Xenon webstore: geld klopperij / oplichting

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 10:09
Ik had bij Xenon webstore een creative audigy besteld.

Na 4 dagen nog niks binnen ook geen telefoon of email bericht, ik ben maar gaan bellen:

Ik: Hallo met Peter, ik heb bij jullie een creative audigy geluidskaart besteld, is die op voorraad :?

Xenon: Wat is u bestelnummer?

Ik: Ik wil alleen weten of hij op voorraad is, en zo niet, wanneer jullie hem kunnen leveren?

Xenon op zeer onvriendelijke toon: WAT IS UW BESTELNUMMER?

Ik: Nou goed dan, ik ga even tussen mijn email zoeken.

Ik: gevonden, nummer .......

Xenon: OW DE CREATIVE AUDIGY GELUIDSKAART!

Ik: ja die (ik denk gvd dat had ik pas x aantal keer duidelijk gemaakt)

Xenon: dat weet ik niet precies, u heeft het zeker binnen 10 werkdagen.

Ik: ik zie het nog wel aan, hadden jullie daar geen email over kunnen sturen?

Xenon: Nee dat doen we nooit.

ik : prettige dag verder.

Xenon: dag

Nog een keer gebelt dit keer een man en die was wel vriendelijk.
Na 1 dikke week nog niks binnen, ander bedrijf opgebelt, ze konden gelijk leveren.
Xenon geannuleert met een nette E-mail dat het te lang duurde.
En bestelt bij het andere onbekend en goedkoper bedrijf.

En dan kreeg je ineens een heel snel een emailtje van: betaal jij even xxx aantal euro annuleringskosten.
Ik dacht van: ga weg man, nu wel snel een email kunnen sturen, had dat maar gedaan binnen de 24 uur toen je nog wel gratis kon annuleren.
Levertijd: Drie tot vijf werkdagen voor componenten, voor systemen geldt een levertijd van 1 a 2 weken.
Het kan echter voorkomen dat een produkt tijdelijk moeilijk leverbaar is. Als dit het geval is ontvangt u hierover bericht.
Dit is dus niet gebeurt
En in de email die je krijgt bij het annuleren staat in dat je recht hebt op gratis annulering indien de levertijd erg lang duurt, wat in in mijn ogen het geval was.
Ik heb hier verder niet meer op gereageerd.

Vandaag kreeg ik mijn 3de brief binnen of ik binnen 3 dagen 27,45 euro wou betalen voor een geluidskaart van 70 euro die ze nooit hebben geleverd, als ik niet betaal binnen 3 dagen starten ze het incasso-traject

Ik vind dit pure geldhonger, geld (verdienen) aan atikelen die ze niet leveren bovendien hebben ze een slechte service heb ik ervaren, geen email gekregen dat het wat langer duurt, en als ik op bel word ik onvriendelijk behandelt.

Heeft iemand ervaring met het incasso-traject van Xenon webstore :?

bvd Peter

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ervaring met het incassotraject maar traag met leveren zijn ze ZEKER ja. Had een keer een USB hubje bij ze besteld , maar na 3 weken maar bij V&D zelf gekocht omdat ik het 'iets' te lang vond duren. Bestelling geanuleeerd, geld terug gekregen na een week en de volgende week lag het ding alsnog in de brievenbus. |:(

Nou ja, netjes als ik ben heb ik dat ding maar teruggestuurd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 14:07
Nee, maar ik weet wel dat ze niet snel zijn met leveren. Ze hebben echt niets op voorraad. Het duurt alltijd minstens anderhalve week, ook al boek je het geld over met telebankieren.

-edit- typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Ik weet niks van het incasso traject van xenon, maar heb 1 raad, sla zoveel mogelijk van je ondernomen acties op en print ze bijvoorbeeld uit. De quote die je net had, maak ff een screenshot van de originele pagina van het bedrijf en opslaan. Ze kunnen je uiteindelijk niks maken, want je staat in je recht. Registreer het alleen wel zo goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 21:56
Ja hoor, ik heb precies hetzelfde gezeik gehad, ze sturen allemaal mailtjes en ze hebben me zelfs opgebelt, en toen heb ik gezegd dat ze het uit konden zoeken en gelijk opgehangen en daarna heb ik dus helemaal niks meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 07:55
'k heb er stagegelopen :{

Kom maar op met de vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenon vind ik persoonlijk echt super slecht! Zeker met leveren, bij mij duurde het ook al zo lang! Echt een kl#te shop! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Op woensdag 17 april 2002 15:43 schreef E-MANs het volgende:
...verhaal...
Hmm het lijkt mij dat je dat incasso traject gewoon kan negeren. Het is voor hun namelijk niet de moeite om er een grote zaak van te maken (incassobureau e.d.). Ze staan er niet goed voor (houden zich niet aan hun leveringsvoorwaarde enz.). M.A.W. blaffende honden bijten niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
ik vind het raar dat ze "maar" een 6 gemiddelt hebben in de shop survey als je dat allemaal hoort.

Cutebritney:
Hoe is je ervaring met het annuleren en met het incasso-traject?
is het altijd echt zo als maddog_rvo zegt :?

edit: Gir: maar dan vragen ze gelijk wel minimaal 35 euro als het incassobureau er bij moet komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op woensdag 17 april 2002 16:09 schreef E-MANs het volgende:
ik vind het raar dat ze "maar" een 6 gemiddelt hebben in de shop survey als je dat allemaal hoort.

Cutebritney:
Hoe is je ervaring met het annuleren :?
is het altijd echt zo als maddog_rvo zegt?
Ze mailen iig wel altijd dat er anulerings kosten betaald moeten worden, maar of ze ook werkelijk iemand sturen bij weigering, weet ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een tijdje geleden een reepje 256 mb-ram gekocht bij Xenon, ik vond de afhandeling/levering prima volgende dag lag het in de bus maar dat zal wel een incident zijn geweest dan ;)

daarbij kwam ook nog eens dat ik vergeten was te betalen, en pas na 3 maanden kwamen ze ermee :) dus toen heb ik uiteraard wel netjes betaald :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik heb ook iets dergelijks gehad, gewoon voet bij stuk houden en zoals mdusink al zei: Sla zoveel mogelijk op en print het uit!

(Oja ik had zoiets met Dixons, ze wilden me geld niet teruggeven terwijl dat op internet wel in de Algemene Voorwaarden stond! >:) )

Gewoon voet bij stuk houden! NIKS DOKKEN! De consument staat erg sterk! (Zeker nu er pas zo'n nieuwe wet is aangenomen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 22:52

Memendo

V4-power/Team BSD

Binnen 7 dagen nadat je besteld hebt mag je de koop bij een webstore altijd zonder enige reden verbreken. Maar voor jou is dat nu niet meer aan de orde denk ik.

Ik heb het zelf ook al eens aan de stik gehad met xenon alleen niet over annuleringskosten. Ik had weetik hoevaak gemaild omdat ik overdag met stage zat. Toen toch maar eens bellen:
-- heeft u die mail naar info@xenon gestuurd meneer?

Ik; ja hoezo

-- Nou die komen nog al eens niet aan.

Wat heb jij hier aan:

Gewoon zeggen dat je binnen 7 dagen na je bestelling een mail heb gestuurd waarin je annuleerde. Dan mogen ze geen kosten in rekening brengen.
Nu is die niet netjes, maar bij xenon maken ze er ook een puinzooi van. Oh en bedankt want dankzij dit topic bedenk ik mij ineens dat ik nog portokosten van ze krijg voor RMA. Ik ga is ff bellen. EDIT\\ Dat geld dus niet ingeval van RMA lees ik net in de algemene voorwaarde
Op woensdag 17 april 2002 16:15 schreef Danos het volgende:
ik heb een tijdje geleden een reepje 256 mb-ram gekocht bij Xenon, ik vond de afhandeling/levering prima volgende dag lag het in de bus maar dat zal wel een incident zijn geweest dan ;)
Als het op voorraad is niks geen problemen, maar als het er niet oh dan kan je lang wachten. En er is heel vaak iets niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen goede gewoonte voor internetbedrijven om zelf te reageren op postings in de shopsurvey en in the gathering of tweakers, maar in deze situatie voelen wij ons genoodzaakt een korte reactie te geven.
Xenon Webstore is een internetbedrijf dat sinds 1999 bestaat. Het bedrijf is uitgegroeid tot een van de grootste online hardware leveranciers van Nederland met een jaarlijkse omzet van € 5 miljoen. Op het moment zijn er 25 mensen werkzaam bij Xenon. Het bedrijf gaat per 6 mei as verhuizen en betrekt een nieuwbouwpand ter grootte van 800m2.
Het feit dat Xenon als een onbetrouwbaar bedrijf wordt afgeschilderd is niet juist en derhalve leugenachtig. Een ieder die een bestelling plaatst bij Xenon gaat door de bestelling akkoord met de algemene voorwaarden.
Op het moment dat een klant een artikel besteld, wordt het door ons bij een van onze leveranciers besteld, mits het artikel niet op voorraad is. Tevens is het onwaar dat Xenon geen artikelen op voorraad heeft. In ons magazijn ligt voor meer dan €100.000,- aan computercomponenten. Het artikel wordt dus gereserveerd voor een klant. Conform de koopovereenkomst die wordt aangegaan middels het bestellen via onze site is de klant verplicht dit artikel af te nemen. Xenon kent een leverplicht, de afnemer een betalingsplicht. Indien de klant annuleert buiten de door ons toegestane termijn rekenen wij de gemaakte kosten door. Geheel conform de in Nederland geldende wetten. Dit is u tevens medegedeeld op moment van annuleren.
Tevens staat in onze algemene leveringsvoorwaarden expliciet vermeld dat Xenon zich de mogelijkheid voorhoudt de openstaande facturen uit handen te geven ter incasso. Hierbij staat tevens vermeld wat de extra kosten voor u zullen bedragen wanneer dit het geval is.

Het ziet er naar uit dat sommigen onder jullie moeite hebben om zaken te doen met een professioneel bedrijf dat zich niet eenvoudig laat afschepen door een klant die een wat grote mond heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 16:46 schreef Xenon_Webstore het volgende:
...Het ziet er naar uit dat sommigen onder jullie moeite hebben om zaken te doen met een professioneel bedrijf dat zich niet eenvoudig laat afschepen door een klant die een wat grote mond heeft.
Ja dat klopt inderdaad. In mijn geval lieten jullie je ook niet afschepen door een klant. Daarom heb ik zo lang op mn componenten moeten wachten. (lees 5 maanden!) Mooi excuus, maar het gaat volgens mij lang niet altijd op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 22:17

Wallie

Herr

Het is geen goede gewoonte voor internetbedrijven om zelf te reageren op postings in de shopsurvey en in the gathering of tweakers, <knip>
Inderdaad, dat bevistigen jullie maar weer eens.

De topic-starter heeft duidelijk beargumenteerd wat zijn problemen zijn, en jullie reageren hier totaal niet op, alleen maar wat geblaat over de algemene voorwaarden.

Hebben jullie wel op tijd kunnen leveren? Was de man aan de telefoon onbeleefd? etc...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
<knip stukje algemene voorwaarden>

Het ziet er naar uit dat sommigen onder jullie moeite hebben om zaken te doen met een professioneel bedrijf dat zich niet eenvoudig laat afschepen door een klant die een wat grote mond heeft.
Als ik uw website bekijk, zie ik een site die gericht is op particulieren.
Particulieren willen gewoon service.
Blijkbaar gebeurd dit niet, ikzelf heb dit ook al meerdere keren ondervonden.
(er wordt bijvoorbeeld totaal NIET gereageerd op mail, hoe kan een WEBwinkel dat in GoTsnaam flikken ?!?!)

Overgins, een grote mond?
Ik vind dat een aantal medewerkers van uw bedrijf ook zeker "niet zo netjes" zich gedragen hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze thread ga aan mijn collega's cq vrienden sturen. Het is weer eens consumenten pesten tijd. Tsss!

Meesten van jullie checken toch wel die shopsurvey? Als ik zo'n webwinkel zie die maar lage cijfers heet dan loopt ik een grote boog omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
[knip] [/knip]
[knip] Xenon historie [/knip]

Het feit dat Xenon als een onbetrouwbaar bedrijf wordt afgeschilderd is niet juist en derhalve leugenachtig.
In plaats van je klant als oud vuil te behandelen door hem hier voor leugenaar uit te maken zou je je liever bezig houden met oplossen van het conflict.

Bovendien raad ik je eens aan om de reacties in de shop survey te lezen. Daaruit zal blijken dat niet alle maar toch zeker een aantal van jullie klanten wel degelijk het idee heeft met een onbetrouwbaar bedrijf zaken te hebben gedaan.
Xenon kent een leverplicht, de afnemer een betalingsplicht.
Lever dan, en communiceer hierbij duidelijk. Het is vaak niet zozeer het wachten waar klanten problemen mee hebben, maar het in het ongewisse blijven of ze vergeten worden.
Nee, het ziet er eerder naar uit dat jullie, gezien de reactie hier en het uitblijven van een reactie naar je klanten toe, eens iets moeten doen aan jullie communicatiemogelijkheden en -vaardigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnRaged
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

EnRaged

rijdt met Joe Bar Team Spirit

Nou, heb ik me ook maar even ingelogt op T.net!
Xenon, je zou moeten weten dat, wanneer je als bedrijf aan particulieren via internet levert, dat het hier een koop op afstand betreft. Ook zou je moeten weten dat de Europsese Richlijnen omtrent koop op afstand recentelijk in de NL wet zijn geimplemteerd en inmiddels rechtskracht hebben. Klanten kunnen hun producten binnen 7 dagen zelfs terug sturen, dus alsnog annuleren, ZONDER OPGAAF VAN REDEN! Dus waarom zou deze topicstarter alsnog annulerings kosten moeten betalen? Hij bespaart jullie de moeite. En indien je als Xenon kosten hebt gemaakt en die zou je op de consument kunnen verhalen (is dus niet zeker!!), zul je die eerst moeten aantonen en duidelijk maken dat het redelijke kosten zijn. Wat er in jullie algemene voorwaarden staat wat betreft de annulerings kosten zou wel eens in strijd met de wet kunnen worden gezien en daarom niet van toepassing kunnen worden verklaart. Ik hou me al een tijdje bezig met consumentenrecht en voordat jullie een kostbaar incassotraject opstarten, zou ik jullie echt aanraden toch eventjes Boek 7 van het BW door te nemen, en de nieuwe wet m.b.t koop op afstand!!

Edit: Typo's

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDjasp
  • Laatst online: 22-08 12:30

TheDjasp

het wordt toch niks

Het is geen goede gewoonte voor internetbedrijven om zelf te reageren op postings in de shopsurvey en in the gathering of tweakers, maar in deze situatie voelen wij ons genoodzaakt een korte reactie te geven.
Het is zeker geen gewoonte, maar het zou een goede gewoonte kunnen zijn, om zo te communicatie tussen klant en bedrijf te bevorderen.
Xenon Webstore is een internetbedrijf dat sinds 1999 bestaat. Het bedrijf is uitgegroeid tot een van de grootste online hardware leveranciers van Nederland met een jaarlijkse omzet van € 5 miljoen. Op het moment zijn er 25 mensen werkzaam bij Xenon. Het bedrijf gaat per 6 mei as verhuizen en betrekt een nieuwbouwpand ter grootte van 800m2.
Het feit dat Xenon als een onbetrouwbaar bedrijf wordt afgeschilderd is niet juist en derhalve leugenachtig.
Noch de omzet, noch het aantal werknemers, noch de locatie van een bedrijf kan als argument worden gebruikt om de betrouwbaarheid van een bedrijf te meten. Buiten het feit dat de genoemde bedragen niet (door ons) te toetsen zijn en wij dit maar voor waar moeten aannemen. Maar desalniettemin wekt Xenon de INDRUK niet bijster betrouwbaar te zijn, en een INDRUK, want subjectief, kan nooit als onwaar worden aangemerkt. (En omzet zegt nog altijd niets over de WINST die gemaakt wordt, misschien gaat er wel maandelijks 10 miljoen EUR het gootsteenputje in...)
Een ieder die een bestelling plaatst bij Xenon gaat door de bestelling akkoord met de algemene voorwaarden.
Gelukkig is het in het Nederlandse Rechtssysteem nog steeds zo dat Algemene Voorwaarden die niet conform de wet zijn, niet rechtsgeldig zijn, en klanten zich daar dan niet aan hoeven te houden. Nou stel ik niet dat dit in het geval van XW zo is (ik neem aan dat ze zelfs geheel conform de Nederlandse wet zijn), maar in dit geval zou van XW toch enige coulantie en redelijkheid verwacht kunnen worden.
Tevens is het onwaar dat Xenon geen artikelen op voorraad heeft. In ons magazijn ligt voor meer dan €100.000,- aan computercomponenten.
Niet te controleren, derhalve geen argument.
Xenon kent een leverplicht, de afnemer een betalingsplicht.
Men kan hier waarschijnlijk in lengte van dagen kunnen discussieren of XW aan haar leveringsplicht heeft proberen te voldoen, en of de klant daarom aan zijn betalingsplicht gehouden kan worden.

Naar alle waarschijnlijkheid kan E-MANS beter gewoon de incasso betalen, maar nog waarschijnlijker acht ik dat Xenon mede door deze thread potentiele klanten zal afschrikken, dus ik vraag me af wie er uiteindelijk het meeste geld kwijt is..
En het ziet er ook naar uit dat menig bedrijf nog steeds niet doorheeft dat de KLANT nog altijd koning is, omdat de klant nog steeds voor de centjes zorgt.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar 1 keer wat bij ze besteld. Ff opgebeld of ze de kast op voorraad hadden. Dat hadden ze volgende dag had ik de kast in huis. Prima service. Geen problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
Op woensdag 17 april 2002 16:46 schreef Xenon_Webstore ook al een flink verhaal
De eerste keer dat ik belde werd ik vrij onvriendelijk behandelt en na jullie email over het annuleren had ik weinig zin om hierover in discussie te gaan, dat is de reden dat ik geen contact met jullie heb opgezocht.

Ik hoop dat meneer Xenon_Webstore iets kan regelen (of is misschien zelf directeur) zodat ik geen annuleringskosten hoef te betalen?
Ik heb nog geen shop survey ingevult maar ik hoop dat ik bij Algemene indruk en Service een redelijke voldoende kan plaatsen.

En ik vraag mij af wat de kosten zijn van annuleren, ik hoop dat U met goede argumenten kan komen en dat het niet alleen geldhonger is.

Wat natuurlijk ook kan is de annuleringskosten gewoon afschaffen, hiermee zou Xenon webstore een stuk positievere indruk maken bij de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op woensdag 17 april 2002 17:30 schreef E-MANs het volgende:

Wat natuurlijk ook kan is de annuleringskosten gewoon afschaffen, hiermee zou Xenon webstore een stuk positievere indruk maken bij de meeste mensen.
gewoon op mail reageren vind ik ookal een hele vooruitgang :D

[edit]
die annuleringskosten zijn idd ook belachelijk....een fatsoenlijke webwinkel maakt geen verliezen op een geannuleerde bestelling, behalve als het mischien een heel oud/speciaal artikel betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappige mensen die van Xenon...

quote uit 'Algemene voorwaarden Retourzendingen' van Gistron
Bv.(kan even mijn zusjes wetboek niet vinden).
Punt 10.Retourgarantie :
"In het kader van de wet "kopen op afstand" heeft de klant bij het doen van een aankoop op afstand- internet,telefoon en fax-het recht op een 'afkoelingsperiode' van 7 werkdagen na AFLEVERING van het product."..."Als peildatum geldt de afleveringsdatum van de vervoerder.".

Natuurlijk kan er een onenigheid bestaan over een aankoop die nog helemaal niet geleverd is, maar aangezien Xenon stelt dat :"Conform de koopovereenkomst die wordt aangegaan middels het bestellen via onze site is de klant verplicht dit artikel af te nemen. " en dat er dus al gesproken kan worden van een aankoop,dan is er geannuleerd binnen de periode van 7 dagen na de aflevering van het product.
Sorry voor Xenon,maar wat je ook in de algemen voorwaarden zegt, het is altijd onderhevig aan de in dit land geldende wetten.

/edit : enigszins dubbelpost, blijkbaar konden de anderen toch wat sneller typen....bad bad bad laptop /edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

professioneel bedrijf, ja hoor!!
Ik heb een kast bij jullie besteld, wordt er eerst de verkeerde geleverd!
Dan stuur ik hem terug en jullie zouden de goede opsturen, die zou op voorraad zijn(telefonische toezegging). Not hij moest besteld worden, maar ik moest eerst weer bellen voordat ik dit teweten kwam. Als professioneel bedrijf hadden jullie ff moeten bellen of mailen.
Dan duurt het ruim 6 weken voordat ik weer eens bel, ik vond het wel erg lang duren. En wat krijg ik te horen: "Ja die kast ik zie hem hier staan hij staat er al een weekje ofzo" En nu niet zeggen dat dit niet waar is, dit is letterlijk zoals het mij gezegd is!! En tevens kan mijn broertje dit bevestigen want ik had jullie op de speaker staan! Vervolgens heb ik die man dringend verzocht die kast te versturen omdat ik hem anders niet meer hoefde. Blijkbaar heeft dit indruk gemaakt want ik had dat ding binnen 2 dagen.
Nu zullen jullie dit vast afschuiven als een incident, er zijn 2 dingen die dit geen incident maken:
1 Ik hoor meer klachten over HEEL ERG LAAT leveren
2 een professioneel bedrijf had dit zich nooit laten gebeuren, dat had met zijn klant gecommuniceerd en hem op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.

Ps De koopovereenkomst is geannuleerd voor de afkoelingsperiode van 7 dagen die jullie in jullie algemene voorwaarden hebben vermeld. Ik zou dus als winkel niet met incasso gaan drijgen, er kan namelijk heel makkelijk onderuit als klant: In de situatie van de topicstarter zou ik nu mijn annulering intrekken, XW laten leveren en vervolgen me beroepen op de afkoelingsperiode en dan zo onder de incasso uit te komen. Dat alles kost jullie nog meer geld. Dus Xenon jullie hebben geen poot om op te staan

Het was eens maar nooit weer!!

EDIT:
Op woensdag 17 april 2002 17:43 schreef Xenon_Webstore het volgende:
Hierbij wil ik nog kort inhaken op de posting van Enraged:
Daarvoor hebben we een quoteknop, als je niet weet hoe het forum weet lees dan de FAQ. Dit zijn zegmaar de algemene voorwaarden van dit forum. En dat is een goed vergelijking, de FAQ en de Alg voorw. worden bijde namelijk bijna nooit gelezen terwiijl ze erg belangrijk zijn!!!
[b]Op woensdag 17 april 2002 17:43 schreef

Echter stelt Xenon Webstore zich altijd op het standpunt dat de service naar de klant toe zeer belangrijk is.
Daar merken we niets van |:(

EDIT
Ondertussen gaat het over wetgeving en niet meer over hardware. ff een modje schoppen, misschien kan die wel in SG verder waar wel vaker topics mbt wetgeving staan.( met als grote voordeel dat XENON er dan niet meer bij kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij wil ik nog kort inhaken op de posting van Enraged:

Uiteraard is Xenon vertrouwd met de wetgeving omtrent koop op afstand. Deze wet die het contact tussen de koper op afstand en de aanbieder reguleert is enkele jaren geleden in het leven geroepen. (Art. 46a t/m 46j van boek 7 BW)
Deze wet geeft de koper een bedebktijd van 7 dagen nadat de gekochte zaken zijn ontvangen (dus tevens betaald!) een onvoorwaardelijk herroepingsrecht heeft. In al onze bevestigingen per email wordt dit ook aan klant medegedeeld.
De enige restrictie om geheel buiten de kosten te blijven als klant is dat de koper het geleverde retourneert in de staat waarin hij dat heeft ontvangen. Doch indien de aanbieder kan aantonen dat hij in onderhavige situatie schade lijdt door schommelingen in de markt dan heeft de koper geen bedenktijd.....

Kortom een wetgeving die zeer te betwisten is in de computerhardware. Echter stelt Xenon Webstore zich altijd op het standpunt dat de service naar de klant toe zeer belangrijk is.
De insteek van het versturen van betalingsherinneringen is uiteraard een reactie van de klant te ontlokken. Deze is in dit geval niet uitgebleven doch zou het beter zijn geweest je direct te wenden tot onze administratieve afdeling. Ik ben er van overtuigd dat ook in deze situatie een redelijke oplossing gevonden kan en zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnRaged

EnRaged

----------------------------------------------------
Uit de alg. voorwaarden van Xenon:

5.6 Retournering van het geleverde kan slechts na toezegging van Xenon en onder door Xenon te bepalen voorwaarden. De afnemer is verplicht de zaken zoveel mogelijk in originele verpakking en zo min mogelijk beschadigd te retourneren. Ingeval van herstel dan wel vervanging van ondeugdelijke zaken is de afnemer verplicht de te vervangen goederen te retourneren naar een door Xenon op te geven adres.
------------------------------------------------------

Nope Xenon heeft de wet Koop of afstand nog niet doorgenomen! Ik ben het dus ook MBrinkman eens. Volgens mij zijn de algemene voorwaarden in strijd met de NL wet, die volgens hun eigen voorwaarden (nl art 17) wel van toepassing is.

EnRaged is heel benieuwd naar de reactie van Xenon!
(en zijn eigen verdere levensloop op GOT, 2e post pas)

Hmm, Xenon typt sneller dan ik
Maar waar baseer je het volegnd op: "Doch indien de aanbieder kan aantonen dat hij in onderhavige situatie schade lijdt door schommelingen in de markt dan heeft de koper geen bedenktijd..... " Waar is dit te vinden??

EN waarom zou Xenon niet moeilijk doen indien het product binnen 7 dagen (conform de wet) wordt geretourneerd en wel waneer een bestelling wordt geanuleerd?? Het laaste lijkt me minder kostbaar.

En dat de wet naar jullie mening te betwisten valt.... ik noem het gewoon consumentenbescherming...

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... niet onbetrouwbaar.... Major on 3th geheugen verkopen als orgineel infineon... nee dat getuigt van betrouwbaarheid en eerlijkheid... |:(

Is overigens ook het laatste wat ik bij die brakke shop gekocht heb... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

Ik snap echt niet dat iedereen hier zo negatief over Xenon is. Ik heb prima ervaringen met het bedrijf, en heb er al regelmatig wat gekocht. Nieuwe videokaart, 2 keer geheugen ... Allemaal prima spul en ze hadden het gewoon op voorraad. 1 van die geheugendimmetjes ging kapot na een paar maanden. Ik ermee terug, en ik kreeg zonder gezeur of getest een nieuwe mee. Het was dat ik de bon uit mezelf meegenomen had en liet zien, anders hadden ze zelfs daar niet om gevraagd.

Flatgenoot van me had dezelfde ervaringen, maar dan met een compleet systeem. Levertijd was absoluut niet te lang (kan me zo ff niet herrinneren hoe lang). Half jaar geleden begon z'n pc zonder reden op willekeurige momenten uit te vallen. Hij ermee terug, zij dat ding testen en helemaal overhoop halen maar niks te vinden. Hij kreeg hem terug, en jahoor, ging lekker verder met uitvallen. Bij Xenon hebben ze er een nieuw moederbord ingezet, een nieuwer type dan erin zat en natuurlijk hoefde hij niks bij te betalen.
Maar dat ding ging nog steeds door met uitvallen. Als laatste hoop maar eens de stekkerdoos waar dat ding opzat verwisseld met een andere, en geen enkel probleem meer ...
En het moederbord heeft hij nog steeds :D

Met andere woorden, Xenon heeft een prima service, misschien wel de beste die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Het bedrijf is de laatste tijd enorm gegroeid, misschien dat ze daardoor niet alle orders op tijd af hebben of alles op voorraad kunnen hebben. Binnenkort gaan ze geloof ik verhuizen naar een groter pand, wellicht wordt dat dan beter (hoewel ik er nooit last van heb gehad).

PS. Ik werk niet bij Xenon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 20:59
Ik moest laatst een PC voor m'n oom in elkaar zetten..
Onderdelen besteld bij Xenon.. Duurde ook even voordat alles geleverd was..
Nadat ik alles had.. PC in elkaar gezet.. Werkte ook.. dacht ik..
Ik kon met geen mogelijkheid Windows installeren..
Win9x/ME - vastlopers tijdens install
Win2k/XP - Setup > BSOD 8-)

Ik systeem naar Xenon gebracht..

Ik: "PC doet t niet.. Krijg Windows er met geen mogelijkheid op.. Kunnen jullie m voor me nakijken?"
Medewerker: "Dat kan.. Heeft u aankoopsbewijs bij u?"
Ik: "Nee.. die heeft mijn oom, maar die kan ik wel inscannen en mailen, toch?"
Medewerker: "Ja dat kan. Houdt er wel rekening mee dat we €35,- in rekening nemen."
Ik: "Ja is wel goed."
Medewerker: "Ok.. U hoort nog van ons. Tot ziens!"
Ik: "Tot ziens.."

Thuis aangekomen.. Aankoopsbewijs ingescanned en gemailed..

Nou.. er gingen 4 weken overheen.. nog nix gehoord.. 6 weken.. nog steeds nix.. En m'n oom was ook al behoorlijk pissed off :7
Nadat er bijna 8 weken waren verstreken ben ik toch maar eens langs de winkel gegaan..

Ik: "Ik heb bijna 2 maand geleden een PC hierheen gebracht.. Jullie zouden m nakijken.. Hoe zit het ermee?"
Medewerker: "Heeft u uw aankoopsbewijs bij u?"
(Ik dacht al: Niet weer he?!)
Ik: "Ja.. astu.."
Medewerker: "Momentje.. ik zal even kijken.."

Ok.. even wachten..

Medewerker: "Hij is nog niet klaar"
Ik: "WAAAAAT ?!?!?! Na 2 maanden nog niet klaar ?!"
Medewerker: "Nee.. moederbord was defect en we hadden het verkeerde moederbord besteld.."
Ik: "En wat nu dan??"
Medewerker: "Ja.. Of u moet 2 weken wachten op het andere moederbord of u zet deze erin.. Zelfde merk, maar dan met RAID.. Dan laten we die €35,- vervallen en betaald u alleen die €15,- meerprijs van het moederbord."
Ik: "Nou ok.. dat moet dan maar.. Kan ik m strax ophalen??"
Medewerker: "Neeehh.. dat kan niet.. We hebben het veel te druk."
Ik: "O?? En hoe lang kan ik nu weer wachten?? Weer 2 maanden ??"
Medewerker: "Nee U kunt uw PC morgen ophalen"
Ik: "Ok.. Tot morgen!"

:( :( :(

Volgende dag PC opgehaald.. €15,- betaald en ben weer weggegaan..
Ik ga voortaan wel naar FunPrice.. Dan weet je tenminste zeker dat alles goed gebeurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor een dubbeltje op de eerste rij denk ik zo, als ik deze posts lees... sommige komen zelfs in de buurt van pure laster, hoe erg ze overdreven worden :(

Realiseren jullie je, dat als je de service wilt in jullie utopiaanse voorstelling die jullie hebben van winkels/internet postorderbedrijven in computer wereld, (dus directe omwisseling vanaf voorraad van defecte producten, uitprobeertermijn op alle aankopen met mogelijkheid van terugkrijgen van volledig aankoopbedrag indien het niet bevalt, 3 garantie op alle producten, etc.) de prijzen wellicht dubbel zo hoog zouden liggen als dat ze nu zijn? Al deze 'utopiaanse' denkbeelden van service kosten handenvol geld. Maar aangezien er zoveel concurrentie is in de wereld van de bedrijven die computer(s/onderdelen) leveren, en omdat de gemiddelde klant zo weinig mogelijk geld kwijt is aan zijn/haar producten, is dit gewoonweg een waanbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnRaged

EnRaged

Dzeus, ook winkels moeten zich aan de wet houden, ook als het IT winkels zijn, ook als het kwakkelt in de IT. Als we daar niet op kunnen vertrouwen, wordt het pas een puinhoop. Ik ben het wel met je eens dat sommige mensen hier wel heel ongenuanceerd wat roepen, maar dat schijnt er hier bij horen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 17 april 2002 18:01 schreef dZeus het volgende:
voor een dubbeltje op de eerste plank denk ik zo, als ik deze posts lees... sommige komen zelfs in de buurt van pure laster, hoe erg ze overdreven worden :(
Ik overdrijf niet. Ik heb het naar eer en geweten verteld zoals het gegaan is. Dat het onwarschijnlijk lijkt, daar kan ik inkomen, ik kan het ook moeilijk verkroppen dat het zo gegaan is.
Service kost geld, dat ben ik met je eens. Maar een mailtje sturen als iets niet op voorraad is en het wel een lang kon gaan duren lijkt me vrij normaal. Of een keer reageren op email lijkt me ook niet ongewoon ( ik heb 5x gemail 5x geen antwoord gehad.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 17 april 2002 17:54 schreef Ali_Illegali het volgende:
[..]
PS. Ik werk niet bij Xenon :)
Dat jij kennelijk een goeie ervaring gehad hebt met de winkel hangt op het feit dat je er (met aankoopbon) blijkbaar fysiek naartoe gegaan bent.

Het probleem hier heeft te maken met online verkoop en levering, niet met aan-de-balie verkoop.

Maar goed, dat terzijde.

Aan User Xenon_Webstore: er is zoiet als 'low switching cost', wat in deze contekst gewoon betekent dat een potentiele koper (bijna letterlijk) binnen 3 muisklikken bij een conculega is om daar tot aankoop over te gaan. Juist omdat de moeite om bij iemand anders te bestellen zo klein is dien je er op te letten dat jij en het bedrijf waar je voor werkt een zo goed mogelijke reputatie krijgt/heeft/behoudt.

Om hier een discussie aan te gaan op een publiek forum (met veel potentiele klanten) is dus zeer onverstandig. Je claim tot een professioneel bedrijf te horen blijkt nou niet bepaald uit je actie: Als je ècht professioneel was dan had je al gereageerd op eerdere e-mail en had je zeker niet hier op een forum gereageerd. Bij ieder bedrijf gaat wel eens wat mis, maar dan handel je dat via e-mail of telefoon van persoon tot persoon af, niet op een forum.

Het minste geringste ge-bekvecht, zelfs als Xenon gelijk zou hebben, is namelijk van negatieve invloed op het imago dat de winkel heeft. Denk aan die 'low switching cost'.

Tegelijkertijd kan Xenon dit ook een positieve draai geven en publiekelijk toezeggen dat enige annuleringskosten vervallen. Tenslotte is een Audigy kaart binnen de korste keren alsnog verkocht, dus de extra kosten zijn in dit geval nihil.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enkele toelichting op wet koop op afstand:

BW7 Titel 1: Koop en Ruil
Afdeling 9A Overeenkomsten op afstand
Art. 46d
lid4: De leden 1-3 (over retournering artikelen) zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a. van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiele markt, waarop de verkoper geen invloed heeft.
etc...

Dit is een passage in de wetgeving die nadere studie verdient, lijkt mij. In ieder geval sluit deze passage toepassing van deze wet uit voor produkten die snel in waarde veranderen.

Tevens sluit dit artikel andere goederen uit: produkten met een beperkte versheidsdatum, tijdschriften kranten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 17 april 2002 18:16 schreef Xenon_Webstore het volgende:

Dit is een passage in de wetgeving die nadere studie verdient, lijkt mij. In ieder geval sluit deze passage toepassing van deze wet uit voor produkten die snel in waarde veranderen.
Een geluidskaart als deze is wel aan schommelingen op de financieele markt, maar deze geluidskaart zal ook zeer snel weer verkocht kunnen worden. Het is niet zo dat deze kaart door de annulering een maand zal blijven liggen(waardoor hij in waarde zal dalen) voordt hij verkocht wordt. Er wordt dus weinig tot geen AANTOONBARE schade geleden door Xenon. En dan is er nog een stukje consumentenbescherming die bij twijfel het voordeel aan de consument zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnRaged

EnRaged

Als reactie op Xenon,

Ik ben bekend met dat artikel, mij lijkt het dat dat heel strikt geinterpreteerd dient te worden zoals bijvoorbeeld de prijs van benzine heel nauw gerelateert is aan de waarde van een vat ruwe olie, en dus ook de schommelingen die daarmee samenhangen. Ik zie niet in waarom dit bij computerondelen dient op te gaan, omdat die naar haar aard een stuk minder gebonden zijn aan de prijs van bepaalde goederen die 'schommelen' op de finaciele markt
Voorts is het natuurlijk zo dat vrijwel alle goederen uiteindelijk afhankelijk zijn van de schommelingen op de financiele markt. Echter, de lijn die in de jursipudentie te vinden is, is er een die vaak de consument nogal in bescherming neemt, en ik verwacht dus ook dat in dit geval dit artikel zeer restrictief uitgelegd zal worden.

Ik ben het zeker wel met je eens dat dit punt veel meer nader onderzoekt vereist. Interessant is het in ieder geval wel! We zullen hier als juristen de komende jaren zeker nog niet mee klaar zijn! Maar goed, als jurist moet je natuurlijk ergens je brood mee verdienen he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op woensdag 17 april 2002 18:16 schreef Xenon_Webstore het volgende:
Mag ik vragen waarmee u uw magazijn heeft volliggen, met een waarde van €100.000 ?

't Zal allemaal wel geen computeronderdelen betreffen, aangezien deze ZOOOO snel in waarde dalen volgens u :D

Kortom: waar doet u zo moeilijk over als een product mischien een halve week langer bij u in het schap ligt, aangezien u voor ruim €100.000 toch al in het magazijn heeft liggen....
Blijkbaar verkoopt u deze voorraad zo snel, dat u ook hierop geen verlies lijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
bedankt voor al jullie reacties op niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:18

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dit loopt uit in een oeverloze ja/nee-discussie en gaat dus op slot.
eigenlijk hoort dit sowieso in de ShopSurvey op T.net

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.