Toon posts:

Compact camera (géén digicam!) advies s.v.p.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de vakantiekiekjes (en zo) zoek ik een ouderwets analoge compact camera. Search helpt niet echt, want iedereen gaat digitaal tegenwoordig...

Ik vroeg me af of er nou nog echt duidelijke kwaliteitsverschillen zitten tussen de verschillende merken. Ik zoek iets in de prijsklasse to ongeveer 150 euro. Goedkoop dus. Wel met zoom (hoe meer hoe leuker, maar ja, ik wil 't goedkoop houden). Weet iemand een test te vinden op het net? Ik kon niets vinden...
het valt me al wel op dat Fuji camera's bijvoorbeeld goedkoper zijn. Zijn die nou echt duidelijk slechter (scherpte en belichting)? Of toch maar een Canon/Nikon/Olympus/...?

Advies s.v.p.!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 15:12

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

same here,
ik zoek ook een leuk, zo klein mogelijke camera.
GEEN APS...

¯\_(ツ)_/¯

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Wat voor SOORT camera's zoeken jullie nou. OK gewone kleinbeeldcamera's (dacht dat analoge camera's niet echt een goede benaming was), maar willen jullie nou compacte, normaal, of SLR-camera's hebben?

Flink verschil hoor. En wat willen jullie ermee gaan doen? Wat zijn jullie budgets?

Als het al zo moeilijk is om een goede digitale camera uit te kiezen, dan is het nog moeilijker voor normale kleinbeeldcamera's..... dat is gewoon aanbod van digicams in het kwadraat * 8 of zo.

Een lange tijd geleden toen ik nog een nieuwe kleinbeeldcamera voor op vakantie wou kopen, wist ik wel dat ik GEEN APS-camera's wilt hebben. Ik vind die kwaliteit veel slechter dan normale kleinbeeldcamera's. En een grote zoom vond ik ook wel belangrijk.

Edit> en deze topic hoort in Gadget Talk eigenlijk. Meer mensen die er van afweten denk ik zo.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 15:12

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

max 150 euro
zo klein mogelijk
geen APS (gaat eruit)
het liefst met zoom
degelijk
goede flits (ivm foto's op stap)
duidelijke zoeker

ik wil hem gaan gebruiken op plekken waar ik mijn oly c2100UZ niet mee ga nemen (zoals op stap, op vakantie(strand) en om gewoon altijd bij te hebben eigenlijk)

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 16:10 schreef beschuitfluiter het volgende:
max 150 euro
zo klein mogelijk
geen APS (gaat eruit)
het liefst met zoom
degelijk
goede flits (ivm foto's op stap)
duidelijke zoeker
Idem dito. Maar dan zeker weten met met zoom.

Trouwens, athlonkmf, wat zijn SLR-camera's (pardon my ignorance...)? En ik heb bewust niet in GT gepost, omdat je daar eigenlijk alleen over DIGI cams mag praten. Een ouderwetse kleinbeeldcamera (analoog... hoe kon ik het verzinnen!) is nou niet bepaald een gadget, wel?

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Wordt moeilijk voor 150 euro denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 16:21 schreef BronX het volgende:
Wordt moeilijk voor 150 euro denk ik.
Op wat voor manier bedoel je? Op zich zijn er camera's met zoom en de hele mikmak voor onder de 100 euro. De duurdere camera's hebben vnl. groter zoombereik. Voor de rest zijn de verschillen in de 75 t/m 400 euro klasse volgens mij niet gigantisch groot. Tenminste, dat denk ik.

Weet iemand ondertussen al iets meer te vertellen over kwaliteitsverschillen tussen compacte kleinbeeldcamera'st van verschillende merken (wat mijn originele vraag was)? Kan ik alle merken over één kam scheren en dus kopen wat het goedkoopst is, of is bijv. Canon toch iets beter dan Olympus of Fuji of..

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

huh? gaat APS verdwijnen?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op woensdag 17 april 2002 16:05 schreef athlonkmf het volgende:

Edit> en deze topic hoort in Gadget Talk eigenlijk. Meer mensen die er van afweten denk ik zo.
Zit wat in.. :) >>move GT

Verwijderd

Topicstarter
Weet nou echt niemand een link naar een test...?!?
Pagina: 1