[win2k] 20% van down- en uploads hangen bij 99%

Pagina: 1
Acties:

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:11

Illusion

(the art of)

Topicstarter
Hier heel simpel het probleem:
Bij het up- en downloaden van voornamelijk .rar (.r01 .r02 enz) en .avi bestanden van het internet blijft de down- of upload regelmatig steken op 99%.
Als ik dan de transfer stop, opnieuw initialisieer en resume, dan is het bestand naderhand corrupt, en klopt de bestandsgroote niet meer (soms 1byte verschil soms 30KB te groot).

Mijn configuratie:
AMD TB 1GHz +256MB ram
Standaard Unex (realtek) 100mbit netwerkkaartje
windows 2000 proffesional UK
Zone-alarm 3.0.081
Internetverbinding: 10MBit half-duplex via cisco-router naar 1Gbit backbone

Alle IP en DNS nummers kloppen, want ik kan gewoon internetten, mailen, chatten enzovoort.
Ik heb gewoon FTP geprobeerd, FTP op andere poorten, via Direct Connect, ze hebben er allemaal last van. Het maakt ook niet uit van of naar wie ik transfer, of het nou op het lokale (grote flat) netwerk is, of naar chello, Nasa, enz.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ikzelf heb het vermoeden dat er ergens iets geblokkeerd wordt (door Zone-alarm) wat normaal gesproken gebruikt wordt om een transfer netjes af te sluiten. Het gekke is dus dat het lang niet altijd gebeurt maar "slechts" in enkele gevallen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

Ik heb dit probleem gehad toen ik Download Accelerator gebruikte. Is dit in jouw geval ook zo?

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 15:49 schreef AlphaTauri het volgende:
Ik heb dit probleem gehad toen ik Download Accelerator gebruikte. Is dit in jouw geval ook zo?
ik heb dat ook wle is gehad ja..

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Temp disk vol ?

Als ik het goed heb slaat IE (of andere soft) de download altijd eerst op in de temp folders alvorens 'm naar de bestemming te copieren.

Misschien is die 'n beetje vol ofozw?

This space intentionally left blank.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Heb het ook wel eens gehad met Getright (DAP sux helemaal).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Dan issie toch bezig met building output :? zeker bij grote files moet je dan een tijd wachten :)

• Illusion

Illusion

(the art of)

Topicstarter
Het probleem is dus bij Down EN Uploads.

Ik gebruik GEEN download accelerator, of getright o.i.d.
Temp disk is niet vol, ca 3 GB vrij.
Ik gebruik zelf om vanaf FTP te downloaden altijd wincommander 5.0. Maar als ik met Opera6.0 build 1078 iets download (plaatje van 400MB van NASA) dan hangt ie ook op 99%.
Mijn FTP server is G6ftpserver. Mensen downloaden van mij o.a. met WSftp, Wincommander en IE.
Op woensdag 17 april 2002 16:20 schreef zmn het volgende:
Dan issie toch bezig met building output :? zeker bij grote files moet je dan een tijd wachten :)
hmmm dit zegt me helemaal niets, zou je dat even uit kunnen leggen?? Hij blijft dus gewoon echt uren hangen :(
Toch alvast bedankt voor de snelle replies

• Illusion

Illusion

(the art of)

Topicstarter
nog even een klein kickje om te kijken of mensen me nog kunnen helpen.
Ik heb vannacht weer 6 downloads a 700MB weg kunnen gooien :(

Pagina: 1