Toon posts:

[BIOS] Verkeerd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallee,

Here's the story:
Wilde PC BIOS flashen van mijn oude P2 233 PC om hier een MP3 systeempje van te maken, zodat ik er een grotere HD aan kon hangen.

Dus aan de gang, wims bios geraadpleegt.

De volgende gegevens vond ik onderaan mijn scherm:
02/03/98-573+umc8670-2a5ldh09c-00

Blijkt bij Wim een speciale Bios te zijn:
Via VPX Chipset
TX Pro III
PC Chips M573

wist ik te achterhalen.

Dus ff gedownload het award flash programma: AWD814c
en de volgens wim update: 0430s.bin

Vrolijk in Windows (ik weet het maar in DOS kreeg ik niks :?) een opstartdiskette gemaakt.
Computer opnieuw opgestart awd814c gedraait, vervolgens de naam van de update ingegeven.

En toen ging het mis, de computer hangt nu al een klein uur. Hij zegt:
Now backup system Bios to file!

En daaronder message: PLease wait!

Duurt het flashen normaal ook zo lang of is er iets verkeerd gegaan???

Mag ik de PC gewoon herstarten ofzo, weet nu niet echt meer wat ik moet doen.

Please hellup!!

Verwijderd

die backup optie ging bij mij een keer ook niet goed. opniew gedaan zonder de backupoptie en flashen ging goed. ging om een soltek mobo

Verwijderd

Topicstarter
Dus kan ik hem gewoon opnieuw opstarten zonder ernstige gevolgen?

Verwijderd

heb ik toen wel gedaan geloof ik...weet niet meer zeker. ik kan geen garantie geven..iemand anders hier misschien. heb het ook nog maar 1 keer eerder gedaan

Verwijderd

Normaal gesproken moet het flashen van een BIOS gefixed zijn binnen een paar minuten. Als het flashen al een uur duurt dan is de kans aanwezig dat het flashen is vastgelopen.
Kan je de keyboards ld's nog aan/uitzetten ?, je kan wel wachten maar als de pc idd hangt dan moet je wel resetten.
Now backup system Bios to file!

Verwijderd

inderdaad dat denk ik ook. pas na de backup gaat ie um flashen. ik zou het er maar op wagen maar ik neem geen verantwoordelijkheid natuurlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
De Keyboard ID's kun je niet meer veranderen dus hij is gecrashed.

Dus moet ik opnieuw opstarten, zal zometeen wel even het resultaat hier neer zetten.

Alvast bedankt!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
doe het zia de reset knop , dan blijft het biso bewaard!!!!

Want die word nar het geheugen gekopiert.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 17 april 2002 18:40 schreef Pintomolly het volgende:

Dus ff gedownload het award flash programma: AWD814c
en de volgens wim update: 0430s.bin

Vrolijk in Windows (ik weet het maar in DOS kreeg ik niks :?) een opstartdiskette gemaakt.
Met een in windows gemaakte bootdisk kun je meestal niet flashen.
In dos format a:/s dan moet het lukken

Verwijderd

Topicstarter
Owkee het heropstarten ging goed.

Opnieuw geprobeerd, toen ik opgaf dat het om update 0430s.bin ging herstarte hij direct op.
Toen nog een keer geprobeerd en toen ik 0430s (zonder extensie) intypte pikte hij dat wel toen ik vervolgens niet de huidige bios wilde opslaan gaf hij het volgende:

File source not found!

Tjaa ik ben het spoor een beetje bijster, heb ik de verkeerde biosupdate?

Verwijderd

maakt allemaal niet zovel uit, zolang je maar in dos flashed. Dat'ie geen backup maakt komt omdat je via windows een opstartdiskette maakt waardoor je geen ruimte meer hebt om een file te back-uppen. In die zin is via DOS een bootable diskette maken wel het slimst. Overigens, als je zeker weet dat je de goede nieuwe hebt, heeft het weinig zin om de oude te saven. Succes

Edit Als je .bin weglaat is de foutmelding juist. Werkt alleen als je de hele naam intikt.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien word ik gek maar ik doe net

format A: /s

vervolgens formatteert hij de diskette wel maar kopieert hij niet de systeembestanden. gevolg een lege diskette.
Is er niet nog een andere manier om dit op te lossen?

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 17 april 2002 19:24 schreef Pintomolly het volgende:
Misschien word ik gek maar ik doe net

format A: /s

vervolgens formatteert hij de diskette wel maar kopieert hij niet de systeembestanden. gevolg een lege diskette.
Is er niet nog een andere manier om dit op te lossen?
Kijk eens of je er van kan booten. Zo niet dan is je conclusie juist dat hij alleen maar geformateerd heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik word helemaal gek hier!

Probeer meerdere malen zon nieuwe systeemdiskette te maken maar hij weigert het typ ik het verkeerd in ofzo??
Is er misschien een andere manier voor die ik mis?

Alvast bedankt!
Pagina: 1