Load Balancing Ports

Pagina: 1
Acties:

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 16:07
Ik wil 3 terminal servers gaan clusteren, oftwel gaan load balancen.

Het is een heel verhaal waarom ik het moet weten, maar mijn vraag is als volgt:

- Over welke port(en) doet Microsoft W2K AS Load balancing.

Het werkt nu niet, want ik heb maar een paar porten open staan omdat ik zoveel mogelijk dicht wil hebben.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kun je niet gewoon wat gaan load balancen en dan een of andere TCP/IP dump (sniffer misschien) uitdraaien ?
Doe ik ook altijd als ik mijn firewall voor een specifieke appliatie open wil zetten.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
correct me if i am wrong, maar windows terminal server kun je niet load balancen (niet op terminal server niveau althans) je kan wel load balancen op IP niveau (middels het ingebouwde windows load balancing, hij gaat dan op ip niveau dus de load verdelen over de deelnemende hosts.

wil je echt load gaan balancen dan moet je toch echt citrix metaframe gaan draaien

A wise man's life is based around fuck you

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Bedoelde hij dat niet ook? Als je gewoon die dingen via de "normale" windowsmethode aan elkaar klust heb je volgens mij niet echt problemen. De enige poorten die dan open moeten zijn het normale Active Directory verhaal (LDAP + DNS), ik weet niet zeker of er daarnaast nog iets nodig is. Maar waarom zou je dat willen doen? Je kunt die terminal servers toch gewoon in een apart netwerksegment gooien en alleen filteren op verkeer dat dat segment uitgaat? Da's veel simpeler.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op woensdag 17 april 2002 15:06 schreef Praeth het volgende:
- Over welke port(en) doet Microsoft W2K AS Load balancing.
Misschien dat het in http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q150543 staat. Zo te zien is het 2504/udp

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 16:07
Thanx!!!
Pagina: 1