Toon posts:

PC: 500MHz met SCSI of 1GHz zonder SCSI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan van m'n broer 2 pc's kopen, maar eentje heeft SCSI en de ander niet, maar ik weet niet wat dat is.
dit zijn de specs:

computer 1:
- 500 MHz processor
- 256 MB RAM
- 9,1 GB SCSI harde schijf
- GeForce 1 videokaart (32MB)

computer 2:
- 1000 MHz processor
- 128 MB RAM
- 20 GB harde schijf
- GeForce 2 videokaart (32MB)

als dat SCSI niet erg veel uitmaakt dan koop ik natuurlijk computer 2, maar als dat wel uitmaakt koop ik misschien toch wel de eerste (computer 2 is 80 euro duurder dan pc 1).

welke pc kan ik het beste kopen?? 1 of 2?
en kan iemand ook uitleggen wat SCSI is?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Post ff welke HD's d'r in zitten en welk soort SCSI ('gewoon' of U2W of U160 (zal wel niet :) ) - maar ik zou (zeker als je wel 'ns een spelletje wil spelen) voor de snellere processor + GF2 gaan.

Overigens heb ik jaren met een PII op 266 MHz gedaan - die leek een stuk sneller dan 'ie eigenlijk was, draaide bijvoorbeeld probleemloos DivX van CD ;) ...SCSI.

Trouwens, als ze van je broer zijn - waarom ga je dan niet ff je favoriete vijf programma's draaien, kijken op welke van de twee ze het best bevallen?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
over welk soort is niets gezegd, ik kreeg een kort mailtje.
en mn broer is het huis uit en meestal erg druk, dus ik kom er nooit.
en die van 80 euro duurder heb ik nog niet gezien, ik weet dus niet hoe spellen daar op draaien,
ik speel het liefst spellen zoals Commandos 2, Black & White en Max Payne. die hebben een enorme pc nodig, dus misschien maar beter de 1000 MhZ???
sorry, over HD en SCSI weet ik verder niets, maar SCSI zal wel een normale zijn.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
en kan iemand ook uitleggen wat SCSI is?
scsi schijven hebben een eigen chip, hierdoor moet de CPU niet gebruikt worden voor het schrijven/lezen waardoor de CPU minder belast wordt

SCSI geeft hoofdzakelijk voordelen bij het gebruik van meerdere harddisks in een computer/server en voor data-intensieve toepassingen zoals grote databases en videobewerking. Voor een normale computer voor thuis- of zakelijk gebruik wegen de voordelen van SCSI over het algemeen niet op tegen het vrij grote prijsverschil in vergelijking met een IDE oplossing.

March of the Eagles

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

SCSI betekent small computer system interface, deze worden dacht ik vooral gebruikt bij meerdere schijven en ook voor Jaz schijven
deze link kan je helpen: http://www.acc.umu.se/~sagge/scsi_ide/

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

• Gertjan
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

SCSI-schijven worden vooral gebruikt voor servers en door mensen die het beste van het beste willen hebben (en dus ook geld teveel hebben).

In jou geval zou ik er niet over peinzen om die SCSI-computer te kopen, ga lekker voor die snellere pc 2 en koop er dan nog 128 of 256 MB geheugen bij.

Voor een duidelijke uitleg over SCSI kun je het beste even met Google zoeken of de search van GoT gebruiken.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

...ik sluit me bij Ali aan :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Met wat jij aangeeft er mee te willen doen: bak 2, no doubt. Met de GF2 + 1GHz cpu lopen games duidelijk beter dan met een GF1 + 500MHz cpu. Zet er wel iets meer ram in, de huidige games lusten nogal wat. Voor skoezie en HD vragen kun je het beste terecht in Opslagmedia & I/O controllers (niet dat we het hier niet weten ;), maar dan blijft het wat overzichtelijker).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Even wat duidelijker titel :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1