G450DH-PCI: DVDmax hack op non-intel mobo?

Pagina: 1
Acties:

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Heb ik eindelijk een Matrox G450 PCI model gevonden en heb ik ook het TV-out kabel bemachtigd, blijkt dat de kaart maar half functioneert op mobo's met non-intel chipset :( :r

Matrox meldt zelf op de support pages dat de G450 PCI geen busmastering, geen OpenGL(!) en de dualhead optie DVDmax niet ondersteunt als je geen intel chipset hebt.

Slaat echt compleet nergens op. Dat ze het niet willen ondersteunen is al erg genoeg, maar ik kan me niet voorstellen dat het onmogelijk is.
Ik heb het vermoeden dat de driver een h/w check uitvoert en als hij geen Intel chipset vindt de genoemde opties uitschakelt.

De vraag is dus of er een driver hack bestaat. Ik heb echt DVDmax nodig gezien de kaart in een divx/dvd/mp3 box zit.
Busmastering lijkt mij ook wel nuttig.

Hij draait bij mij op een alles-in-1 mobo met SiS 630E. Probleem treedt onder w2ksp2 (driver 5.82) en w98se (driver 6.82). Originele en nieuwste matrox bios maakt geen verschil.

Verwijderd

De reden waarom ze het uitschakelen is dat andere chipsetfabrikanten dan Intel de PCI specificaties allemaal op hun eigen manier interpreteren, en de stabiliteit van het systeem in gevaar brengen als busmastering wordt gebruikt op deze chipsets.

Misschien dat deze instabiliteit niet per sé op alle non-Intel chipsets optreedt, dus wellicht kan je proberen busmastering te forceren met MTSTU (Matrox Tech Support Tweak Util, te downloaden van de Matrox site). Werkt dit niet / wel maar crasht de pc, dan kan je om tips vragen op het forum van Matrox. Misschien helpt het veranderen van enkele PCI-bus gerelateerde BIOS instellingen in het laatste geval.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:42
de 32MB versie van de G450PCI heeft daar geen last van dacht ik?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• nOLoGIc
Dat forceren van busmastering is een goed idee, maar het gaat mij vooral om de dualhead optie DVDmax die bij mij dus disabled is vanwege de chipset op mijn mobo. Zonder die optie is de kaart zo goed als nutteloos om in een divx machine te gebruiken.

Verwijderd

geen busmastering, dus geen opengl en dvdmax

• nOLoGIc
Op vrijdag 19 april 2002 11:57 schreef dZeus het volgende:
geen busmastering, dus geen opengl en dvdmax
Dat verband had ik nog niet ontdekt....nuttige info :)
Pagina: 1