Welk van de twee moederborden?

Pagina: 1
Acties:

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:40
Ik zit nu al een maand met een net nieuwe pc die sinds de aanschaf, het nog nooit zonder constant vast lopen heeft gedaan. Ik ben er al wel drie weken achter wat het probleem is. Het probleem wordt namelijk veroorzaakt door een hardware conflict tussen m'n ATI 8500 en de EPoX 8KHA+.
Ik heb bij jullie toen om hulp gevraagd en alles geprobeerd wat jullie als mogelijke oplossing zagen, maar helaas is er niks aan te doen. Ik ben dan ook overgestapt naar plan B: een nieuw moederboord.

Vandaar mijn vraag aan jullie: 'Welk van deze twee moederboorden raden jullie mij aan: Asus A7V ,Socket A, 333 DDR of de Asus A7V-266 E, Socket A, DDR?'

Het aller belangrijkst is natuurlijk dat mijn PC het dan uiteindelijk gaat doen en daarom vraag ik aan jullie welke van de twee in mijn positie het beste (en vooral betrouwbaarst) is? (De prijs is zowat hetzelfde en doet er dus niets toe)

*Verder heb ik een AMD 1900+ en vraag me dan ook af of het uitmaakt welke van de 2 qua Socket ik moet nemen? Zo ja, welke dan?

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
ik had precies hetzelfde probleem als jij
alleen ik had een Jetway mobo en een 7500
ik heb nu de Abit KR7A (KT266Achip) en die heerst,
nog geen enkele vastloper en niks geen hardware conflicts meer !

* Toulinash is blij

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:06
Ik heb een Asus a7v266-e en een Ati Radeon 8500 en heb nergens problemen mee.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Typo uit topictitel :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Asus A7V ,Socket A, 333 DDR of de Asus A7V-266 E, Socket A, DDR?

Ik neem aan dat er moet staan: a7v333.

Die zou ik nemen, die is ietsje sneller\nieuwer dan de a7v266-e.

Beide zijn het leuke mobo's, daar is verder nix mis mee.
Beide mobo's hebben een socket a Via chipset, dus beide geschikt voor je xp cpu.

De a7v333 heeft een kt333 chipset en ondersteunt sneller geheugen waardoor je iets meer kunt overclocken etc.
De a7v266-e heeft een kt266a chipset, de voorloper zeg maar.
Die is gewoon ietsje minder :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

ik kan eigenlijk niks zeggen over de Asus moederborden die jij noemt. Ik weet wel dat de KR7A een van de beste moederborden is. Voor overclocken, en voor standaard prestatie. Je betaald wat meer, maar je hebt er denk ik wel veel aan. Overigns is DDR333 nu nog een rip-off. Als je geheugen niet synchroon met je FSB loopt, is prestatiewinst niet groot. Kortom, ga gewoon voor een KT266A chipset. Als je alleen maar keuze hebt tussen de door jou genoemde borden, zou ik voor de Asus met KT266A gaan.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Ben zelf erg tevree over me ASUS A7V333. De vraag die je moet stellen is: wil je 20 pleuro's meer betalen voor een ietsjes nieuwe en sneller MB dan zijn voorganger? (als het gaat om de keuze A7V266-E en A7V333) van de andere weet ik niks :)

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
kzou gewoon die 266a nemen als je toch geen memory heb wat hoger kan draaien. die 266a is ook al ouder dus mayb is die qua drivers wat volwassener en heeft die 333 wat meer kinderziektes

• outlandos
  • Laatst online: 19:40
Ok, das mooi.
Maar ik zou helemaal zeker van mijn keus zijn, als iemand helemaal dezelfde comp. heeft, zodat ik er zeker van ben dat ie het na zo lange tijd is eindelijk gaat doen.
Dus iemand met een ATI 8500 RETAIL en een AMD en één van die twee moederboorden, ik hoor 't graag!

Verwijderd

waarom geen sis 745?
deze heeft ook overklok mogelijk heden
en is gebasserd op de sis 735
en ik heb hier geen last mee met mijn ati 8500pro

ecs heeft zo moederbord

is het puur voor de merk ?
of voor die 333ondersteuning van die via chip

kijk ook even verder dan een via chip

ik kocht mijn amd duron met een ecs sis735chip
zet alles in elkaar en lopedan dat kreng

de sis 735 heeft ongeveer de prestatie van de via 266A
en ik denk zelfs met de ocerclok bios dat hij zeker sneller is

en aangezien de sis 745 een update is die ook 333ddr ondersteunt
zal deze zeker een goede prestatie hebben

• inquestos
  • Laatst online: 21:46
Op woensdag 17 april 2002 17:11 schreef Toulinash het volgende:
ik had precies hetzelfde probleem als jij
alleen ik had een Jetway mobo en een 7500
ik heb nu de Abit KR7A (KT266Achip) en die heerst,
nog geen enkele vastloper en niks geen hardware conflicts meer !

* Toulinash is blij
En ik heel wat minder blij, heb namelijk Toulinash z'n mobo overgekocht, maar die blijkt dus half dood te zijn....

Maar ja, daar gaat 't nou even niet om. 't scheelt maar ongeveer 6 euro. Om daar nou op te bezuinigen...

Maar wat voor geheugen heb je? Waarschijnlijk PC 2100. Kan je misschien beter de A7V266-E nemen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik zou zelf voor de 333 versie gaan.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Op zondag 21 april 2002 13:36 schreef Serum het volgende:
Ik zou zelf voor de 333 versie gaan.
Zou ik ook voor gaan is een lekker snel en niet al te duur bordje.

Verwijderd

Had een 266A bord, nu een A7V333, maar zou als je hecht aan stabiliteit en probleemloze werking toch maar kiezen voor een 266A bord.

Verwijderd

Ik heb de KR7A en ervaring met 3 andere DDR mobo's. Asus MSI en Epox.

De Abit is naar mijn menig verre weg het beste. Als ik op dit moment een nieuwe systeem zo moeten kopen zou ik alsnog voor de KR7A gaan ipv een mobo met KT333 chipset.
Pagina: 1