Foto beschrijven met eigen velden

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een programmaatje waarmee ik foto's kan beschrijven. Dus bijv.

Titel
Onderwerp
Datum genomen
Datum bewerkt
Datum backup
Auteur
Tijd
Trefwoord(en)
Opmerkingen
Categorie
Project
Status

Het blijkt dus wel dat er zelf in te voeren velden moeten komen, maar daar heb ik nog geen proggie voor gevonden. ACDSee kan alleen beschrijving, datum en trefwoorden invoeren, dus daar heb ik niets aan.

Het liefst wil ik ook dat EXIF-headers worden meegenomen in die beschrijving, zoals sluitertijd, diafragma, focus etc.

Wel veel eisen, maar uiteindelijk gaat het erom de foto's zo nauwkeurig mogelijk te kunnen beschrijven.

Wie heeft enig idee?

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-09 14:16

ThE_ED

Stuffed Animal

Kun je niet zelf iets schrijven dat gebruik maakt van zelf in te vullen velden in de al bestaande fotoformaten :? Misschien is zelfs een plugin mogelijk. (Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe een foto bestand eruit ziet maar er zijn vast wel lege bytes :P waar niks mee gebeurd, of dat je aan het einde zoveel kunt toevoegen als je wilt zonder dat ze foto fucked up wordt.)

Ik ben fan van dingen

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 16:51 schreef ThE_ED het volgende:
Kun je niet zelf iets schrijven dat gebruik maakt van zelf in te vullen velden in de al bestaande fotoformaten :? Misschien is zelfs een plugin mogelijk. (Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe een foto bestand eruit ziet maar er zijn vast wel lege bytes :P waar niks mee gebeurd, of dat je aan het einde zoveel kunt toevoegen als je wilt zonder dat ze foto fucked up wordt.)
Beetje offtopic, maar de meeste programma's maken ofwel een index aan, waarin ze de bestandsnaam+path van de foto beschrijven en daar de velden bij maken, ofwel voor iedere foto een eigen bestand aan.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Paperport DeLuxe misschien.

In principe kun je binnen windows voor alle bestanden een reeks properties instellen:
klik rechts op bestand-->properties-->summary

Kazaa en kornuiten maken ook gebruik van die velden.

www.jurgroessen.nl

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

[edit]

laat maar :P

• koelkast
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 17:36 schreef Hangloozz het volgende:
Paperport DeLuxe misschien.

In principe kun je binnen windows voor alle bestanden een reeks properties instellen:
klik rechts op bestand-->properties-->summary

Kazaa en kornuiten maken ook gebruik van die velden.
Ja, ik weet van die summery. Maar in Windows XP heb ik daar maar zo'n 4 velden. Ik weet niet welk OS jij draait en of jij er meer hebt?

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op woensdag 17 april 2002 20:45 schreef koelkast het volgende:

[..]

Ja, ik weet van die summery. Maar in Windows XP heb ik daar maar zo'n 4 velden. Ik weet niet welk OS jij draait en of jij er meer hebt?
dan moet je op geavanceerd >>> klikken :) dan krijg je er heel veel ;)

mijn T.net systeemspecspagina

• koelkast
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 22:06 schreef RRX het volgende:

[..]

dan moet je op geavanceerd >>> klikken :) dan krijg je er heel veel ;)
Ik krijg er dan juist minder:

Afbeeldingslocatie: http://www.dynamedia.nl/fox/properties.gif

Dit is dus de engelse Windows XP.
Hiermee kom ik er dus niet. Of heeft de Nederlandse XP wél meer velden, of kan ik naar een Plugin op zoek?

Verwijderd

Kun je niet een database bijhouden om de foto's te indexeren, bijvoorbeeld access? Maybe dan nog iets erbij schrijven (zijn natuurlijk ook wel custom programmaatjes voor die dat voor je doen) om die EXIF headers uit te lezen.

• koelkast
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 22:56 schreef Jaapf het volgende:
Kun je niet een database bijhouden om de foto's te indexeren, bijvoorbeeld access? Maybe dan nog iets erbij schrijven (zijn natuurlijk ook wel custom programmaatjes voor die dat voor je doen) om die EXIF headers uit te lezen.
Het zou inderdaad kunnen, maar dan bouw ik liever zelf iets php/mysql-achtigs..
Pagina: 1