Athlon TB een interne tempmeter ??

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik ben overgegaan van een A7V133 naar een A7V333 (die bordjes rulen ;) ) maarehh nu is mijn temp ineens wel hoger.

Nu hoor ik dat de a7v333 geen tempmeter heeft maar die van de cpu gebruikt. Maarehh heeft de Athlon TB wel een internet tempmeter dan ?

En hoe word het anders gemeten ?? Ik ben geen temp probe tegengekomen enzo.

Aan de cpu cooler ligt het niet, ik heb em er af gehad en zelfs van witte pasta naar zilver gegaan. Tis een volcano2.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
uhh het is algemeen bekent dat asus een te hoge temp aangeeft.

En nee de TB heeft geen interen temp sensor.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 18:27 schreef geforce5_guy het volgende:
uhh het is algemeen bekent dat asus een te hoge temp aangeeft.

En nee de TB heeft geen interen temp sensor.
Ik had al een asus dus daar hoef ik niet op te letten, maar ik ben onder de cpu geen sensor tegengekomen op het mobo :{

Verwijderd

lol hij gaat van asus naar asus |:( dus dat maakt geen verschil.

mischien maakte de tempsensor van je vorige bord niet volledig contact met je cpu, en deze wel , dan valen de temps uiteraard hoger uit.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
De Thunderbird heeft idd géén on-die thermal diode. Dus, de temperatuur die je ziet moet toch van de een of andere externe sensor komen. Overigens zie ik ook geen sensor in mijn sockets zitten (ander bord, maar toch) en de fabrikant vertikt 't om op mijn meeltjes te reageren. En dat bord geeft ook de temps van een Thunderbird weer. Goed verstopte sensoren welicht?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kijk maar een goed onder de socket, daar zitten een soort temp gevoelige weerstanden en die geven de temp weer.

Of er zit een heel klein geval.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 18:37 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
lol hij gaat van asus naar asus |:( dus dat maakt geen verschil.

mischien maakte de tempsensor van je vorige bord niet volledig contact met je cpu, en deze wel , dan valen de temps uiteraard hoger uit.
Er is geen sensor die contact kan maken met mijn cpu, of hij moet net als in science fiction zo omhoog komen als de cpu op de socket zit :)

Ik denk dat het een sensor in zo'n weerstand achtig ding zit :) NTC dus :P en anders een PTC :z

Verwijderd

hmm de temp sensors die ik heb gezien waren (meestal) blauwe weerstandjes die midden in de ruimte in de socket zaten, die staken omhoog, zodat ze dus de onderkant van de core raakten..... maargoed dit bord heb ik geen ervaring mee.. , dus ik zou het idd verkeerd kunnen hebben.....

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

ASUS gebruikt een ander soort/type sensoren.
Deze zitten op het board gesoldeerd en zijn dus superklein.
Doordat deze eigenlijk alleen maar de lucht temperatuurs veranderingen meten werken deze met compensaties, waardoor je dus enorme afwijkingen kunt krijgen. Vandaar ook de andere temperaturen tov. andere mainboard.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1