Toon posts:

[VB] Lange listbox truukjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma gemaakt en via een listbox kan men de Department en de Departmenthead selecteren.

Het nadeel is dat het voor 3 ziekenhuizen met totaal zon 500 afdelingen geldt. Hoe kan ik dit het beste invoeren.
-Daadwerkelijk in VB in de listbox.
-In de database stoppen en opvragen (oid. hoe zou dat moeten?)

Kan ik ook een soort autoaanvulling maken. Dat als ze een gedeelte intikken dat het wordt aangevuld. (bestaat zoiets in vb)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11
In een databank steken natuurlijk. Je bedoelt toch niet dat je al die items hard-coded in uw listbox gaat steken? Van flexibileit gesproken zeg...

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja. Ok is eigenlijk wel logisch.
Het nadeel is dat ik het hele programma al klaar had voor 1 user met lokale database en 10 departmnets/heads.
Die had ik dus gewoon in de list staan.

Nu moet hij voor meer users en veel meer departments/heads.

Ik had tot nu toe deze connectie methode:
code:
1
Set PC_Db = OpenDatabase(App.Path & "\projectclosure.mdb", False, False)

Hij moet nu op een netwerkschijf komen. Hoe vul ik dat in.

[code]
Set PC_Db = OpenDatabase(\\Svchfp01\Netuser\INFOSERV\Bas\projectclosure.mdb", False, False)
[\code]

geeft error. (expression expected)

Kan ik dit ook na het compilen nog invullen. Door middel van UDL file oid.

Thanks

edit:typo

Verwijderd

Tja, wat je het beste kan doen is dit, omdat je met een aantal clients gaat gebruiken, toch via ODBC of inderdaad(mij voorkeur) via een udl doen dit gaan proggen. Er is genoeg over te vinden, in de meeste boeken staat dit wel.

Maar als je niet veel kaas hier van gegeten hebt dan zou ik een ODBC koppeling leggen, is de makkelijkste maar niet de snelste/veiligste manier.

Ik neem toch aan dat je niet met de hand die listboxen gaat vullen, tenzij je veel tijd over hebt :?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 11:47
Ik zou niet eens een listbox gebruiken, als gebruiker wil je toch niet in 500 items in een listbox zoeken ?

Zet die records in een listview of een grid en zet er een textboxje boven met een zoekknopje erlangs en zoek op een stukje van de string

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11
Op donderdag 18 april 2002 00:40 schreef ParaNoiMia het volgende:
Ik zou niet eens een listbox gebruiken, als gebruiker wil je toch niet in 500 items in een listbox zoeken ?

Zet die records in een listview of een grid en zet er een textboxje boven met een zoekknopje erlangs en zoek op een stukje van de string
Listbox, Grid of Listview; dat maakt voor de gebruiker toch zo geen verschil om te zoeken? Moest hij ze nu nog in een combobox proppen, jach, ... dan zou ik hem ook een andere control aanraden.

https://fgheysels.github.io/

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 13:08
Op woensdag 17 april 2002 19:06 schreef bjanssen het volgende:
[knip]
[code]
Set PC_Db = OpenDatabase(\\Svchfp01\Netuser\INFOSERV\Bas\projectclosure.mdb", False, False)
[\code]
je mist een " voor \\Svc...
Pagina: 1