Toon posts:

@home, addroute problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb reeds problemen met @home. Ik heb de search doorgezocht en oplossingen gezocht maar ze werken niet. Ik wil een persoon die ook in dezelfde zone zit kunnen pingen. (Ik kan namelijk nu geen StarCraft spelen met die persoon, want dat is een p2p spel en het werkt nog niet (ja poort 6112 is geroute)) Hij kan mij WEL pingen (naar 213.51.87.155) maar ik kan hem NIET pingen (naar 213.51.87.39). Hieronder wat info:

De persoon met wie ik wil pingen:

Ip: 213.51.87.39

Submask: 255.255.255.0

Gateway: 213.51.87.1 (die van @home)

Ik:

Ip: 192.168.1.100 (thuisnetwerk, 3 comps, geen DHCP)

Submask: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.1.1 (E-Tech router)

Ip van @home: 213.51.87.155

We draaien allebij WinXP Prof.

Ik heb de volgende regels ingevoerd in de Dos Command Prompt:

route -p add 213.51.87.39 192.168.1.1

Hij heeft deze regels ingevoerd:

route -p add 213.51.87.155 213.51.87.1

Maar hij kan mij dus wel pingen, maar ik hem niet. Heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
HELP!! :(

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 00:03

oCe

aka Dookie.

je moet de route uiteraard wel adden op de pc waarop je @home modem aangesloten is, en dus een "internet-ip" in gebruik is. je wil nu een route adden die in een compleet andere netwerk- en/of subnet-range valt; dat kan niet.

op je 'server' / 'router' de route add uitvoeren dus.

-I am Jack's wasted life.

• dust | zone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 13:34

dust | zone

don't ask...

Tip : Gebruik zo gauw als het werkt de volgende regel :

route add -p .....

Dan blijft de route ook in je pc na een reboot, anders moet je bij elke reboot de route add weer uitvoeren.

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:46
Kijk eens naar het subnet van de @home kaart, want volgens mij moet dat 255.255.254.0 zijn, anders eerst eens via dchp aanvragen, lijkt me sterk dat jij van @home ineens een compleet Klasse-C netwerk krijgt.

Gewoon spullen

Verwijderd

Topicstarter
het is echt 255.255.255.0

ik krijg het gevoel dat ik hier (haren) erg veel geluk met @home heb, download altijd (zolang de servers goed zijn natuurlijk ;) rond de 400 k/s en upload 15 k/s

zal nu alles gaan proberen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Klote op de router is dat niet in te stellen. iemand die verstand heeft van E-tech routers?? is het in te stellen of niet? en zo niet hoe dan wel ? baggerbeveiliging van @Home. waarom nou.

Verwijderd

Ik zit nu met precies de zelfde probleem, (Ik heb ook een E-tech Router) iemand een idee hoe je dat voorelkaar kan krijgen met een router? ik heb hier een optie op mijn router :

The Static Routing feauture allows users within the LAN segment of this router to communicate with users within another LAN segment through another router. For more details on static routing, please read the appropriate section in the router's manual.

wat houd dat in? kan dat ook werken om Peer 2 peer conection te krijgen met mensen op mijn gateway?

Verwijderd

:(

Verwijderd

Karate *Kick* :)

Verwijderd

Een Week latur :P

Verwijderd

Lalalala :(

Verwijderd

Tralala skipie die die, a trala la la laaaa....

Nog steeds niemand een antwoord ;(

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 19:44 schreef pr0t0type het volgende:
BlaBlaBla
wat houd dat in? kan dat ook werken om Peer 2 peer conection te krijgen met mensen op mijn gateway?
wat het inhoud is dat jij bepaalt welke route de packets nemen naar een bepaald ip. nadeel is dat als je route niet beschikbaar is je het doel-ip niet kan berijken. wat betreft een p2p connectie (of was het PPP, ben altijd in de war met die 2) daar is toch ook software voor?

ohja 5 keer kicken is érg onbeleefd.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Pagina: 1