[Thuisnetwerk] Client belt autom. in via Host

Pagina: 1
Acties:

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:54

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Ik wil graag op twee computers het internet delen. Allebij de computers hebben Windows XP. Als ik via de client pc wil internetten belt deze automatisch in via het 56k modem van de Hostpc. ZONDER WAARSCHUWING??? Als ik dan klaar ben met internetten moet ik steeds naar de host pc om vanuit daar de internetverbinding af te sluiten. Bijzonder irritant dus. Vooral ook omdat er automatisch wordt ingebeld.... dus een hoge telefoonrekening :(

HELP

Verwijderd

als je wilt internetten dan zul je toch moeten inbellen via de host? dus dan snap ik het probleem niet.
En als je een proxyserver/winroute of iets dergelijks gebruikt kun je er ook voor kiezen om de verbinding na enige tijd geen dataverkeer te laten verbreken

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:54

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Het probleem is ook niet het opstarten van internet, maar het afsluiten. Kun je het internet ook afsluiten via de client pc?

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 18:30 schreef Sebje het volgende:
Het probleem is ook niet het opstarten van internet, maar het afsluiten. Kun je het internet ook afsluiten via de client pc?
ik begrijp dat je het ingebouwde ICS gebruikt? vlgs mij niet, je kunt dit alleen op de host/server instellen, na hoeveel tijd de verbinding verbroken dient te worden

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 11:20
Ik heb precies hetzelde als jij alleen ik heb ADSL en dan maakt het niet uit. De instellingen voor automatisch inbellen vind je hier Network Connections/Je verbinding/Properties/Advanced Daar zie je dan de windows firewall en daaronder zie je dan 3 regels staan. 1 van die moet je hebben.

Suc6