Toon posts:

gebruikte cpu en pasta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search al gebruikt maar kon niet echt duidelijk antwoord vinden. Heb een gebruikte duron750 en zowel coolermaster en een ronde iceberg cooler.

vraag 1) welke van de 2 kan ik het beste op de duron zetten (msi k7t)

vraag2) er zit nog een beetje roze koelpasta (van het plakkertje denk ik?) rond de core, moet ik die verwijderen? de core zelf is min of meer schoon. de rest van het stickertje zit op het koelblok. grootendeels al verwijderd maar komt het erg precies of is het wel ok zo?

vraag 3) de handleiding van de tube coolermaster high performance thermal compound staat dat je het uit moet strijken op het blok van de koeler maar overal lees ik dat je juist alleen op de cpu core een beetje moet doen... heeft coolermaster het mis of....

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op woensdag 17 april 2002 18:34 schreef janneman73 het volgende:
ik heb de search al gebruikt maar kon niet echt duidelijk antwoord vinden. Heb een gebruikte duron750 en zowel coolermaster en een ronde iceberg cooler.

vraag 1) welke van de 2 kan ik het beste op de duron zetten (msi k7t)
Das wordt experimenteren, maar ik denk dat de coolermaster wint.
vraag2) er zit nog een beetje roze koelpasta (van het plakkertje denk ik?) rond de core, moet ik die verwijderen? de core zelf is min of meer schoon. de rest van het stickertje zit op het koelblok. grootendeels al verwijderd maar komt het erg precies of is het wel ok zo?
Gewoon alle roze troep verwijderen. Je hebt immers coolpasta die de functie van dat roze spul overneemt.
vraag 3) de handleiding van de tube coolermaster high performance thermal compound staat dat je het uit moet strijken op het blok van de koeler maar overal lees ik dat je juist alleen op de cpu core een beetje moet doen... heeft coolermaster het mis of....
Wat je kan doen is een klein beetje op je heatsink doen, uitvrijven en met een doekje schoonmaken. Nu zit er koelpasta in de miniscule groeven van je heatsink. En nu gewoon een drupje koelpasta op je core, zoals staat beschreven.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
bednkt.. is brandspiritus ok om de laatste restjes te verwijderen? heb geen wasbenzine of pure alcohol in huis

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op woensdag 17 april 2002 18:48 schreef janneman73 het volgende:
bednkt.. is brandspiritus ok om de laatste restjes te verwijderen? heb geen wasbenzine of pure alcohol in huis
Ik weet niet of het met brandspiritus kan. Anders probeer je het met een pinpas, of met je nagel.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
de heatsink is nu aardig schoon. beetje rond de core wegkunnen krabben met nagel maar wil de core graag heel houden natuurlijk dus ik laat het er maar bij denk ik..of is dat dom... eerste keer dat ik zoiets doe dus...

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Die koelpasta is wel een beetje kankerverwekkend , dus pas een beetje op met je handen en eventueel eten erna.
Je gaat er natuurlijk niet meteen dood aan maar het helpt wel een beetje op den duur.

Verwijderd

Maak de heatsink en de cpu core ff goed schoon met spiritus, het beste kun je hiervoor een koffiefilter gebruiken omdat die geen pluisjes achterlaten,daarna niet meer met je vingers (vet)aan de schoongemaakte vlakken komen en dan de pasta aanbrengen zoals hierboven beschreven.
SUCCES.

Verwijderd

Topicstarter
goed is allemaal gelukt...heb beetje koelpaste over het koelblok gesmeerd en weer afgeveegd en een druppeltje op de core gedaan. best spannend zo'n eerste keer... je moet toch effe flink drukken maar vermoed dat het ok is... zaten ook nog een paar pinnetjes krom van de cpu maar met een beetje bijbuigen gleed ie er lekker in ;). bedankt voor de tips ...ga nu verder bouwen
Pagina: 1