[SQL Server & VB]

Pagina: 1
Acties:

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 15:47
ik heb een stukje code in vb geschreven om data uit een tekst bestand in te lezen en weg te schrijven in een sql server 2000 database.

De eerste tijd liep het programma prima, maar nu er ik denk 500 MB data en en als ik het programma nu opstart, krijg ik een OBDC connection time out.

belangrijkste, kan ik die ook nog ergens instellen ?

bovendien, wordt sql server al trager van deze hoeveelheid data ?, het is gewoon een simpele 'lees --> update'...

1 - 2 - 3

Verwijderd

hangt er een beetje vanaf hoe je het allemaal geregeld heb? gebruik je die databound rommel uit vb? maak je zelf een ado connectie? hoe staan je indexen op je sql server? hoeveel geheugen heeft je server? hoegroot is je databsae inmiddels ect?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

mag ik vragen waarom je het inlezen en wegschrijven met een VB progje doet?
mssql heeft namelijk zelf ook methoden (bcp.exe, BULK INSERT, dts) om grote brokken data in te lezen.

of mssql traag wordt van 500 MB ligt natuurlijk ook aan de manier waarop je met die data omgaat ;)

btw. als je telkens losse inserts/updates doet let je dan wel op de grootte van je transaction log?

Today's subliminal thought is:

• lexited
Ik gebruik gewoon een ado connectie,zelfgeschreven, was eerst voor een access database, maar ivm de totale data hoeveelheid nu in een sql server database.

1 - 2 - 3

Verwijderd

Ah ado, in dat geval kan je es kijken naar de commandtimeout en connectiontimeout properties van je connectie object.

• lexited
euhm logisch..eigenlijk.
daar had ik nog niet aan gedacht..
ik zal dat eens opzoeken. :)

gevonden.. http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/ado270/htm/mdproconnectiontimeout.asp

1 - 2 - 3

Pagina: 1