[linux / Unix / ...] Welk OS op server behalve ...

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
... Windows

Mijn home-servertje draait momenteel op Windows Me en
ik wil op hierop eens iets anders installeren dan Windows ...
Nu ken ik niets van Linux, Unix, oid , maar ben wel leergierig en wil dit wel eens leren.
Wat raden jullie mij aan ?

Er zijn ook zoveel verschillende soorten van vb. Linux dat ik niet weet welke kiezen.

Deze pc dient dus niet om games te spelen, maar vooral om mijn 2 andere (windows) pc's te voorzien van internet.
Puur als servertje dus :)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 15:17 schreef Skeleton het volgende:
... Windows

Mijn home-servertje draait momenteel op Windows Me en
ik wil op hierop eens iets anders installeren dan Windows ...
Nu ken ik niets van Linux, Unix, oid , maar ben wel leergierig en wil dit wel eens leren.
Wat raden jullie mij aan ?

Er zijn ook zoveel verschillende soorten van vb. Linux dat ik niet weet welke kiezen.

Deze pc dient dus niet om games te spelen, maar vooral om mijn 2 andere (windows) pc's te voorzien van internet.
Puur als servertje dus :)
Download dan effe RedHat of Mandrake. Installeren maar en firewall aanzetten met ipchains. Daar zijn wel goede Howto's voor. Wat je ook kan doen is Freesco of Smoothwall gebruiken.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
[topic=152316/1/500]

Hier moet je deze vraag stellen :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Tegen mij zei je op ICQ dat je je idd wilt 'beperken' tot linux enzo... dan kan je idd je vraag beter in die draad stellen ;)
Misschien hoeft dat trouwens niet eens, als je dat topic doorleest...staat veel in :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Dit topic is gesloten.