Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] koffermod met pics

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
jaja, eindelijk foto's van mijn koffermod (draait al zo sinds eind januari). Er is alleen nog dingetje dat ik nog wil doen, en dat is de kabels nog wat netter wegwerken. Voor de rest istie gewoon af :)

Doe er ook nog beetje verhaal omheen omdat het anders niet echt duidelijk zal zijn.

Eerst had ik namelijk een leuke testopstelling staan:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pdenboer/koffer/1.jpg
Dit is een celeron 766 @1184MHz. Dit werkte stabiel enzow. Een goedkoop systeempje voor het gebruiken op LANs om te gamen. Daardoor is eigenlijk het idee ontstaan om er een koffer omheen te maken.

maken van gaten in de koffer:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pdenboer/koffer/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pdenboer/koffer/3.jpg

En tijdens de rustperioden alles in de koffer proppen omdat de werkbank niet alleen van mij is ;) ... me pa wil ook nog wel eens wat doen :P
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pdenboer/koffer/4.jpg

Helemaal klaar, alleen toen gebeurde het....... celly en slot 1 mobo kapot :( . Dus een ander mobo gekocht :) wel wat beter voor preformance want ik had geld genoeg om een AMD te kopen ;) Maar heb wel het gat voor de aansluitingen van het mobo aan moeten passen. De nieuwe heeft namelijk onboard geluid wat die oude niet had.
Ook een raam gemaakt in de deksel met mijn nick en een 12cm Papst:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pdenboer/koffer/5.jpg

De temperatuurmeter was eigenlijk voor de temperatuur van de celeron te controleren, nu werktie gewoon om de temperatuur van mijn coolermaster blokkie te checken :) voor de rest een mooi rood mobo vind ik :) en de kabeltjes nog wat netter wegwerken.... alles is namelijk gebundeld langs deze zijde.
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pdenboer/koffer/6.jpg

Door de window is er niet zoveel ruimte voor de harddisk, het kan net gelukkig. Ik heb nu plaats voor nog één HD boven die ik heb, en de FDC kan ook nog worden vervangen door een HD :o Het is een rekje van 3x 3,5" die uit een oude AT kast komt.
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pdenboer/koffer/7.jpg

Specs van deze bak:
- MSI K7T Turbo2
- AMD xp1700+ @ 1550MHz(1800+) @44 graden stressed
- Coolermaster DP5-6I31C met standaard fan op 6250rpm ;)
- 128MB PC133 SDram @140MHz cas2
- Creative Riva TNT2 M64 32MB AGP
- 3com 10/100mb PCI nic
- Winbond 10mb PCI nic
- Western Digital 20 Gig 5400rpm
- Philips 16/10/40 CDRW
- 250W compaq voeding met stroomaansluiting boven de mobo aansluitingen
- Floppy
- Blauwe CCFL
- 8cm @7V outtake en 12cm @12V intake casefans

Verwijderd

In een woord: Netjes!

Verwijderd

Moet zeggen ziet er gelikt uit :9~

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Erg mooi, zeker de rand van het raam ziet er erg netjes uit

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 18:44

M14

Het ziet er goe uit!! :9 :9 Misschien kun je de koffer ook nog opspuiten. Dan heb je zeker een hoog :9~ :9~ :9~ gehalte!!

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 20:06
Ziet er netjes uit, op de kabels na dan.
Een koffermod met een raam erin is volgens mij ook vrij origineel (tenminste nog niet gezien hier). Verder zou je er misschien een stealth cdrom drive in kunnen bouwen, door op het klepje van dat glimmende spul te plakken dat ook op de koffer zit.
Verder kan je ook kijken of je de ide en floppy kabels misschien plat kan doen en dan strak langs de randen van je koffer. Dat ziet er denk ik mooier uit dan wat je nu hebt.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Strak afgewerkt die ruit enzo. Mooi werk man! :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Very nice, ik zou alleen die videokaart snel vervangen als je ermee wil gamen op lans enzo!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• MGP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 22:30

MGP

Ziet er mooi uit.
Waar heb je die koffer gehaald? Want alle koffers die ik heb gezien zijn te klein voor mijn mobo en deze lijkt me groot genoeg.

Verwijderd

leuk ;)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ziet er goed uit. Vooral die deksel met raam is mooi gedaan.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 15:21 schreef M14 het volgende:
Het ziet er goe uit!! :9 :9 Misschien kun je de koffer ook nog opspuiten. Dan heb je zeker een hoog :9~ :9~ :9~ gehalte!!
Dit heb ik bewust niet gedaan en alles in de aluminium kleur gehouden. Vond ik mooier staan ;)
Op woensdag 17 april 2002 15:23 schreef Krankenstein het volgende:
Ziet er netjes uit, op de kabels na dan.
Een koffermod met een raam erin is volgens mij ook vrij origineel (tenminste nog niet gezien hier). Verder zou je er misschien een stealth cdrom drive in kunnen bouwen, door op het klepje van dat glimmende spul te plakken dat ook op de koffer zit.
Verder kan je ook kijken of je de ide en floppy kabels misschien plat kan doen en dan strak langs de randen van je koffer. Dat ziet er denk ik mooier uit dan wat je nu hebt.
Kabels wil ik idd nog beter doen
cdrom stealth heb ik over zitten denken, maar heb weinig ruime over om me speler naar achteren te schuiven. Mobo zit beetje in de weg. En hij gloedjes nieuw, dus heb nu nog garantie :P

Bij het wegwerken van de kabels heeft het rouden van IDE en floppy ook zin gehad omdat het dan één geheel word. Dan ziet het er ook wat netter uit dan nu.
Op woensdag 17 april 2002 15:27 schreef MGP het volgende:
Ziet er mooi uit.
Waar heb je die koffer gehaald? Want alle koffers die ik heb gezien zijn te klein voor mijn mobo en deze lijkt me groot genoeg.
Is koffer van de Gamma :D ....... De echte tweakert ken niet zonder ;)

Thnx alemaal voor de reacties O+

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nice, nu nog een beetje ram en een nieuw videokaartje en je hebt een racekoffer :D

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
:9~
nog pcis!!!

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• blaaat945
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:39

blaaat945

..?

Mooie mod!

Koffermodjes zijn zeker weer in :? je ziet ze nu weer steeds vaker...

......

Verwijderd

heb net dezelfde koffer :)
van bij de gamma?

Verwijderd

1: waar heb je die koffer vandaan?
2: wat heeft hij gekost?
3: mooie mod ;)

Verwijderd

Mooi man, vooral die window.. :9
Ik vind m een van de mooiere koffermods.. :)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Netjes :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Schon. :P

Verwijderd

mooi gedaan kerel :)

maar euh, een voeding van 250 watt, is dat niet een beetje licht? Mij is altijd verteld minimaal 300 watt te nemen als het om een ahtlon systeem gaat

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 19:40 schreef The_amazing_Y het volgende:
mooi gedaan kerel :)

maar euh, een voeding van 250 watt, is dat niet een beetje licht? Mij is altijd verteld minimaal 300 watt te nemen als het om een ahtlon systeem gaat
ghehe... daar zat ik op te wachten ;) 't werkt :) zelfs met een xp1700+ op 1800+ :P misschien komt het doordat die compaq voedinkjes best sterk zijn :D
Heb geen vastlopers bij spelletjes of foutmeldingen van win2k, dus zal wel goed zijn :)

Voordeel vinnik wel dat ze vrij stil zijn die compaq voedingen, en doordat die 12cm maar 3500rpm draait maakt deze koffer niet al teveel herrie.

Nog wat.... ik ben misschien van plan deze mod uit te breiden met een waterkoeling >:) maar dan moet ik nog ff doorsparen om de spullen aan te schaffen....
Het gaat dan dus om een inline watersysteem met de radiator onder de 12cm bevestigt, ruimte voor een pomp heb ik nog wel naast de voeding, is volgende aanpassing aan dit systeem :o :D ;)

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 20:41
zeker een nette koffer.. en dan mensen die gaan roepen dat steeds weer een koffer in beeld saai wordt.. |:(

Maarruh.. hoe heb je die letters gedaan op je lexan ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 21:02 schreef Mephix het volgende:
zeker een nette koffer.. en dan mensen die gaan roepen dat steeds weer een koffer in beeld saai wordt.. |:(

Maarruh.. hoe heb je die letters gedaan op je lexan ?
Het is 3mm plexi, en die letters zijn net als het gat van de 12cm gefreest. Mijn nick hebben ze 1,5mm diep uitgefreest, en het gat voor de fan helemaal door... anders hellept het nie echt ;)

Ik had het ook zelf willen doen met de dremel, maar dan was het nooit zo netjes geworden als dat het nu is.

Verwijderd

very nice :)

Verwijderd

Nice paulusje!! Eindelijk een koffermod die origineel is, dat geeft een hoger :9~ :9~ :9~ gehalte, alhoewel standaard koffermods natuurlijk ook te diggen zijn!

Verwijderd

nice :D

neeh wel m8 man

Verwijderd

bruut :9~

Verwijderd

lekkerrrrrrr

vooral dat window enzo erbij vind ik koel, nou is mijn idee voor mn misschien aankomende koffer alleen niet meer zo origineel :+
Pagina: 1