwijderd

Zet je oude kaart terug en download de laatste drivers,... is 99 van de 100 keer toch wel het probleem. Als je de laatste hebt, probeer oudere te krijgen.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Aan de voeding kan het dus echt niet liggen. Ik heb een powerman 235 Watt voeding :r
In mijn pc zit een extra 8CM fan, een pci videokaart, een agp gf2 gts/pro@225/412 :), een Netwerkkaart, geluidskaart, PIII500 :r 384 MBram, en 1 van de 2 beeldschermen trekt stroom via de voeding plus nog een 12CM fan die 220 nodig heeft en dit ook via de voeding haalt.
Dit alles met een defecte voeding fan :) na een uurtje wordt de voeding dan wel loeiheet, maarja boeiuh, is toch een k*t pc

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Pagina: 1