Toon posts:

[CM] "Middenrif" Chieftec tower

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de grotere Chieftec Torens zit op ongeveer de helft een soort dwarsplaat, met enkele gaten om stroomkabels en IDE- zooi enzo door te laten......

Eigenlijk heb je deze plaat nergens voor nodig (belemmert airflow+ weinig ruimte voor kabels), maar losschroeven gaat zomaar niet: het moet dus "the hard way"..... hoe kan ik deze dunne plaat er het beste en simpelste uithalen? Handijzerzaagje of elektrisch gereedscha?

Verwijderd

Die plaat zit er niet zomaar ... die zorgt ervoor dat je kast stabiel blijft dus weghalen lijkt mij geen optie.

Btw is zeer zekers wel een mooi kastje nog even w8en en ik heb um ook :9~

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56

Felyrion

goodgoan!

ik heb hem hier ook staan, en het is inderdaad voor de stevigheid/stabiliteit, dus ik zou hem niet weghalen als ik jou was..

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jammer..
ik vind die dingen juist relaxed eigenlijk..daarom wil ik ook zo een bigtower hebben JUIST daarom..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 23:11
is het niet mogelijk om hem weg te halen en ter vervanging een verbinding te maken tussen de hoekpunten van de kast?
code:
1
2
3
4
5
6
7
 _____
|\    |
| \   |
|  \  |
|   \ |
|    \|
-------

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou em gewoon laten zitten...die plaat zorgt voor extra stevigheid. Het hele 5.25"-rack wordt gestabiliseerd door dat ding! Grote kans dat je kast wiebelig wordt...en dat je last krijgt van allerlei ongewenste trillingen. Dat ding zit er niet voor niks! Volges mij is het effect op de airflow te verwaarlozen...ik weet niet hoe het bij jouw chieftec bigtower zit, maar bij mij is er een ruime doorlaat tussen onder- en bovencompartiment. Bovendien: is de koeling van het bovenste compartiment ECHT zo belangrijk? Je cd-romspeler kun je toch niet overclocken...dus een beetje flow volstaat daar.

Als je het dan toch doet: boor de popnagels uit met een dun boortje. Dit is erg 'clean': je kun de kast altijd in een handomdraai in de ouwe staat terugbrengen. Ik heb op deze manier oa de bovenkap los gehad.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, misschien is stabiliteit wel een probleem dan ja.....
Maar kan ik niet ter hoogte van mijn voeding een stukje eruit zagen, zodat iig de dual- fan van mijn Enermax wat zin heeft?

Verwijderd

edit:
damm te laat ;)
Op woensdag 17 april 2002 19:41 schreef vandijk het volgende:
is het niet mogelijk om hem weg te halen en ter vervanging een verbinding te maken tussen de hoekpunten van de kast?
<code>
_____
|\ |
| \ |
| \ |
| \ |
| \|
-------
</code>
Nee dit is niet mogelijk en zit waarschijnlijk alleen maar in de weg. En betreft het verhaal van airflow snap ik het niet helemaal .... de chieftec heeft achter bij de CPU 2 plaatsen voor 80x80mm fan's en er kunne voorin ook nog een stuk of wat. Dat is iig genoeg airflow voor kachels als de CPU of een GeForce kaart. En bovenin is dan nog ruimte voor een fan mocht je nog wat airflow bij je drive's wille hebben :P

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 19:44 schreef Penaa het volgende:
Ok, misschien is stabiliteit wel een probleem dan ja.....
Maar kan ik niet ter hoogte van mijn voeding een stukje eruit zagen, zodat iig de dual- fan van mijn Enermax wat zin heeft?
Als je je alleen beperkt tot het formaat van de fan van je voeding zou het mss gaan. Er moet iig wel genoeg overblijven dat het niet alsnog wankel wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 19:43 schreef _sNaRs_ het volgende:
Bovendien: is de koeling van het bovenste compartiment ECHT zo belangrijk? Je cd-romspeler kun je toch niet overclocken...dus een beetje flow volstaat daar.
Hohohoho, het is de bedoeling dat de airflow in het onderste deel van de kast wordt verbeterd, niet in het bovenste deel.Ik heb een dual- fan PSU en zon extra outtake net boven de CPU kan zeker geen kwaad. Op het moment zit die tussenplaat driekwart voor die 2e voeding- fan, dus dat is vrij nutteloos...........

En: wat voor gereedschap zouden jullie gebruiken om evt een klein stukje uit die plaat te halen?

• snars
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 19:54 schreef Penaa het volgende:

En: wat voor gereedschap zouden jullie gebruiken om evt een klein stukje uit die plaat te halen?
Simpel. Dremel + slijpschijf nr.426 (fiberglass reinforced) >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 20:03 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

Simpel. Dremel + slijpschijf nr.426 (fiberglass reinforced) >:)
Zoiets dacht ik al.............maar ik heb dus geen dremel. Kan het ook met een gewoon handijzerzaagje ofzo? Het enige wat ik in de schuur heb liggen is een decoupeerzaag :(

• snars
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 20:05 schreef Penaa het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik al.............maar ik heb dus geen dremel. Kan het ook met een gewoon handijzerzaagje ofzo? Het enige wat ik in de schuur heb liggen is een decoupeerzaag :(
Dan zou ik het 'middenrif' tijdelijk verwijderen door de popnagels uit te boren...en dan netjes met de hand er een stuk uitzagen (ijzerzaagje lijkt me prima)...netjes afbramen en schuren..en dan weer terug plaatsen en vastzetten met popnagels.

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

ik krijg em morgen waarschijnlijk... kwacht al een week
Tweakshop....

Samen staan we sterk!

Pagina: 1