[Novell] ZfD3.2 installprobs.

Pagina: 1
Acties:

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Topicstarter
Hopelijk kunnen jullie geniale geesten mij een beetje helpen. Heb thuis een Netware 6 server geinstalleerd en ik wil nu vanaf mijn win2k laptop ZENworks for Desktops 3.2 gaan installeren.

Tijdens de installatie wordt er gevraagd in welke tree het moet komen...kan mijn tree netjes selecteren en dan gaat er gekeken worden naar oudere versies van ZEN in mijn tree. En dan blijft de installatie hangen op dat scherm.

Ik heb de nieuwste Novell client met patch op mijn laptop staan. Ook heb ik Support Pack 1 geinstalleerd van Netware 6 op mijn server. Nog nooit een oudere versie geinstalleerd van ZEN op server. Wel alle ZEN opties geselecteerd bij het installeren van mijn Novell client for win2k.

In de knowlegdebase van Novell staat mijn probleem precies beschreven, maar helaas als antwoord alleen dat het is doorgegeven aan de engineers van Novell. Hopelijk zijn jullie een stuk sneller. ;)

----of moet ik deze vraag stellen in PN&S?----

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Heb je een andere client versie al eens geprobeerd?

Wat ik nog weet van NW5 en ZW2 is dat het via een soort java achtige interace werd geinstalleerd. Misschien zit op jouw werkstation iets fout.

Sigh, kon ik hier maar met Novell werken. :(

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Topicstarter
had eerst 4.83 beta van een cd uit de CELL...nu nieuwste van novell.com gedownd...met een patch...alles netjes geinstalled en gereboot. No effect.

Heb nog wel een win2k desktop staan, maar wil eerst weten of er nog andere opties zijn....

Op de laptop ook alle patches en updates van MS gedaan. no effect

Verwijderd

Ik zou eens testen met die desktop dan. Ik weet dat de Novell engineers er niet blij mee zijn als je dat niet zou proberen, en ik vraag me af waarom je het zelf niet hebt geprobeerd.

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Topicstarter
het is 9 maart al door iemand anders bij Novell aangemeld...dus ze weten niet eens van mijn probs.

Zal het proberen, maar ik verwacht geen wonderen...iig bedankt!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Topicstarter
Inmiddels is het weer een tijdje later en ben ik echt door mijn trukendoos heen. De server een aantal keren opnieuw geinstalleerd. Alle Support Packs en updates uit de magische internethoed gehaald.

Ook JVM 1.3.1 gedownd omdat het pas zou werken vanaf versie 1.1.7b.

Mijn desktop, mijn laptop met win 2k SP2 en de nieuwste client voor Novell met critical update geven hetzelfde resultaat. De installatie blijft steken tijdens het zoeken van vorige versies van ZENworks for Desktops in de tree. Installeren vanaf CD in desktop of laptop geeft hetzelfde resultaat dan direct van de server (inhoud CD netjes in een mapje gezet op de server)

* Cheese_man is radeloos

dus mocht een van jullie goeroes ook maar een gerucht hebben gehoord over hetzelfde probleem of een geniale oplossing weten, dan houd ik me aanbevolen...

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Topicstarter
Voor de laatste keer zal ik mijn post omhoogschoppen in de hoop dat er nog een Novell goeroe zich geroepen voelt om wat te melden.

Ondertussen ook nieuwe patch voor eDir geprobeerd en ik heb geprobeerd om met/zonder JAVA.nlm te installen (een tip van iemand van Novell newsgroups). No effect.

Verwijderd

Stel je vraag eens op www.4ux.org waar een betere Novell-vraagbraak ligt.
Pagina: 1