Toon posts:

[freesco] i/o adres en irq van isa netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig freesco te instaleren op een 486 8 mb ram.
hier heb ik 2 netwerk kaarten ingezet. eth0 en eth1. Ik heb geen idee wat voor netwerk kaarten dit zijn want ik heb ze her en der verzamelt.
Na alles geinstalleerd te hebben herkent hij eth0 wel. die heb ik op i/o 0x300 irq 10 gezet. Maar die tweede netwerk kaart eth1 krijg ik niet voor elkaar. :`(

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken,hoe kom ik achter het i/o adres en de irq??? :?
ik ben al 2 dagen aan het kloten en weet het echt niet meer! |:(
WHELP, WHELP!

Verwijderd

Voor de meeste isa netwerkkaarten zijn dostools te krijgen om allerlei adressen in te stellen. Stel ze in met die dostools voor je kaart en laat je config naar diezelfde adressen wijzen.

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt,

ik ga het gelijk proberen
tof!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een progje gevonden om het i/o en de irq te vinden. Toen ik dit opstarte kreeg ik de melding dat mijn bios niet plug and pray proof is
zijn er nog andere manieren om achter het i/o adres en de irq te komen?

Verwijderd

je moet ff goed op je kaartjes loeren, o die chips die erop zitten, dan ff voor die bepaalde chips software dll(dos) en dan ff alles aanpassen(als het hetzelfde is en opschrijven.

eerst een kaart erin en daarna ff omwisselen weet je zeker dat het goed is, daarna gewoon instellen in freesco. misschien nog driver toevoegen alstie niet standaard erbij zit.

en klaar :)