Toon posts:

[perl] gedeelte pagina verversen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van een pagina (uitvoer van een perl proggie)slechts een klein gedeelte verversen. De pagina moet nl. gaan aangeven of een bepaald proces dat wordt uitgevoerd door een perl-bestand al is uitgevoerd. Zo ja, dan moet er "voltooid oid" op de pagina komen te staan.

Ik weet dat er zoiets bestaat als server push en client pull oid. Maar als ik het goed begrijp is dat niet helemaal compatibel met alle browsers. Heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

Verversen kan niet met browsers...als het er staat staat het er. Wat je wel kan doen is wachten op input en dat dan naar de browser pushen...

Als je echt een stukje wilt verversen moet je denken aan een java applet of een apart frame.

Misschien dat je nog wel het een en ander met layers en javascripting voor elkaar kan krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
pushen naar webbrowser na input? Dat werkt toch met bepaalde browsers niet(netscape?).

in principe mag ook de hele pagina wel ververst worden, maar dat duurt weer zo lang met inladen.... :(

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 23:30
Frames / IFrames.

Verwijderd

Het zou inderdaad goed kunnen dat het onder netscape niet werkt. Eerlijk gezegt browse ik niet met netscape, maar het is natuurlijk het proberen waard om het te testen.

Je zou dan naar een alternatief kunnen kijken. Bijvoorbeeld een java applet...

Verwijderd

als het perl scriptje nog actief is kun je gewoon een meta refesh tag printen

Verwijderd

Topicstarter
meta refresh tag printen? Kun je dat toelichten?

Verwijderd

Topicstarter
*** ik moet weer offline. Morgen ga ik bekijken welke tips ik allemaal gekregen heb. Alvast bedankt in elk geval.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[topic=465189/1/50]
Als je zoeits gebruikt, zou je dus je scrip iets kunnen laten uitvoeren.

Alstie dan klaar is geef je een extra
code:
1
print "Bewerking voltooid<BR>";

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1