Toon posts:

Bios Flashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik in het goede gedeelte zit aangezien ik meestal alleen de search van GoT gebruik :) Hier mijn probleem.

Ik heb een pc met een Pcchips (PC100) m726 moederbord. Deze pc draait echter zeer klote met spellen en allerlei andere progs die wat vragen van je pc. Ik heb al van alles geprobeerd en kom als laatste nog bij het moederbord. Nu zag ik aan het begin van het opstarten van de pc dat het bios nog uit 98 stamt. En op de site van pcchips staan reeds nieuwere. Alleen nu heb ik het volgende, als ik het flash programma start en het de oude bios string gaat controleren krijg ik de volgende fout

dit is de oude string
61-1020-001437-00111111-071595-ALi1621-M726_v3.3-5123-H

en dit de nieuwe
61-1020-001437-00111111-071595-ALi1621-M726_v3.4-5123-H

Terwijl ik het nieuwe bios van de officiele site af hebt gehaald (die btw zeer zuigt). Wat kan ik nu nog doen? Wil eerst graag kijken of het aan het bios ligt.
Maar ik wacht met smart op een antwoord waar ik wat aan heb :)
Alsvast bedankt

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

wachtwoor kan je gewoon ongedaan maken door de batterij uit je moederbord te halen. Ong 15min wachten, batterij terug en je wachtwoord is niet meer.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59
Op woensdag 17 april 2002 18:46 schreef silentsnow het volgende:
Ong 15min wachten, batterij terug en je wachtwoord is niet meer.
Volgens mij hoef je maar een minuut te wachten ofzo.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
:?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

wachtwoor kan je gewoon ongedaan maken door de batterij uit je moederbord te halen. Ong 15min wachten, batterij terug en je wachtwoord is niet meer.
:? :? :?
Teveel alcohol in de vroege uurtjes genomen lijkt me? ;) :+

Ontopic: ben je zeker van de juiste BIOS bestand? Ik zie dat er een M726 en een M726T is. Staat er ook ergens een versienummer op de mobo afgedrukt?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
ik wor gek.
ksie nergens iets van wachtwoord.:?

Verwijderd

Wat is nu precies het probleem?

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
t flash programma zeurt blijkbaar dat hij niet de goede BIOS heeft... hoewel in de strings alleen maar t versienummer verschilt... misschien is t flash programma wat ouder en ondersteunt die je type Flash EEPROM niet? Zo'n grapje heb k ook eens gehad met mijn Asus bord, als gaf ie dat toen duidelijk aan met Flash ROM not supported...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is juist dat ik bang ben om het bios fout te flashen. De pc is namelijk ook niet van mij maar van mijn ouders. En ik gebruik het flashprogramma wat staat op de site van Pcchips.

Maar als het verschil in de bios string alleen het versie nummer is kan dit verder kwaad dan?

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Ik probeerde een oud 98' ecs bordje te flashen.....nou lukte ook niet "unknown flash type" kreeg ik.

Wat bleek?

Een jumpertje naast mijn bios chip moest ik even omzetten en ik kon gewoon naar behoren flashen.

Dat gaat om zo'n protect jumpertje!

Doe er je voordeel mee!

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Inderdaad, dat zou ook nog kunnen ja :) zo'n protection optie kan ook in je BIOS setup staan ergens (zoals hier).

Als t flash proggie ook maar een beetje tegensputtert i.i.g. niet flashen... heeft me eens een mobo gekost (weliswaar een 486 prul, maar dan nog... t had de AMD 800 van m'n vader kunnen zijn...)

Als de flash tch gelukt is volgens t programma, zou ik de chip nog eens uitlezen en vergelijken met de originele gedownloade ROM... pas dan herstarten.. je weet maar nooit
Pagina: 1