80 conductor cable installed :?

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24
wat is dat voor iets??

ik heb hem al een tijdje draaien, mijn epox 8k7a+, nooit problemen mee gehad (nu ook niet echt vraag me af wat het is)....

ik krijg de melding bij het booten:
code:
1
Primary IDE Channel no 80 conductor cable installed

is dit erg?? (dit is dus niet mijn RAID, daar zitten mijn
"normale" RAID-drives in, maar er hangt nu een 20GB Quantum van me aan..

maar dus de vraag kan ik hier nu gewoon mee draaien?? of kan ik daardoor dan "dataverliezen"?

Verwijderd

speciale ide kabel met 80 aders voor extra afscherming. Nodig voor die hoge ata 66 en meer.

Verwijderd

Dan heb je een ata 33 kabel inplaats van een ata 66/100 erin zitten

• Ankh
Op woensdag 17 april 2002 16:33 schreef Lomu het volgende:
Dan heb je een ata 33 kabel inplaats van een ata 66/100 erin zitten
tis gewoon de normale IDE kabel, die ik altijd gebruik :? en hij heeft altijd 66 gedraaid

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Op woensdag 17 april 2002 17:04 schreef RaMMSTeiN het volgende:

[..]

tis gewoon de normale IDE kabel, die ik altijd gebruik :? en hij heeft altijd 66 gedraaid
jah dat bedoelt ie ook, de kabel die je moet hebben, hebben 40 aders meer, mischien ben je kortgeleden in je bios geweest en heb je iets veranderd,waardoor er nu wel herkend wordt dat je die kabel er niet inhebt,maar wel de hdisk(s) die er geschikt voor zijn.
Deze kabels hebben meestal gekleurde stekkers.

Verwijderd

je moet deze ide kabel wel in zetten

anders loop jouw hardisk nooit op 66
maar altijd 33

daar is geen tegen spaak tegen

• Ankh
aha ok :) dan zal ik eens gaan kijken, maar ik zou toch zweren dat ik dezelfde kabel heb, als altijd, en hij heeft altijd 66 gedraait.. btw, zijn dat die kabels, die hele dunne banen hebben??
ik heb er 2, maar die zijn voor mij Raid opstelling

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als de connector die op je mainbord zit blauw is, de middelste grijs en de laatste zwart is de kabel U100 geschikt, een "gewone" kabel zonder kleurtjes, veelal zwarte connectoren, zijn tot U33.
Als hij altijd al op U66 heeft gedraaid moet je wel een 80 conductor kabel heben gebruikt, en zijn er misschien inderdaad ergens instellingen fout, of de kabel zit niet helemaal lekker in je mobo of HD.
Succes.

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 06:59 schreef RaMMSTeiN het volgende:
aha ok :) dan zal ik eens gaan kijken, maar ik zou toch zweren dat ik dezelfde kabel heb, als altijd, en hij heeft altijd 66 gedraait.. btw, zijn dat die kabels, die hele dunne banen hebben??
ik heb er 2, maar die zijn voor mij Raid opstelling
ja dat zijn ze, effe bij de pc-boer een extra IDE kabeltje halen

• Ankh
Op donderdag 18 april 2002 08:34 schreef Count_Grishnackh het volgende:

[..]

ja dat zijn ze, effe bij de pc-boer een extra IDE kabeltje halen
aha ok :) nou dan draaien we maar ff een 33 ;) kom straks linux op te staan :)

• JeeCee
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:35
Op woensdag 17 april 2002 16:33 schreef mod het volgende:
speciale ide kabel met 80 aders voor extra afscherming. Nodig voor die hoge ata 66 en meer.
Weet je dat zeker? Ik heb gehoord dat er 40 aders zijn voor HD0 en 40 aders voor HD1. Dit zou volges mij ook de enige manier zijn om CS (Cable Select) werkend te krijgen.

Maar ik weet het ook niet zeker.

Greetz JC

Verwijderd

CS bestaat al sinds de 3,5" HDD's en toen hadden ze nog niet van 80 aderige kabel gehoord :)

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Ik heb hier eigenlijk nooit erg in gehad, weer wat bijgeleerd *D

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het kan ook zijn dat je de 80-aderige kabel verkeerd om hebt aangesloten.. dan doet ie het wel maar krijg je dus ook die melding..

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op donderdag 18 april 2002 12:10 schreef video-editing.nl het volgende:
CS bestaat al sinds de 3,5" HDD's en toen hadden ze nog niet van 80 aderige kabel gehoord :)
En hoe groot zijn harddisk nu dan? minder dan 3.5"? ;)

Maargoed, cable select heet niets met die extra 40 aders te maken. Tussen elk ader zit nu een extra ground ader. Dit is puur uit afscherming tegen reflectie en andere storingen.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Het kan zijn dat je kabel beschadigd (als het wel een 80cond. kabel is) is. En het maakt zeker wel uit. De IDE doet dan wel ATA100, maar je krijgt vrij veel dataloss waaroor data vaak vaker moet worden verzonden en dat merk je in de snelheid.
Als het trouwens zo'n goedkope Quantum fireball LCT 20 20 :r is zou ik het gewoon laten, die dingen zijn toch al verrotte langzaam :Z (mijn systeem werd echt bijna 2x zo snel met het opstarten van applicaties toen ik dat onding vervangen had door een D740X :z)

• Ankh
Op donderdag 18 april 2002 15:32 schreef Gabriel-LG het volgende:
Het kan zijn dat je kabel beschadigd (als het wel een 80cond. kabel is) is. En het maakt zeker wel uit. De IDE doet dan wel ATA100, maar je krijgt vrij veel dataloss waaroor data vaak vaker moet worden verzonden en dat merk je in de snelheid.
Als het trouwens zo'n goedkope Quantum fireball LCT 20 20 :r is zou ik het gewoon laten, die dingen zijn toch al verrotte langzaam :Z (mijn systeem werd echt bijna 2x zo snel met het opstarten van applicaties toen ik dat onding vervangen had door een D740X :z)
goh hoe raad je het .. die heb ik :+ ach.. linux wordt door dat ding vertraagd, is wel lachen :D

• JeeCee
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:35
Op donderdag 18 april 2002 13:24 schreef Dualdude het volgende:

[..]

En hoe groot zijn harddisk nu dan? minder dan 3.5"? ;)

Maargoed, cable select heet niets met die extra 40 aders te maken. Tussen elk ader zit nu een extra ground ader. Dit is puur uit afscherming tegen reflectie en andere storingen.
Als het voor bescherming is dan is het tegen overspraak en niet tegen reflectie. Reflectie ga je tegen door de juiste weerstands afsluiting aan het eind van de kabel.
Pagina: 1