Win95 netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:53

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik heb zojuist geprobeerd om bij iemand een netwerkkaart te installeren maar dit wil niet lukken. Het probleem is als volgt: Eerst zorg ik dat er onder apparaat beheer geen uitroeptekentjes staan en dat er geen netwerkonderdelen geinstalleerd zijn. Vervolgens heb ik de netwerkkaart erin gedaan (Sitecom met Realtek chipset). Als Windows nu opstart vraagt hij om de diskette. Alle netwerkonderdelen worden geinstalleerd waarna de PC herstart. Als nu weer windows wordt gestart krijg ik een foutmelding: De netwerkkaart werkt niet, probeer een herinstallatie of kijk in de help. :?

Ik heb de netwerkkaart al opnieuw geinstalleerd maar weer deze melding. Ik kom er even niet uit. Als het moet zal ik er Win98 opzetten maar is er iemand die dit ook heeft gehad en beter: de oplossing :)

Het is trouwens een P90 met 64 MB

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

probeer is een andere netwerk-kaart ,ik zat bij mijn broer ook de hele tijd te kutten bleken beide netwerkkaarten kappot te zijn door statische elektriciteit.

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Ik kan me niet voorstellen dat die netwerkkaart kapot is aangezien hij net nieuw is.

Verwijderd

blijven zoeken naar de nieuwste drivers, en naders idd windows 98 erop. Heb dit ook met een netwerkkaart gehad, en de fout zat hem toch echt in windows. Heb je al geprobeerd hem een andere irq te geven?

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
in ander slot prikken en het KAN voorkomen dat die dingen stuk zijn als ze nieuw zijn heb het ook wel eens gehad

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Windows 98se is zowieso beter voor netwerken, dus ik raad je aan om win98 te installeren, dat werkt prima op een P90.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
jah kan ook idd, werkt zelfs op 486 goed

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Onder Win95 moest je meen ik eerst eea updaten voor netwerken gaan werken. Iets van winsock2.0 ofzo :? Dacht ik :? Komt boven borrelen :?

Verwijderd

1. loop de kaart eens met de setup disk na vd fabrikant.
Welke instellingen staan er?
Post ze effe.
2. Windows neemt lang niet altijd de instellinen goed over , dus kijk effe bij de eigenschappen van de kaart bij apparaatbeheer en bekijk de instellingen van de bronnen. Vergelijk ze met die van onder 1 en schakel evt over op handmatig en zet zowel voor irq en i/o de zaak op de juiste getallen.

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Het is gelukt, ik heb de netwerkkaart in een ander slot gedaan en heb ook eerst de PC zonder netwerkkaart opgestart.

Internet doet het :)
Pagina: 1