[Debian]Kernel compilen

Pagina: 1
Acties:

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Ik heb net op een oud beestje Debian 2.2r6 gezet. Nu wil dus de kernel gaan updraden naar 2.4.18. Ik heb het desbetreffende kernel pakketje van ftp.nl.kernel.org gedownload en uitgepakt in /usr/src/linux. Op http://panic.et.tudelft.nl/debian/handleiding/debian22hdl.html lees ik dat ik dan dus make-kpkg clean moet in tijpen...
code:
1
2
3
spisvr02:/usr/src/linux# make-kpkg clean
bash: make-kpkg: command not found
spisvr02:/usr/src/linux#

AAARRRGHH!!! :(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Eerst even kernelpackage installeren, dan gaat het al een hoop beter :). Lees zeker ook even de lijst met vereiste updates voor Potato door (te vinden door op 'bunk', 'potato' en '2.4' te zoeken met Google), het is namelijk *niet* mogelijk om met een standaard Potato een 2.4-kernel te compileren en draaien. Bij upgrades moet je denken aan bijvoorbeeld modutils.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

edit:
verkeerd gelezen

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:34

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op woensdag 17 april 2002 19:25 schreef odysseus het volgende:
...
het is namelijk *niet* mogelijk om met een standaard Potato een 2.4-kernel te compileren en draaien.
...
Topicstarter: Misschien is het dan een idee om voor woody te gaan. Ik weet niet wat je precies wilt gaan doen met die bak, maar wellicht biedt woody jou de uitkomst.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
hmmz, enne hoe installeer ik woody, want ik kan nergens een ISO d-loaden...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Kijk eens in [topic=395099], daar vind je ook een review van de Debian-installatie. Daarin staat onder andere beschreven hoe je van potato naar woody moet upgraden.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 17 april 2002 19:25 schreef odysseus het volgende:
het is namelijk *niet* mogelijk om met een standaard Potato een 2.4-kernel te compileren en draaien.
Is wel mogelijk hoor... En het werkt ook nog. Maar je loopt wel een kans op rare fouten/verschijnselen (en het is dus sterk af te raden zonder bepaalde packages te upgraden).
Op woensdag 17 april 2002 19:35 schreef mOrPhie het volgende:
Topicstarter: Misschien is het dan een idee om voor woody te gaan. Ik weet niet wat je precies wilt gaan doen met die bak, maar wellicht biedt woody jou de uitkomst.
Waarschijnlijk sowieso wel een goed idee... Potato is nou al 1.5 jaar oud, en Woody wordt als het goed is zeer binnenkort gereleased als de nieuwe Debian Stable.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie ook:
http://panic.et.tudelft.nl/debian/handleiding/debian22hdl.html.gz
(par 9.6)
en http://www.debianplanet.com/article.php?sid=626 :
NOTE: if you have instructed your boot loader to expect initrd kernels (which is the norm for recent official kernel image packages) you need to add --initrd to the line above $ time fakeroot make-kpkg --initrd --revision=custom.1.0 kernel_image
Dus --initrd niet vergeten!! ;)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 17 april 2002 22:27 schreef deadinspace het volgende:
Is wel mogelijk hoor... En het werkt ook nog. Maar je loopt wel een kans op rare fouten/verschijnselen (en het is dus sterk af te raden zonder bepaalde packages te upgraden).
Dan is het dus geen standaard Potato meer :P
Waarschijnlijk sowieso wel een goed idee... Potato is nou al 1.5 jaar oud, en Woody wordt als het goed is zeer binnenkort gereleased als de nieuwe Debian Stable.
1 Mei! Whoopty Doo!!! :Y)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1