Toon posts:

Mp3; 128 of 192

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gelezen dat 128 hetzelfde was als cd-kwaliteit, maar toch lees ik hier een paar tegenstrijdige reacties. kan iemand wijzer maken?

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
bij 128kbit/s hoor je bij de hogere tonen een soort hiss/vervorming erin als je goed luisterd. bij 192 hoor je dat vrijwel niet meer. of je moet wel heeeeel goeie oren hebben. kijk, als je alleen maar naar trance luisterd (waar ik ook erug van hou) met je versterker vol opengedraaid zul je het niet horen. persoonlijk heb ik het liefst alle nummers in 192kbit/s.
hoop je hiermee geholpen te hebben :)

greetingz Ikke

Verwijderd

Het toverwoord is VBR!

Codeer elk frame gewoon aan de hand van de complexiteit.

Ik codeer de zou VBR, en dan gaat het van 56 Kbit tot 320 Kbit. Gemiddeld 150 of zo .. met de aller-aller-allerbeste kwaliteit! :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Wat een weergaloos plaatje zeg, bereheftig

Verwijderd

Er is een tijdje geleden een test geweest in Duitsland met honderden audiofielen en audiocriticasters. Daaruit bleek dat zelfs diegenen met gouden oortjes een bitrate van 256 niet konden onderscheiden van de orginele CD.
Files met een bitrate van 256 nemen echter nogal wat plaats in. VBR is het beste alternatief tussen geluidskwaliteit en bestandsgrootte. Dit vooropgesteld dat er een goede encoder gebruikt is.
Files gemaakt door de Xing encoder zijn naatje ongeacht de bitrate.
Hier zijn verschillen encoders getest en kun je alles over MP3 kwaliteit vinden.
http://www.r3mix.net/

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:56

Opa

Nu Multifocaal!

Voor diegenen die te moe/lui zijn om die webpage op te zoeken: Daarom geen Xing (Audio Catalyst) gebruiken:
- stereo separation problems in joint stereo mode (listen with headphones)
- all above 16kHz is mutilated, at any given bitrate (up to 320, and VBR High)
- the code is buggy, and music will get mangled from time to time (try first few seconds of Rammstein on Matrix Soundtrack).
Even makkelijk als Audio Catalyst (Audio Grabber + Xing) is Audio Grabber + Lame plug in.
Het beste is natuurlijk Exact Audio Copy en Lame encoder met RazorLame shell. Kan je vinden via die r3mix site.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

VBR rulez wel idd... maar 128kbps Joint Stereo voor bijv. een Rock-nummer kan best goed zijn, en voor een Ballad weer niet.... dus pak 160 of 192kbps (altijd Joint Stereo, niet gewoon Stereo).... dan zit je goed. (Met Frauenhofer Encoden, da's de beste!! alleen jammer dat die wat traag is....)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Geloof dat tegenwoordig LAME de gouden krans der kwaliteit over heeft genomen...volgens 'kenners' dan eeeeh..
Pagina: 1