Toon posts:

56K modem: opencomm -> poort is al geopend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen!
Ik ben, zoals jullie misschien weten uit een vorige topic, nog steeds bezig met de computers bij mijn vriendinnetje thuis. Welnu, ik heb een probleem met het modem in haar vaders (!) computer. Ineens kon hij niet meer op internet (verdere details weet ik ook niet).
Ok ik heb er dus ff naar gekeken. Hij connect idd niet! Als ik via configuratiescherm->modems->details->meer gegevens wil bekijken krijg ik de melding OpenComm: poort is al geopend. Dit krijg ik echter alleen als ik eerst heb geprobeert te connecten! Anders krijg ik gewoon wat je hoort te krijgen. Ook als ik gewoon ff w8 doet ie 't wel.
Vaagjes d8 ik zo! Ik weet alleen verder weinig van die computer dus ik ben maar niet gelijk gaan veranderen enzo. Eerst maar wat tips from the pro's ;)

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Nogal bekend probleem bij modems, kunnen paar dingen zijn:

1: IRQ conflict met ander apperaat
2: COM poort staat op com1/2 wat niet kan aangezien een
intern modem altijd de virtuele com3/4 gebruikt,
in sommige drivers kan je dit veranderen (kan ook
veroorzaakt worden door nr 1 btw)
3: Modem is simpelweg niet goed, of sluiten als ie probeert
in te bellen of piekspanning schade (modems willen dan
wel eens raar doen)
4: Verkeerde driver voor de modem, wil soms wel eens
gebeuren dat een driver voor net een andere type wel
werkt maar niet goed.

Nu houd het even bij me op, als dit niet lukt dan moeten we nog even verder dokteren. suc6

Canon Digital Ixus V3

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:20

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH>>IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 17:29 schreef WebMasterMike het volgende:
Hey mensen!
Ik ben, zoals jullie misschien weten uit een vorige topic, nog steeds bezig met de computers bij mijn vriendinnetje thuis. Welnu, ik heb een probleem met het modem in haar vaders (!) computer. Ineens kon hij niet meer op internet (verdere details weet ik ook niet).
Ok ik heb er dus ff naar gekeken. Hij connect idd niet! Als ik via configuratiescherm->modems->details->meer gegevens wil bekijken krijg ik de melding OpenComm: poort is al geopend. Dit krijg ik echter alleen als ik eerst heb geprobeert te connecten! Anders krijg ik gewoon wat je hoort te krijgen. Ook als ik gewoon ff w8 doet ie 't wel.
Vaagjes d8 ik zo! Ik weet alleen verder weinig van die computer dus ik ben maar niet gelijk gaan veranderen enzo. Eerst maar wat tips from the pro's ;)
als het win 9x betreft kun je via ctrl alt del even kijken of de Rnaap service blijft draaien, zoja doe end task en probeer het nog eens..... dit gebeurt bij sommige modems met een lage aansluitwaarde oid.... even het modem aan en uit wil ook wel eens helpen

Verwijderd

Ik ken dit probleem het treedt vooral op bij interne WINmodems (die gebruiken je interne CPU als processor).
Vreselijke dingen zijn het.
Met een extern modem op COM2 geen enkel probleem en zijn meestal ook wat sneller.
Ondanks dat dan alles goed ingesteld staat in Windows was het niet goed te krijgen, zelfs niet nadat Windows geheel opnieuw was geinstalleerd (ja, met Format C ja!!)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 21:31 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

als het win 9x betreft kun je via ctrl alt del even kijken of de Rnaap service blijft draaien, zoja doe end task en probeer het nog eens..... dit gebeurt bij sommige modems met een lage aansluitwaarde oid.... even het modem aan en uit wil ook wel eens helpen
Ja dat was wat mij ook al op viel: die rnaap kwam telkens weer opnieuw terug nadat ik em had afgesloten! Als ik em afsloot kon ik heel snel ff de diagnostische gegevens bekijken en daarna was ie er weer en kon het niet meer!

Maar het gekke is dat ie hiervoor wel altijd gedaan heeft!
Hoe kan dit?? Misschien een virus ofsow die die poort bezet houdt dmv rnaap??

Owja, het is trouwens gewoon een intern modem ;)

Verwijderd

Topicstarter
uhhh, weet iemand misschien of dit een virus is??

Verwijderd

misschien kan je dit eens proberen:

1. Make sure that no other programs are using your modem. Fax software, Supervoice, etc...

2. Ctrl-Alt-Delete, and end task RNAAPP. Reboot machine. Try doing diags on the modem, if the diags come up without a port already open error, it should be fine.

3. Uninstall and Reinstall connectoid, the network settings, pwl files, and DUN.

4. Uninstall and Reinstall modem if it persists.

5. Search for RNAAPP in the windows registry and remove any instances. (WARNING: This should not be done by the user, this fix should be done by a computer tech. If you are an ISP tech or a user you should probably not try this step.)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 13:22 schreef dyonis het volgende:
misschien kan je dit eens proberen:

1. Make sure that no other programs are using your modem. Fax software, Supervoice, etc...

2. Ctrl-Alt-Delete, and end task RNAAPP. Reboot machine. Try doing diags on the modem, if the diags come up without a port already open error, it should be fine.

3. Uninstall and Reinstall connectoid, the network settings, pwl files, and DUN.

4. Uninstall and Reinstall modem if it persists.

5. Search for RNAAPP in the windows registry and remove any instances. (WARNING: This should not be done by the user, this fix should be done by a computer tech. If you are an ISP tech or a user you should probably not try this step.)
hey mooi! waar heb je dat vandaan als ik vragen mag??

Verwijderd

Topicstarter
ok goed: wat ik dus gedaan heb is een nieuwe driver van internet gehaald, modem verwijderd en weer geinstalleerd met deze drivers en ja hoor, hij doet et gewoon weer! Helemaal niet zo groot probleem als ik dacht :D
Alleen toch wel dit: hij belt wel in enzo maar als ie eenmaal verbinding heeft blijft ie keihard ruisen. Ik heb al geprobeert om et geluid uit te zetten maar hij blijft gewoon geluid maken! Is dit misschien iets in de drivers ofsow??
Pagina: 1