nee internet delen kan ik, maar ik wou gewoon weten of je met 2 draadloze netwerkkaartjes (zonder station dus) internet kon sharen...
daar heb je dan nog wel software bij nodigOp woensdag 17 april 2002 17:53 schreef The.Force het volgende:
nee internet delen kan ik, maar ik wou gewoon weten of je met 2 draadloze netwerkkaartjes (zonder station dus) internet kon sharen...
ok bedankt, dat je software nodig had wist ik wel hoor maar het was me enkel hardwarematig te doen...Op woensdag 17 april 2002 17:54 schreef SH007 het volgende:
[..]
daar heb je dan nog wel software bij nodig
Verwijderd
Dat kan gewoon. Kijk bij Dynalink.nl ofzo eens voor specificaties. Deze dingen heb ik zelf ook draaien. Allebei met een PCMCIA drive in een standaard PC, met een muur ertussen en ongeveer 6-7 mtr diagonaal. Performance is goed, stabiliteit is af en toe minder. Je mag XP niet meteen doorstarten, maar moet hem even op het loginscherm laten staan tot hij alles in de achtergrond heeft ingeladen. Verder prima set en ik haal tot 150KB/s.
Heb zelf een pcmcia kaartje in mn laptop en een access point aan een netwerk kaart en kan hiermee in het hele huis internetten.
Ja maar ik hoef dat access point niet, is veel te duur als het gewoon met 2 draadloze netwerkkaartjes ook gaat...Op woensdag 17 april 2002 18:01 schreef Unknown het volgende:
Heb zelf een pcmcia kaartje in mn laptop en een access point aan een netwerk kaart en kan hiermee in het hele huis internetten.
Ps; waarvoor dient zo'n access point dan juist?
een Access point is de verbinding tussen het wireless netwerk en het vaste netwerk.Op woensdag 17 april 2002 18:03 schreef The.Force het volgende:
[..]
Ja maar ik hoef dat access point niet, is veel te duur als het gewoon met 2 draadloze netwerkkaartjes ook gaat...
Als je alleen 2 wireless nics wilt verbindin, heb je daar geen AP voor nodig, maar let erop, dat je dit met maximaal 2 kaartjes kunt doen. Wil je meerdere kaartjes connecten, dan heb je alsnog een AP nodig.
Een AP is dus ook een soort switch/hub voor wireless kaartjes
Okay jij zegt dat een AP veel te duur is??Op woensdag 17 april 2002 18:03 schreef The.Force het volgende:
[..]
Ja maar ik hoef dat access point niet, is veel te duur als het gewoon met 2 draadloze netwerkkaartjes ook gaat...
Eens zien:
PCMCIA kaartje= €100
Pci/pcmcia slot= € 70
Totaal!!!!!= €170
Over de ap.
Een snelle zoekactie op ebay leverd de volgende resultaten. http://search.ebay.com/search/search.dll?MfcISAPICommand=GetResult&ht=1&SortProperty=MetaEndSort&query=Wap11
Ze zijn er dus tussen de 100 en 150 Dollar (Nieuw en 2dehands)
Ik heb gister een WAP11 gekocht voor 110 Dollar!
Je hebt namelijk meer mogelijkheden met een ap (geen computer nodig die aan moet staan etc)
Verwijderd
150kb/s??? Dat is echt veel te langzaam, dat moet veel sneller kunnen!!Op woensdag 17 april 2002 17:58 schreef GRiMLoCK1970 het volgende:
Dat kan gewoon. Kijk bij Dynalink.nl ofzo eens voor specificaties. Deze dingen heb ik zelf ook draaien. Allebei met een PCMCIA drive in een standaard PC, met een muur ertussen en ongeveer 6-7 mtr diagonaal. Performance is goed, stabiliteit is af en toe minder. Je mag XP niet meteen doorstarten, maar moet hem even op het loginscherm laten staan tot hij alles in de achtergrond heeft ingeladen. Verder prima set en ik haal tot 150KB/s.
Even een tip:
Ik heb zelf een PCI + PCMCIA wireless nic in mijn compu. Bevalt goed, maar hou er wel rekening mee dat de 'link kwaliteit' dan wel minder is dan met een PCMCIA kaartje in je laptop!! Bij mij is dat zo'n 10%.....
Misschien iets om rekening mee te houden......
Ik heb zelf een PCI + PCMCIA wireless nic in mijn compu. Bevalt goed, maar hou er wel rekening mee dat de 'link kwaliteit' dan wel minder is dan met een PCMCIA kaartje in je laptop!! Bij mij is dat zo'n 10%.....
Misschien iets om rekening mee te houden......
It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932
Ik heb gewoon de volle snelheid hoor. Tot ver buiten mijn huis halverwege de straat.Op woensdag 17 april 2002 20:38 schreef TheDancer het volgende:
Bevalt goed, maar hou er wel rekening mee dat de 'link kwaliteit' dan wel minder is dan met een PCMCIA kaartje in je laptop!! Bij mij is dat zo'n 10%.....
Gewoon twee dynalink kaartjes
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Pagina: 1