[mIRC] Bestanden downloaden via scripts

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Via mIRC is het mogelijk via DCC bestanden te verzenden en te ontvangen. Dit werkt heel prettig, en ik download geregeld een hoop bestanden via dit systeem :). Maar nu zit ik met dit. Er is een bot, die via DCC een soort 'filesystem' aanbiedt, oftewel je typt in het chan een trigger, en vervolgens DCC connect de server met je, en kun je alsof je in een soort MS-DOS zit bestanden downloaden.
Nu staan er op die server 50 bestanden, bestand1.r00 t/m bestand1.r49. Deze haal je er af (in dat DCC venster) door de opdracht in te typen:
code:
1
get bestand1.r00 [enter]

maar aangezien de qeue van de server maximaal 8 bestanden toelaat, kan je ze dus niet allemaal in het rijtje zetten.
Ik ben dus op het idee 'mIRC scripting' gekomen omdat ik zelf al veel in #tweakers.net vertoef :P, en dacht eigenlijk wel dat het mogelijk was.

Maar, hoe bouw ik zo iets? Een beginsel scripten heb ik wel al gevonden (plus dat ik een hoop aan de mensen @ #tweakers.net kan vragen :)), maar hoe zorg ik dat ik echt opdrachten uit kan voeren in een DCC raampje?

om trouwens even problemen uit de weg te ruimen: sebastius mag dan onder het zelfde IP opereren als ik; dit is geen gevolg van clone-activiteiten maar het simpele feit dat deze persoon uit dezelfde genetische structuren als yours truly is ontstaan; oftewel hij is m'n broer :P