Toon posts:

Welke ethernetkaart voor ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik wil dus overstappen van zuigend:r casema wanadoo cable basic naar ADSL8-)

maar nu heb je daar een usb-modem of ethernet-modem voor nodig. Ik wil een ethernet-modem maar daar moet je weer een ethernetkaart voor hebben. Wat is dan een goede ethernet kaart? Ik heb verschillende topics bekeken maar werd er niet wijzer van. Ik zag de termen 10mbit 100mbit en 10/100 staan. Maar wat betekenen deze?

Moet ik dan nog een speciaal merk kopen of kan het gewoon een naamloos ding zijn? is er een verschil tussen 10mbit en 100mbit en 10/100?

ohja ik wil in de toekomst nog wel een thuisnetwerkje aansluiten? als dit gebeurt heb ik dan een speciale nodig en als dit niet gebeurt wat is dan de beste?

mijn systeem: aldi computer lifetec, pentium III, 900 mhz 128 mbram(geloof ik)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je hebt om je PC op het alcatel ethernet-modem een netwerkkaartje nodig dat 10mbit/s kan. Vrijwel alle netwerkkaarten kunnen dit.

Als je ook nog een netwerkje wilt maken, heb je nog een netwerkkaart nodig.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 17 april 2002 18:05 schreef SH007 het volgende:
Als je ook nog een netwerkje wilt maken, heb je nog een netwerkkaart nodig.
Dit is niet juist. Het kan ook met een hub.

En wat is een goede netwerkkaart ?
Tjah wat wil je er mee gaan doen laat ik het zo stellen.

Wil je alleen een beetje internetten en soms eens een bestandje copyeren dan zal het goedkoopste pci kaartje wat je bij de lokale computerboer vind goed genoeg zijn.

Verwacht jij exact 100mbit doorvoer en verwacht je het uiterste van je kaart en niet minder. Dan zou ik een 3com nemen.

En wat heb je nog meer nodig.

Nou zoals ik zei in mijn eerste zin ik zou ook een hub of switch nemen.

En wat alle termen zijn ? ik denk dat je het beste even op google die termen kan invoeren dan vind je genoeg.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

elk 10/100 mb kaartje zal werken
10 en 100 staat voor de maximum snelheid die het netwerkkaartje ondersteunt. 10/100 wil zeggen dat ie ze beide kan. Moderne kaarten/netwerken werken op 100mb. Een simpel 10/100 netwerkkaartje zal je 15€ kosten en is meer dan snel genoeg voor adsl. :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt...

ik ben van plan veel te gaan downloaden dan met adsl, verder kan ik er toch niet veel mee. Wat is dan het beste?

heb ik als ik geen 3com heb nadelen?

en kan het antwoord van een computerboer betrouwbaar zijn aangezien ze uit zijn op GELD

Verwijderd

Nou ik zou je dan een Realtek aanraden. Super kaartje, ik heb ze hier ook.

Voordeel:

Goedkoop

Nadeel:

Ze eten meer CPU kracht dan een 3com maar dit is amper merkbaar.

Ga dus voor de realtek.

Succes

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 17 april 2002 18:53 schreef Downloader het volgende:
ok bedankt...

ik ben van plan veel te gaan downloaden dan met adsl, verder kan ik er toch niet veel mee. Wat is dan het beste?

heb ik als ik geen 3com heb nadelen?

en kan het antwoord van een computerboer betrouwbaar zijn aangezien ze uit zijn op GELD
3com is wel beter maar voor mxstream ABSOLUUT onnodig. Pak lekker een goedkope realtek die is al meer als snel genoeg. Ookal download je de hele dag door.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Beste gebruiker, ik raad je aan om eerst even de search te gebruiken hier vind je veel informatie. Tegelijker tijd met het doornemen van de faq's moet je wel antwoorden krijgen op je vragen.
Raadpleeg ook een google, dit zijn namelijk vragen die toch een beetje onder de niveaugrens van i&t liggen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.