localhost bereiken via extern IP

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
om de topictitel toch maar even een beetje te verklaren...

Op dit moment kan ik servers die op m'n eigen pc draaien niet benaderen via internet. De mappings e.d. staan allemaal goed, want anderen kunnen ze wel bereiken.

Ik moet 127.0.0.1 of 192.168.0.2 gebruiken om ze te benaderen. Is er soms toch een mogelijkheid om ze via het externe IP te testen?

Server == Debian;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
probeer het eens vanaf de pc bij de buren, of staat er een firewall in de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 17:07 schreef jadjong het volgende:
probeer het eens vanaf de pc bij de buren, of staat er een firewall in de weg?
Nou dacht ik het toch nog wel aardig geformuleerd te hebben.

Alles doet het dus wel!!!

Alleen niet wanneer ik vanaf de server zelf, z'n eigen gehoste webpagina's/ftpserver e.d aanroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31605

portforwarding. Bekijk de faq effe daar staat het een en ander uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 17:28 schreef martijntje het volgende:
portforwarding. Bekijk de faq effe daar staat het een en ander uitgelegd.
jongens, kom op hé

lees a.u.b. nou even wat ik vraag.

Iedereeeeen!!!!!!!!!! kan dus via m'n externe IP op m'n server komen, behalve ikzelf.
Daar wil ik wat aan doen.

Niet meer, niet minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 13:37

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb ooit hetzelfde gehad en ik meen te herinneren dat dat niet kon omdat... ja, daar houdt het op.

Sorry dat ik je geen reden kan geven/verzinnen. Had ook iets te maken met een netwerk wat je er8er hebt hangen d8 ik..

Maar ja, waarom zou je dat eigenlijk willen? Het maakt niks uit...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 21:55
gebruik je die debian bak ook als router voor je netwerk ??
Zo ja zet dan nat eens uit en je interne nick (ifdown ethx voor debian).

je geeft erg weinig info over je netwerk config, wat bij dit probleem waarschijlijk een zeet grote rol speeld.

Ik vermoed dat je route tabel een foute default route heeft.

overigens maakt het niks uit of je je interne, externe of localhost gebruikt. TENZIJ je expliciet de service aan een interface bond. (bv door in samba.conf onder [global] de regel interfaces = eth1 te plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
situatie is als volgt:
server = freesco,
een van de clients (deze pc dus) is een debian bakje, met daarop de servers (www/ftp...) geinstalleerd.
Nu hebben de instellingen van deze servers nog al eens een IP nodig, nu vul ik zolang ik hierop aan het testen ben maar gewoon localhost in, maar als alles dan werkt, moet ik dit weer veranderen naar m'n externe hostname om alles goed bereikbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 13:37

MRic3

Of praat ik weer poep?

Oh ja, ik heb geen zak verstand van linux of whatever (ben een half gecertificeerd microsoft pikkie)

Maar dat met die externe (variabele) IP heb ik opgelost door middel van www.no-ip.com

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychops
  • Laatst online: 03-06 21:55
[b]Op donderdag 18 april 2002 00:54 schreef Nu hebben de instellingen van deze servers nog al eens een IP nodig,
Wat bedoel je daar mee ? "nog al eens", die server moet gewoon een IP hebben, altijd. Als je de services installeerd (www/ftp) moet je ze gelijk aan het externe IP koppelen (192.168.0.2), en in je router portforwarding gebruiken.

Als je ze aan localhost gaat hangen gaat er idd iets mis ja.

Kan je www/ftp wel vanaf andere machines binnen je netwerk bereiken ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Licht het aa mij of snap ikgeen zak van je poss?
Als je probeert over inet een connectie te maken naar 127.0.0.1 of 192.168.xx.xx dan gaat dat niet werken nee.

Als je bedoelt dat je op je 192.168.xx.xx een webserver hebt draaien, en op je inet server port 80 forward naar die PC dan zou j dus idd via je exerne IP bij die lokale bak moeten kunnen komen ja.

En als je bedoelt dat je LOKAAL in je eigen LAN dan nit kan surfen naar extern IP:80 weke doorverwijst naar je lokale bak .. dat heb ik icm MXStream wel vaker voorbij zien komen hier.

Verzoekom dus nu eens rustig uitgebreid uit te leggen watje nu eigenlijk bedoeld c.q. wilt

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 21:25

@r!k

It is I, Leclerq

Ehh, hosts file aanpassen zodat je dat naampje aan het interne IP adres koppelt? :?

Dan heb je in de praktijk nog hetzelfde maar je kunt wel via het naampje erop komen. Meer suggesties heb ik ook neit voor je.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 13:22
Op donderdag 18 april 2002 10:31 schreef ErikH het volgende:
Ehh, hosts file aanpassen zodat je dat naampje aan het interne IP adres koppelt? :?

Dan heb je in de praktijk nog hetzelfde maar je kunt wel via het naampje erop komen. Meer suggesties heb ik ook neit voor je.
Met FreeSCO worden poorten van binnenuit niet teruggemapt op jezelf dat is dus niet mogelijk. Je moet je hosts file aanpassen om via een 'extern'-ipadres je eigen server te kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
Op donderdag 18 april 2002 10:26 schreef Koffie het volgende:
[...]
En als je bedoelt dat je LOKAAL in je eigen LAN dan nit kan surfen naar extern IP:80 weke doorverwijst naar je lokale bak .. dat heb ik icm MXStream wel vaker voorbij zien komen hier.

Verzoekom dus nu eens rustig uitgebreid uit te leggen watje nu eigenlijk bedoeld c.q. wilt
Dat bedoel ik dus.
Op donderdag 18 april 2002 11:19 schreef edstasy het volgende:

[..]

Met FreeSCO worden poorten van binnenuit niet teruggemapt op jezelf dat is dus niet mogelijk. Je moet je hosts file aanpassen om via een 'extern'-ipadres je eigen server te kunnen benaderen.
Daar zat het probleem dus blijkbaar
'k heb nu m'n (externe) hostname maar gekoppeld aan m'n localhost. Dat maakt het allemaal idd al een stuk beter. thnx.
Benaderen via IP lukt nog steeds niet, maar ik denk dat ik het voorlopig maar even zo moet houden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 03-06 19:14
gebruik een proxy, dan werkt het wel :)
Pagina: 1